Η έκθεση με τίτλο United States of Wondering έχει ως αφετηρία την ιδέα των πλατωνικών στερεών τα οποία συνδέονται με τα βασικά στοιχεία της φύσης (γη, αέρας, φωτιά, νερό και σύμπαν) και πήραν το όνομά τους από τον Πλάτωνα, ο οποίος πρώτος αναφέρθηκε σε αυτά περίπου το 360 π.Χ., ακολουθώντας τον στη συνέχεια άλλοι φιλόσοφοι, μαθηματικοί και επιστήμονες, όπως ο Αριστοτέλης, ο Ευκλείδης, και οι μεταγενέστεροι Johannes Keppler και Ludwig Schläfli. Η Ανδριώτη παρατηρεί και διερευνά τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των σχημάτων σε τρισδιάστατο χώρο, του χρώματος και του ήχου καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτά μεταφράζονται και αλληλεπιδρούν.

Απελευθερωμένη από τις περίπλοκες εξισώσεις και τους μαθηματικούς υπολογισμούς των φυσικών επιστημών, της γεωμετρίας και της αστρονομίας, η καλλιτέχνις επικεντρώνεται στα θεμελιώδη χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στα πολυδιάστατα επίπεδα της συνειδητότητάς μας και στον τρόπο με τον οποίο η ζωή μας συνδέεται και ενοποιείται μαζί τους.

Tα έργα της έκθεσης αποτελούν ελεγείες της ζωής μέσω της αέναης ροής ενέργειας που ως εκ θαύματος προέρχεται από την πιο ισχυρή μηχανή του ηλιακού μας συστήματος. Η απουσία της θα ανέτρεπε και θα καθιστούσε τα πάντα αδύνατα. Ακόμη και η σκιά είναι εκδήλωση φωτός. Το οπτικό λεξιλόγιο της Ανδριώτη διοχετεύει την αχρονική πλοήγηση ενός τοπίου, είτε πρόκειται για εκδήλωση μιας υπερβατικής ψυχικής συνθήκης είτε για μια μοναδική κατάσταση που όλοι θέλουμε να βιώσουμε, μία τουλάχιστον φορά στη ζωή μας.

Λυδία Ανδριώτη

Η Λυδία Ανδριώτη (γεν.1982, Αθήνα) παρακολούθησε το πρόγραμμα της École Nationale Supérieure des Beaux Arts στο Παρίσι (ENSBA, υποτροφία Erasmus 2006), και το 2009 αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Το 2012, αποφοίτησε από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα New Media του Pratt Institute στη Νέα Υόρκη. Κατά την παραμονή της στις ΗΠΑ (2009-2015) είχε συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις και ασχολήθηκε με την παραγωγή σκηνικών και κοστουμιών για θεατρικές παραστάσεις και performances.

Εργάστηκε στη συντήρηση των μαγνητικών και τηλεοπτικών εγκαταστάσεων του Nam June Paik για τις συλλογές του Guggenheim, MoMΑ, Art Institute of Chicago, Metropolitan και Chase Bank. Μεταξύ άλλων, έχει συνεργαστεί με δύο ιδρυτικά μέλη του Judson Memorial Church (2013-2015), την Phyllis Yampolsky πάνω στην έρευνα του ακτιβιστικού της έργου στο McCarren Pool Park για το Linkoln Center και το Preservation Community of the city of New York, και την Elaine Summers για τα Kinetic Awareness και Skytime projects.

Έχει λάβει μέρος σε εκθέσεις στη Νέα Υόρκη, στη Βιέννη, στο Παρίσι, στην Ιρλανδία και στην Ελλάδα όπως: [α]γνωστοι προορισμοί κεφάλαιο ΙΙΙ: επανασύνδεση —μια δεύτερη ευκαιρία, Κυψέλη (Αθήνα 2019), +9 (Αθήνα 2019), Des Knaben Wundernhorn (ατομική έκθεση) στην Sechsschimmel galerie (Βιέννη 2019), The birds and the lightworkers backstage are working together (ατομική έκθεση), Gazi hall spaces (Αθήνα 2017), The fantastic journeys of energy, Kappatos Gallery (Αθήνα 2016), Antidote, Mykonos annex of the Athens School of fine Arts, Mykonos Biennale (Μύκονος 2015), In Praise of chance and failure, Family Business (Νέα Υόρκη 2013), Crisis and Paganism, Mykonos Biennale (Μύκονος 2013), Intimate Space, Olympic Village (Βιέννη 2011), Culture Industry, Folklore and Clichés, Vox (Αθήνα 2008), Gemine Muse, και Crawford Municipal Museum, (Κορκ, Ιρλανδία 2005). Η Ανδριώτη ερευνά αναπαραστάσεις συναισθηματικών χώρων ξεδιπλώνοντας οπτικά λεξιλόγια. Τα μέσα που χρησιμοποιεί ενσωματώνονται στις εγκαταστάσεις της και περιλαμβάνουν δράσεις, βίντεο προβολές, ήχο, σχέδια, collage, φωτογραφία, γλυπτά, ready-mades, ενώ συχνά χρησιμοποιεί τον in-situ χαρακτήρα στην δουλειά της. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.