Η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Hellenic American College (HAEC) σε συνεργασία με τον «Φωτογραφικό Κύκλο» εγκαινιάζουν την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016, στις 20:00, την ομαδική έκθεση φωτογραφίας “Mini Portfolios”. Η έκθεση, που επιμελείται ο Πλάτων Ριβέλλης, θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Νοεμβρίου 2016.

«Σε καμία τέχνη δεν αρκεί το ένα και μοναδικό έργο, για να υπογραμμιστεί η ματιά του συγκεκριμένου κάθε φορά καλλιτέχνη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο επιμελητής της έκθεσης. «Στην περίπτωση της φωτογραφίας η συγκέντρωση περισσότερων φωτογραφιών που συνδέονται μεταξύ τους με δημιουργική συγγένεια έχει επικρατήσει να λέγεται portfolio. Αυτό που μας επιτρέπει να χαρακτηρίζουμε κάτι ως έργο τέχνης σε αντίθεση με ένα προϊόν τεχνικής, αυτό που διακρίνει μια καλλιτεχνική φωτογραφία από μια φωτογραφία απλής καταγραφής, είναι η παρουσία του δημιουργού που αντανακλάται στο έργο. Το θέμα, η φόρμα και κυρίως το όραμα είναι τα μέσα για τη διατύπωση της δημιουργικής παρουσίας. Η σύμπτωση όμως των μέσων αυτών σε περισσότερες φωτογραφίες του ίδιου δημιουργού είναι αυτό που στοιχειοθετεί τη δημιουργική του ταυτότητα».

Αυτή την δημιουργική ταυτότητα 65 φωτογράφων του «Φωτογραφικού Κύκλου» προσπαθεί να αναδείξει η έκθεση “Mini Portfolios” παρουσιάζοντας μικρούς αλλά συμπυκνωμένους όγκους της φωτογραφικής τους δουλειάς. «Οι ομαδικές εκθέσεις παρουσιάζουν πάντοτε το πρόβλημα ότι πρέπει να προκύπτει αφενός ο δεσμός των συμμετεχόντων, ο λόγος δηλαδή που συστεγάζονται, και αφετέρου η διακεκριμένη προσωπική τους ταυτότητα», σημειώνει ακόμη ο Πλάτων Ριβέλλης. «Το ζητούμενο είναι ο θεατής της έκθεσης να διαπιστώσει ότι υπάρχει μια κοινή γλώσσα των φωτογράφων, η οποία δικαιολογεί τη συμμετοχή τους σε έναν καλλιτεχνικό φορέα με μόνο συνεκτικό στοιχείο τις κοινές αισθητικές καλλιτεχνικές θέσεις, αλλά και μια γλώσσα με πάρα πολλές “διαλέκτους” που καλύπτουν έναν ευρύ εκφραστικό ορίζοντα. Και ότι αυτή η γλώσσα παίρνει το εκάστοτε χρώμα της δημιουργικής προσωπικότητας του κάθε φωτογράφου αφού δεν είναι παρά το εργαλείο και ταυτόχρονα η αφετηρία προκειμένου να οδηγηθούμε σε μια προσωπική ματιά, σε έναν προσωπικό κόσμο, και παράλληλα να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη του φωτογραφικού μέσου. Ο θεατής δεν πρέπει να ξεχνά ότι δεν βλέπει απλώς εικόνες της πραγματικότητας, αλλά εικόνες μιας φωτογραφημένης πραγματικότητας, οι οποίες φιλοδοξούν να αποτελέσουν έργα τέχνης, δηλαδή έργα μεταμόρφωσης».

Φωτ.: Πάνος Ροζάκης