Η ημερομηνία του διαγωνισμού αφορά τη λήξη του. Οι νικητές θα έχουν την ελευθερία να δουν την έκθεση όποια μέρα/ώρα επιλέξουν έως τις 30 Ιουνίου.

Η έκθεση “Κήπος σωματιδίων” περιλαμβάνει μεγάλες γλυπτικές και εικαστικές εγκαταστάσεις, και ενότητες σχεδίων με χειροποίητο χαρτί Lokta ‒φτιαγμένο στο Νεπάλ από ένα είδος δάφνης‒, συμμετοχική περφόρμανς, ηχότοπο και προβολή βίντεο. Όλα τα έργα αποτελούν νέες παραγωγές, και οι θεματικές τους βασίζονται σε ένα πλούσιο αρχειακό και βιωματικό υλικό (φωτογραφίες και βίντεο, σημειωματάρια, καταγραφές μαθημάτων, προσωπικές ξεναγήσεις σε πειράματα και συνεντεύξεις με επιστήμονες από όλο τον κόσμο) που συνέλεξε ο καλλιτέχνης το 2015 κατά τη διάρκεια ενός ερευνητικού residency στο πειραματικό κέντρο πυρηνικών ερευνών και σωματιδιακής φυσικής CERN της Γενεύης, ύστερα από βράβευση σε σχετική πρόσκληση της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Η μεταφορά στον τίτλο της έκθεσης της έννοιας του Κήπου, που βρίσκεται πάντα στον πυρήνα της διαπολιτισμικής και βοτανολογικής έρευνας του ξεχωριστού αυτού δημιουργού/flâneur, καταργεί τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην τέχνη και τις φυσικές επιστήμες, πυροδοτώντας τη δημιουργική φαντασία και τον ποιητικό στοχασμό αλλά και υβριδικές συνομιλίες ανάμεσα σε διαφορετικές κοινότητες. Ο Κήπος σωματιδίων του Νίκου Παπαδόπουλου, σαν άλλος μακρινός απόγονος του βοτανικού κήπου της αναγέννησης, μεταφέρει, μεταφράζει, νοηματοδοτεί αλλιώς την ξένη, απροσπέλαστη στον κοινό νου, φύση του Big Bang του Σύμπαντος και του μεγάλου Επιταχυντή.

Στιγμιότυπο από το βίντεο Perpetual, έγχρωμο, χωρίς ήχο, διάρκειας 4:21, 2015

Τα έργα της έκθεσης:

Perpetual, 2015

Bίντεο, έγχρωμο, χωρίς ήχο, διάρκεια 4:21 σε λούπα
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Το βίντεο Perpetual καταγράφει τη δράση που έκανα στο MediaLab του CERN, το Μάιο του 2015, μέσα στο μηχάνημα προσομοίωσης που ονομάζεται LHC interactive tunnel και έχει κατασκευαστεί για την ανίχνευση σωματιδίων. Σε ένα χώρο 3 Χ 8 τ.μ., ό,τι κινείται ανιχνεύεται και παρουσιάζεται ταυτόχρονα, με τη μορφή σωματιδίων (τελείες), σε μια οθόνη αντίστοιχων διαστάσεων.

Από την πρώτη μου επίσκεψη στο CERN, το Νοέμβριο του 2014, εντυπωσιάστηκα με τις ψηφιακές τελείες της σήραγγας (tunnel). Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι την επόμενη επίσκεψή μου στη Γενεύη, προσπαθούσα να βρω μια γέφυρα επικοινωνίας με το μηχάνημα αυτό. Το αποτέλεσμα ήταν να κάνω μια δράση με το μηχάνημα, ως μοναδικό θεατή, και τον σωματικό διάλογο που αναπτυσσόταν μεταξύ μας. Από τη μια, ήταν ο ανιχνευτής και η οθόνη με τις ψηφιακές τελείες, από την άλλη, εγώ ο ίδιος που χρησιμοποιούσα ένα τελάρο πάνω σε ένα καβαλέτο ξαναζωγραφίζοντας με τελείες, με τη βοήθεια ενός μεγεθυντικού φακού και μαρκαδόρων. Και ό,τι έκανα ανιχνευόταν και παρουσιαζόταν στην οθόνη με τελείες.

Το θέμα του σχεδίου δεν θα μπορούσε να είναι άλλο παρά η Γένεση του κόσμου –στην πίσω όψη του τρίπτυχου The Garden of Earthly Delights του Ιερώνυμου Μπος στο Πράδο–, ένα από τα βασικά φαινόμενα που ερευνώνται στο CERN.

Ν.Π.

Homage to Hieronymus Bosch (μέρος της ενότητας Perpetual), 2015

Μαρκαδόροι σε καμβά, 60 x 50 εκ.
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Ευχαριστώ Ι-VI, 2015-2024

Ι. Δέσποινα Χατζηφωτιάδου
ΙΙ. Μόνικα Μπέλλο
ΙII. Γιάννης Φλωράκης
ΙV. Ντιέγκο Μπλας Τεμίνιο
V. Πάνος Χαρίτος
VI. Χανς Ντρέβερμαν

Διάτρητο σχέδιο με βελόνα ραψίματος σε μαύρο φύλλο αλουμινίου, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 30 Χ 30 εκ. έκαστο
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Το Ευχαριστώ είναι το τελευταίο μέρος του πρότζεκτ, το οποίο αναφέρεται στην προσωπική επαφή που είχα με τους ανθρώπους του CERN. Μια σειρά σχεδίων με μολύβι και μελάνι απεικονίζουν καρτ ποστάλ λίγο πριν πάνε στο τυπογραφείο. Τα σχέδια αυτά στήθηκαν όπως μια σελίδα που σχεδιάζει ένας γραφίστας στο πρόγραμμα illustrator, δείχνοντας τόσο την πίσω όσο και την μπροστινή εικόνα της καρτ ποστάλ. Στην πίσω πλευρά σχεδιάζω τον επιστήμονα που αφιέρωσε χρόνο για την εκπαίδευσή μου σε μορφή γραμματοσήμου, ενώ στην μπροστινή πλευρά φαίνεται το αντικείμενο της εργασίας του.

Έτσι εκφράζω το ευχαριστώ μου και τιμώ τους σημαντικούς επιστήμονες-ανθρώπους του CERN, που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα γίνουν ποτέ γραμματόσημο.

Ν.Π.

Άβακας, εγκατάσταση: σίδερο, ατσαλόσυρμα και βαμβακερό χαρτί, διαστάσεις μεταβλητές, 2022-24, φωτογραφία: Χλόη Ακριθάκη, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Άβακας, 2022

Εγκατάσταση: σίδερο, ατσαλόσυρμα και βαμβακερό χαρτί, διαστάσεις μεταβλητές
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Πρόκειται για μια διαδραστική εγκατάσταση αποτελούμενη από αριθμητήρια, που παραπέμπει στην πρωτόλεια σχέση του ανθρώπου με τα μαθηματικά και ταξιδεύει το μυαλό σε πρωταρχικές φόρμες αβάκων. Αντί για τις κλασικές χάντρες με τις οποίες γίνονται οι πράξεις, αποφάσισα να δημιουργήσω πέτρες φτιαγμένες από πεπιεσμένο χαρτί (papier-mâché).

Με την επινόηση του άβακα αρχίζει η καταγραφή των μαθηματικών υπολογισμών και κατοχυρώνεται στον ανθρώπινο εγκέφαλο η μνήμη τους. Ο άβακας εξάλλου είναι ο πρόδρομος της υπολογιστικής μηχανής «Αίνιγμα», που εφηύρε ο άγγλος μαθηματικός Άλαν Τιούρινγκ (Alan Turing) κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ν.Π.

Φαινόμενο Tunguska, 2022-2024

Εγκατάσταση: χειροποίητο χαρτί Lokta, διαστάσεις μεταβλητές
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Στις συζητήσεις που είχα με τον φυσικό-κοσμολόγο Ντιέγκο Μπλας Τεμίνιο, του ζήτησα να αντιστοιχίσει αυτό που συνέβη κατά τη διάρκεια του Big Bang με γνωστά ιστορικά γεγονότα, ώστε να περιγράφεται το φαινόμενο με γήινες-απτές αναφορές. Δύο ήταν αυτά: η έκρηξη στο πυρηνικό εργοστάσιο του Τσερνόμπιλ, το 1986, που ήταν προϊόν ανθρώπινης δραστηριότητας, και το Tunguska Event, ένα φυσικό φαινόμενο.

Το φαινόμενο Τουνγκούσκα πήρε το όνομά του από την περιοχή όπου ένα μετεωρίτης έπεσε στη Γη, το 1908, και φωτογραφικά καταγράφηκε για πρώτη φορά το 1921. Επέλεξα αυτό το γεγονός, όταν είδα τις εντυπωσιακές φωτογραφίες από τα ξαπλωμένα κατεστραμμένα δέντρα κοντά στη λίμνη Βαïκάλη της Σιβηρίας, αφού οι επιστήμονες από τη διάταξη των κορμών κατάλαβαν ότι επρόκειτο για μετεωρίτη. Αποφάσισα, έτσι, να δημιουργήσω μια εγκατάσταση από χάρτινους κατεστραμμένους κορμούς δέντρων και θραύσματά τους – χάρτινοι κορμοί, μιας και το χαρτί κατασκευής προέρχεται από δέντρα (πρόκειται για χειροποίητο χαρτί Λόκτα από ένα είδος δάφνης, που κατασκευάζεται στο Νεπάλ).

Για τη δημιουργία αυτών των γλυπτών, πήρα αποτυπώματα από αληθινά δέντρα στον αρχαιολογικό λόφο του Φιλοπάππου, δίπλα στην Ακρόπολη. Η διαδικασία της αποτύπωσης των κορμών τοποθετώντας το χαρτί απευθείας στο δέντρο-μοντέλο είχε ως αποτέλεσμα το γλυπτό να έχει δύο όψεις, μια εξωτερική και μια εσωτερική. Αποφάσισα, όπου αυτό επιτρέπεται, να δείξω και την εσωτερική πλευρά του γλυπτού, εκείνη που συνήθως είναι αόρατη, έχοντας στο μυαλό μου την εις βάθος έρευνα που κάνουν και οι επιστήμονες της Φυσικής. Από την άλλη, εννοιολογικά η εγκατάσταση αποκτά έναν οικουμενικό χαρακτήρα, γεφυρώνοντας τρεις διαφορετικούς τόπους, το Νεπάλ με το λόφο Φιλοπάππου και, φυσικά, την περιοχή Τουνγκούσκα.

Ν.Π.

Φαινόμενο Tunguska, εγκατάσταση: χειροποίητο χαρτί Lokta, διαστάσεις μεταβλητές, 2022-2024, φωτογραφία: Χλόη Ακριθάκη, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Η γοητεία της εμμονής, 2023

Εγκατάσταση: μελάνι και μολύβι σε χαρτί, διάτρητα με βελόνα ραψίματος φύλλα καρμπόν και αλουμινίου, 83 Χ 60 εκ. έκαστο, ξύλινα καβαλέτα, σίτα
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Η ενότητα σχεδίων με τίτλο Η γοητεία της εμμονής βασίζεται σε εξισώσεις του φυσικού-κοσμολόγου Ντιέγκο Μπλας Τεμίνιο.

Ως απόπειρα μαθηματικής έκφρασης κάποιας ιδέας, κάποιας αλήθειας ή κάποιου μηχανισμού με τον οποίο περιγράφεται η φύση, η εξίσωση είναι ένας μαθηματικός ποσοτικός τρόπος για να περιγράψει κανείς φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα στη φύση. Όλα τα παραπάνω υπήρξαν το θέμα συζήτησης που κάναμε με τον Γιάννη Φλωράκη στο CERN, στις 15 Μαΐου 2015, η οποία ηχογραφήθηκε και εκδόθηκε σε βιβλίο με τον τίτλο Η γοητεία της εμμονής από τις εκδόσεις Ροπή, το 2023.

Αφορμή για τη μεταφορά των εξισώσεων από το πεδίο της φυσικής στο πεδίο της τέχνης στάθηκε το ερώτημα-πρόκληση εάν οι εξισώσεις μπορούν να εικονοποιηθούν κατ’ αντιστοιχία με τα γεωμετρικά σχήματα που οι καλλιτέχνες δανείζονται από το πεδίο της γεωμετρίας. Εξισώσεις που έχουν γραφτεί μέρα με τη μέρα, συνεχιζόμενες επί εβδομάδες, ακόμη και μήνες, σαν κινηματογραφική ταινία. Αυτό το συνεχές, αυτή η εμμονική διάθεση συνιστά κοινό στοιχείο σε σχέση με τον τρόπο που σχεδιάζω τα έργα μου. Εξισώσεις λοιπόν ξανα-ζωγραφισμένες με τον δικό μου τρόπο (dot painting), σε χειροποίητο χαρτί. Κατά τη δημιουργία αυτών των σχεδίων, με απασχόλησαν κοινές έννοιες που συναντάμε τόσο στην τέχνη όσο και στις μαθηματικές εξισώσεις, όπως η απλότητα, η ομορφιά, η οικουμενικότητα, η αλήθεια, η συμμετρία ή το σπάσιμο της συμμετρίας κ.ά. Το ίδιο το υλικό με οδήγησε να παρουσιάσω τα σχέδια με τις εξισώσεις σε μια εγκατάσταση με τελάρα παρόμοια με εκείνα όπου στεγνώνουν το χαρτί στα ορεινά χωριά του Νεπάλ.

Ν.Π.

Θάλαμος φυσαλίδων από την ενότητα Κήπος σωματιδίων, 2023

Βαμβακερό χαρτί (γλυπτό) 25 Χ 15 Χ 15 εκ., σίδερο (βάση), 30Χ 14,2 Χ 14,2 εκ.
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Κήπος σωματιδίων Ι – ΙV, 2023

Διάτρητο με βελόνα ραψίματος φύλλο αλουμινίου επικολλημένο σε dibond, 135 Χ 105 εκ. έκαστο
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Ο Κήπος σωματιδίων είναι μια σειρά από διάστικτα-διάτρητα σχέδια «κεντημένα» με βελόνα ραψίματος πάνω σε φύλλα αλουμινίου. Αντλούν το θέμα τους από αντίγραφα ταινιών του «θαλάμου φυσαλίδων» (Bubble Chamber) που λειτουργούσε στο CERN από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 έως το 1984. Στα φιλμ αυτά τύπου ακτίνων Χ, καταγράφονταν οι αόρατες στο ανθρώπινο μάτι κινήσεις των σωματιδίων, κυρίως του υδρογόνου και του δευτερίου. Οι εικόνες που παρουσιάζονται σε αυτά τα φιλμ θυμίζουν αφηρημένα λουλούδια και γενικότερα αφηρημένη ζωγραφική.

Επέλεξα, τέλος, να παίξω με τα μεγέθη. Κατασκεύασα από χαρτοπολτό μια μινιατούρα του θαλάμου φυσαλίδων, ενώ μεγάλωσα την κλίμακα στα σχέδια των λουλουδιών-κινήσεων των σωματιδίων.

Ν.Π.

Νίκος Παπαδόπουλος – Θοδωρής Οικονόμου
Ηχοτοπίο, 2024

Καταγραφή και σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου, συνθέτης
Ήχος, 2 ηχεία, διάρκεια: 3’ σε λούπα
Ευγενική παραχώρηση των καλλιτεχνών

Η καλλιτεχνική πράξη έχει τον δικό της ήχο – κρουστικό, γρήγορο, σχεδόν εμμονικό. Μέσω αυτού του ήχου, ανοίγεται ένας δρόμος για την παρατήρηση της δημιουργικής διαδικασίας. Ο χρόνος διαστέλλεται, για να συμπεριλάβει το έργο και τη δημιουργία του.

Θ.Οι.

Αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 30 Χ 30 εκ., 2023, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη, 2023

Μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 30 Χ 30 εκ.
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Η Έκρηξη, 2023-24

Μελάνι σε μουσαμά, 160 Χ 270 εκ., βαμβακεροί χάρτινoι τάκοι, 14 Χ 12 Χ 24 εκ.
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Η Σούπα, 2023

Σχέδια Ι-VI με μελάνι και μολύβι πάνω σε χειροποίητα πορσελάνινα πιάτα
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη της γκαλερί a.antonopoulou.art

Όνειρο θερινής νυκτός (από τη σειρά Η σούπα), σχέδιο με μελάνι και μολύβι πάνω σε χειροποίητο πορσελάνινο πιάτο, 25 Χ 25 Χ 5 εκ., 2023, φωτογραφία: Χλόη Ακριθάκη, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art

Εφήμερη δράση, μέρος της ενότητας Η Σούπα, 2024

Δημιουργία και παρασκευή της σούπας: Βίκυ Κουμάντου, ερευνήτρια chef
Διάφανη κατσαρόλα, μεταλλική βάση, ρεσώ, όστρακα-κυδώνια, λεμόνι, ελαιόλαδο, φύκια κομπού ντάσι, νερό
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη

Το Νοέμβριο του 2021 ταξίδεψα στη Βαρκελώνη για να συναντήσω τον φίλο Ντιέγκο Μπλας Τεμίνιο, φυσικό-κοσμολόγο, διακεκριμένο ερευνητή στο Ινστιτούτο Υψηλών Ενεργειών της Βαρκελώνης, τον οποίο είχα γνωρίσει στο CERN. Σκοπός του ταξιδιού ήταν να κάνουμε συζητήσεις σχετικά με το CERN και τη Φυσική.

Επιχείρησα και κατά κάποιον τρόπο τα κατάφερα να του εκμαιεύσω έννοιες όσο πιο απλές ως προς τη διατύπωσή τους που αφορούν την επιστήμη της Φυσικής. Ήθελα οι έννοιες αυτές να είναι κατανοητές τόσο από εμένα, που δεν είμαι επιστήμονας, όσο ακόμη και από ένα μικρό παιδί, ώστε να ξεκινήσω να δημιουργώ με βάση αυτές μια εικαστική αφήγηση στο μυαλό μου. Όταν λοιπόν τον ρώτησα να μου περιγράψει την προ Big Bang κατάσταση του σύμπαντος, ανέφερε τη λέξη «σούπα». Δηλαδή το σύμπαν ήταν σε μια κατάσταση ενέργειας με όλα τα στοιχεία που γνωρίζουμε σήμερα ανάμεικτα μεταξύ τους.

Τι πιο ωραίο λοιπόν να αρχίσει αυτό το ταξίδι με μια σούπα, στην είσοδο της έκθεσης και παραπέμπει σε μια «γευστική κιβωτό του Νώε»! Ένα τσουκάλι με μια ειδικά φτιαγμένη συνταγή που τα έχει μέσα «όλα»: φυτά (λάδι, λεμόνι, φύκι) και όστρακα-κυδώνια ,που φέρουν μέσα τους τη θάλασσα και το κρέας τους.

Ν.Π.

Νίκος Παπαδόπουλος – Βιογραφικό:

Γεννήθηκε το 1970. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1998-2003). Το 2010 απέκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα στις Καλές Τέχνες από το ίδιο ίδρυμα. Από το 2000 είναι μέλος της Ομάδας Φιλοπάππου. Έχει επίσης σπουδάσει νοσηλευτική και δούλεψε για 11 χρόνια σε νοσοκομεία των Αθηνών.

Επιλεγμένες ατομικές εκθέσεις

  • 2020 Pole|Hole|Ball, επιμέλεια Κατερίνας Κοσκινά, γκαλερί Crux, Αθήνα, Ελλάδα
  • 2019 Flora Filopappou: ένα ταξίδι από την πόλη των βράχων στον κήπο, Βίλλα Καπαντζή, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας (ΜΙΕΤ), Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
  • 2018 Flora Filopappou: ένα ταξίδι από την πόλη των βράχων στον κήπο. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε σε δύο τόπους: στο Μέγαρο Εϋνάρδου και στο Αναπαυτήριο του Πικιώνη (λόφος Φιλοπάππου) στην Αθήνα, οργανώθηκε και χορηγήθηκε από το ΜΙΕΤ
  • 2013 Κήπος ζεν, γκαλερί ΑΔ, Αθήνα, Ελλάδα
  • 2011 Ο κήπος ανάμεσα… γκαλερί ΑΔ, Αθήνα, Ελλάδα
  • 2009 A320, Athanassiadou Art Advice project space, Αθήνα, Ελλάδα
    Μ’ αγαπάς, δεν μ’ αγαπάς… γκαλερί Ζήνα Αθανασσιάδου, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
  • 2005 Sweet Home, γκαλερί το Μήλο, Αθήνα, Ελλάδα

Επιλεγμένες ομαδικές εκθέσεις

  • 2023 Κανονικότητες στην ΛΟΑΤΚΙ+ Κοινότητα, επιμέλεια Φοίβος Σακαλής, γκαλερί Crux, Αθήνα, Ελλάδα
    Παράλληλη Θέαση, επιμέλεια Χάρις Κανελλοπούλου, επιλογές από τη συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος, Ίδρυμα Θεοχαράκη, Αθήνα, Ελλάδα
  • 2022 Per/Spectives, επιμέλεια Mireille Lienard, Gallery Martin Ehmer, Brussels, Belgium
    Ρεμπέτικο, επιμέλεια Χριστόφορος Μαρίνος, Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Ελλάδα
  • 2021 Θέσεις/Αντιθέσεις/Συνθέσεις, επιμέλεια Κατερίνας Κοσκινά στο The Ocean Flower Island Museum, Hainan, Κίνα
  • 2018 Θεωρήματα, επιμελητική πρόταση του Τάσου Κουτσουρή για την AICA Hellas, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), Αθήνα, Ελλάδα
  • 2017 Ο κήπος βλέπει, επιμέλεια Άννα Καφέτση, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ελλάδα
  • 2016 SWAB on Paper, συμμετοχή με την γκαλερί ΑΔ, Βαρκελώνη, Ισπανία
  • 2015 Drawing Now, συμμετοχή με την γκαλερί ΑΔ, Παρίσι, Γαλλία
  • 2014 Art Rotterdam, γκαλερί ΑΔ, Ρότερνταμ, Ολλανδία
  • 2013 Enter Views on Crisis, επιμέλεια Σωτήρης Μπαχτσετζής, Μουσείο Tinguely, Βασιλεία, Ελβετία
  • 2011 CI Contemporary Istanbul, γκαλερί ΑΔ, Κωσταντινούπολη, Τουρκία
  • 2009 Heaven, 2η Μπιενάλε της Αθήνας, συμμετοχή της Ομάδα Φιλοπάππου με project Et in Arcadia Ego, Ελλάδα
  • 2006 An outing, επιμέλεια Σωτήρης Μπαχτσετζής, συλλογή Μπέλτσιου, Μύλος Ματσόπουλου, Τρίκαλα, Ελλάδα
  • 2001 37º – 58º Β / 23º- 43ºΑ, συμμετοχή με την Ομάδα Φιλοπάππου, λόφος Φιλοπάππου, Αθήνα, Ελλάδα

Επιμέλειες – Βραβεία

  • 2018 Εκδοχές του κήπου, συν-επιμέλεια με τη Φαίη Ζήκα, χορηγία του Οργανισμού NEON, The Symptom Project, Άμφισσα, Ελλάδα
  • 2014 Βραβείο από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση για το residency του accelerateatCERN, CERN, Γενεύη, Ελβετία
  • 2010 Δημιουργία του λογότυπου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής της Ελλάδας μετά από διαγωνισμό

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Εικόνα από την εγκατάσταση Η Σούπα, Σχέδια Ι-VI με μελάνι και μολύβι πάνω σε χειροποίητα πορσελάνινα πιάτα, 2023, φωτογραφία: Χλόη Ακριθάκη, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί a.antonopoulou.art