Το “μπουαγιόν” είναι το τελευταίο φωτογραφικό βιβλίο του Νίκου Καχριμάνη, από τις εκδόσεις futura. Ο τίτλος του είναι εξελληνισμός της γαλλικής λέξης boyau, που προέρχεται από τη στρατιωτική ορολογία και αναφέρεται σε ένα κείμενο του παππού του. Σημαίνει το μικρό χαράκωμα ή όρυγμα, συνήθως φτιαγμένο σε τεθλασμένο μοτίβο και εκτεινόμενο προς τις γραμμές του εχθρού, που χρησιμεύει στη σύνδεση των χαρακωμάτων και την επικοινωνία μεταξύ της εμπροσθοφυλακής και της οπισθοφυλακής.

Το έργο αυτό συνθέτει έναν ασύγχρονο διάλογο μεταξύ δύο γραμμικών αφηγήσεων, μιας γραπτής και μιας εικαστικής, για τον οποίο η γραπτή αποτελεί και το έναυσμα μιας και συντάχθηκε πριν από εκατό χρόνια, μετά το τέλος της μικρασιατικής εκστρατείας. Ο διάλογος αυτός λαμβάνει χώρα μεταξύ δύο ατόμων-αφηγητών, παππού και εγγονού της ίδιας οικογένειας, που δε γνωρίστηκαν όμως ποτέ κι όπου οι διαφορετικές στάσεις εκφράζονται με αυτήν την απόσταση των εκατό χρόνων, διατρέχοντας και υπερβαίνοντας ταυτόχρονα τον χρόνο.

Στη σελ. 40 λοιπόν, του βιβλίου “Μπουαγιόν”, βλέπουμε το κρεσέντο της ιστορίας, μια ανθισμένη τσιντόνια. Βλέπουμε την απογυμνωμένη καθαρότητα, το διά ταύτα.

Τα κόκκινα λουλούδια και οι σταγόνες αίμα. Την ιλιγγιώδη ομορφιά μέσα σε ένα καμένο τοπίο. Το χυμένο κόκκινο υγρό στο όριο της ζωής.

Το αιώνιο δευτερόλεπτο της εκκωφαντικής παύσης, μέσα στις εκρήξεις της μάχης.

Intel(R) JPEG Library, version [2.0.14.46]

Νίκος Καχριμάνης  – Σύντομο βιογραφικό

Ο Νίκος Καχριμάνης γεννήθηκε το 1983 και εδράζεται στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει Οδοντιατρική στο ΕΚΠΑ (2007) και έχει ολοκληρώσει τη διδακτορική του διατριβή στον τομέα των Οδοντιατρικών Βιοϋλικών (Charité, Βερολίνο, 2013). Εξασκώντας ενεργά τη φωτογραφία από το 2002, έλαβε την εκπαίδευσή του στον χώρο των εικαστικών τεχνών παρακολουθώντας το εντατικό πρόγραμμα ενηλίκων “Φωτογραφία: Θεωρία και Δημιουργικές πρακτικές” της ΑΣΚΤ (2016-2017). Είναι ένας ανεξάρτητος φωτογράφος που αφηγείται ιστορίες μέσω φωτογραφιών και κολάζ: παραμύθια, ταξιδιωτικές ιστορίες, εγκλήματα ή τις ειδήσεις των 8, ιχνηλατώντας την ποιητικότητα του καθημερινού.

Η δουλειά του έχει προβληθεί στο διαδίκτυο και σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη και περιλαμβάνεται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές και βιβλιοθήκες, όπως στα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη (Αθήνα, Ελλάδα), στην Καλλιτεχνική βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Gulbenkian (Λισαβόνα, Πορτογαλία), τη βιβλιοθήκη του Josef Chladek (Βιέννη, Αυστρία) και το Photobook Museum (Κολωνία, Γερμανία).

Εμφανίζει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πεδίο των φωτογραφικών βιβλίων. Η αυτοέκδοσή του “Divine Furies Trilogy” μπήκε στην βραχεία λίστα για το Kassel Dummy Award 2022. Το “μπουαγιόν” από τις εκδόσεις futura (2022), είναι το τέταρτό του φωτογραφικό βιβλίο.

Ηχητική σύνθεση: εύη νάκου
Επιμέλεια: Θάνος Μακρής