Το επόμενο διήμερο παραστάσεων χορού στο Μικροσκοπικό Θέατρο της Αναστασίας Λύρα, ο Κύκλος των Ερώτων διευρύνεται. Το νέο θέμα του Κύκλου είναι η αέναη κίνηση στη σχέση του Έρωτα με το Χρόνο.

Το Σάββατο 28 Μαρτίου, κατόπιν της εξαιρετικής απήχησης στο κοινό του Μικροσκοπικού Θεάτρου, η Εύα Παγουλάτου χορεύει ξανά το 4ο μέρος του Κύκλου των Ερώτων Tu Αmor en Tiempo Puro. Το ίδιο βράδυ ακολουθεί η νέα χορογραφία της Αναστασίας Λύρα, σε ερμηνεία της Ελίνας Παπαδοπούλου, που φέρει τον τίτλο Tu Amor ad infinitum και αποτελεί το 5ο πλέον μέρος του Κύκλου. Στο νέο αυτό έργο η χορογράφος και η χορεύτρια επιστρέφουν στο Prélude Choral et Fugue του César Franck, 15 χρόνια μετά την πρώτη ερμηνεία του που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Σφενδόνη το 2000, από τη Σχεδία Ομάδα Χορού.

Η κυοφορία παραμένει ως κεντρικό θέμα στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Μικροσκοπικού Θεάτρου, τόσο με την εικαστική-κινητική εγκατάσταση GraviDanza, που κάθε βραδιά αλλάζει χρωματικές διαθέσεις, υπό τους ήχους της Pauline Oliveros, όσο με και με την παράσταση του Σαββάτου 4 Απριλίου Ο Χορός των 7 Πέπλων κομμένων σε στενές λωρίδες. Το αισθαντικό δίδυμο Αναστασίας Λύρα-Αθηνάς Κυρούση κινείται ανάμεσα στο φως και το ύφασμα, παλινδρομώντας από την ένωση στη διάσπαση, ακριβώς όπως συμβαίνει λίγο πριν τη «γέννηση» του καινούριου.

Σάββατο, 28 Μαρτίου, Ώρα: 20.00
GraviDanza Βordò
Tu Αmor en Tiempo Puro (Ο Έρωτάς σου σε Καθαρό Χρόνο)
Tu Amor ad infinitum (Ο Έρωτάς σου επ’ άπειρον)

Διάρκεια: 70 λεπτά

Tu Αmor en Tiempo Puro (Ο Έρωτάς σου σε Καθαρό Χρόνο)

Ένα αυτοαναφορικό χορευτικό σόλο, με μουσική την πρώτη σονάτα για σόλο βιολί του Johann Sebastian Bach και θέμα την υπαρξιακή, ερωτική, βασανιστική αλλά και λυτρωτική σχέση του χορευτή με το χορό. Το έργο έχει ως αφετηρία το ερώτημα του πώς μπορεί κανείς να χορέψει ένα μουσικό έργο που ανήκει ουσιαστικά στο χώρο της απόλυτης μουσικής. Παρόλο που μορφολογικά διατηρεί ορισμένες γέφυρες προς τη μουσική για χορό της εποχής του μπαρόκ, η πρώτη σονάτα για σόλο βιολί είναι ένα έργο που «δεν έχει ανάγκη» το χορό. Η χορεύτρια Εύα Παγουλάτου, που επέλεξε για το σόλο της την πρόκληση της «μεγάλης» μουσικής, καταθέτει με την ερμηνεία της το αφήγημα της ίδιας της σχέσης της με το χορό, που δεν είναι άλλο από την αέναη μάχη του χορευτή για την τελειότητα, την αριστεία. Για να σταθεί στο χώρο που παράγει η μουσική του Bach, η χορεύτρια επιστρατεύει ό,τι καλύτερο έχει, ό,τι καλύτερο είναι: το απόσταγμα του καθημερινού αγώνα μιας ζωής για το χορό!

Tu Amor ad infinitum (Ο Έρωτάς σου επ’ άπειρον)

Στη νέα ερμηνεία του αινιγματικού μουσικού έργου- που χωρίς να αποτελεί μέρος της εκκλησιαστικής μουσικής του C. Frank, δεν παύει να εκπέμπει το χαρακτηριστικό θρησκευτικό κλίμα της μουσικής για Όργανο του συνθέτη- η χορεύτρια και απόφοιτος Φυσικών Επιστημών Ελίνα Παπαδοπούλου μας μεταφέρει στην «κοσμική» διάσταση μια διαδρομής ad infinitum στο νυχτερινό ουρανό. Εκεί που η έλλειψη βάρους είναι ικανή να ελευθερώνει ταυτόχρονα το σώμα και την ψυχή. Εκεί που ο Χρόνος και ο Χώρος είναι περιοχές που ανήκουν ταυτόχρονα στους αγγέλους, στα όνειρα και τον Einstein. Εκεί που η φαντασία φωτίζει τις μυστικές σχέσεις της βαρύτητας με τη μνήμη και της νοσταλγίας με τα μαθηματικά. Εκεί που το σώμα είναι ικανό να εικονογραφεί ιδανικά την έννοια του απείρου. Το σώμα της χορεύτριας μετατρέπεται για 17 λεπτά σε ένα πυκνό παλίμψηστο μεταφορικών εικόνων, κινήσεων και ιδεών, που καθώς μας ταξιδεύουν για λίγο στο «διάστημα», καθιστούν ταυτόχρονα ορατούς τους μηχανισμούς με τους οποίους η τέχνη καταφέρνει να διυλίζει και προπαντός να αναβαθμίζει αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινη κατάσταση.

Μουσική: – Pauline Oliveros – Johann Sebastian Bach, Σονάτα για σόλο βιολί αρ. 1 BWV 1001, ερμηνεία Arthur Grumiaux – César Franck, Prélude Choral et Fugue, ερμηνεία Sviatoslav Richter

Χορογραφία/Κοστούμια/Φωτισμοί: Αναστασία Λύρα

Ερμηνεία:
|GraviDanza Bordò| Θέμις Ανδρεουλάκη, Ευανθία Κοκκινέλη, Μελίτα Κοτσάνη, Ζωή-Ελευθερία  Μαστροθεοδώρου, Σαμπρίνα Ρετζέπι     
|Tu Amor en Tiempo Puro| Εύα Παγουλάτου
|Tu Amor ad infinitum| Ελίνα Παπαδοπούλου

Φωτογραφία: Θωμάς Μάμαλης

Σάββατο, 04 Απριλίου, Ώρα: 20.00
GraviDanza Nera
Ο Χορός των 7 Πέπλων κομμένων σε στενές λωρίδες

Διάρκεια: 60 λεπτά

Ο Χορός των 7 Πέπλων κομμένων σε στενές λωρίδες

Mια αφαιρετική κινούμενη σύνθεση φωτογενών υλικών και σχημάτων, που συγχρονίζονται από την κίνηση του σώματος, ενώ ταυτόχρονα την πλαισιώνουν ως σκηνικό. Ο τίτλος κυριολεκτεί ως προς τις λωρίδες του υφάσματος, οι οποίες αιωρούνται, κρεμασμένες από την οροφή, σχηματίζοντας ένα μεταξένιο, ανάλαφρο και εξαιρετικά φωτοευαίσθητο σκηνικό για ένα οριζόντιο χορευτικό ντουέτο, με δυνατότητες εξέλιξης στην τρίτη διάσταση. Το έργο υπόσχεται με τον τίτλο του τον αισθησιασμό και τη σαγήνη του χορού της Σαλώμης, με έναν τρόπο, ωστόσο, εν μέρει ειρωνικό. Πώς μπορούν άραγε να συμπλεύσουν στη σκηνή η φωτεινή, λατρευτική δοξολογία της εκκλησιαστικής μουσικής του Bach, με το «σκοτεινό» θέμα της αποπλάνησης par excellence του χορού της Σαλώμης; Οι χορεύτριες ερμηνεύουν τις πολλαπλές απαντήσεις στο ερώτημα, εμπνεόμενες από το ύφος και το πάθος των μορφών της θρησκευτικής γλυπτικής της καθολικής παράδοσης.

Μουσική: -Pauline Oliveros-Johann Sebastian Bach
Χορογραφία/Κοστούμια/Φωτισμοί: Αναστασία Λύρα

Ερμηνεία:
|GraviDanza Nera| Θέμις Ανδρεουλάκη, Ευανθία Κοκκινέλη, Μελίτα Κοτσάνη, Ζωή-Ελευθερία Μαστροθεοδώρου, Σαμπρίνα Ρετζέπι     
|Ο Χορός των 7 Πέπλων κομμένων σε στενές λωρίδες| Αναστασία Λύρα, Αθηνά Κυρούση

Φωτογραφία: Θωμάς Μάμαλης