Το πρόγραμμα που παρουσιάζει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ανοίγει με την Εισαγωγή από την όπερα «Ο κουρέας της Σεβίλλης» του Τζοακίνο Ροσσίνι. Ομολογουμένως, ένα από τα πιο ευφυή έργα της ιταλικής κωμικής όπερας, η δημιουργία του Ροσσίνι βασίστηκε στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Πιερ Μπωμαρσαί. Στη συνέχεια, θα ακουστεί η περίφημη Σουίτα από το μπαλέτο Ζορμπάς του Μίκη Θεοδωράκη που έκανε γνωστό τον ήρωα του Νίκου Καζαντζάκη σε ολόκληρο τον κόσμο. Η γνωστή μελωδία της Σουίτας παρουσιάζεται σε μεταγραφή για σόλο φλάουτο και ορχήστρα, που υλοποίησαν ο Αχιλλέας Γουάστωρ και ο βραβευμένος φλαουτίστας Στάθης Καραπάνος, ο οποίος και ερμηνεύει ως σολίστ. Η βραδιά κλείνει με ορχηστρικά αποσπάσματα από την σκηνική μουσική για το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον. Πρόκειται για νεανικές συνθέσεις αδιαμφισβήτητης ομορφιάς και ωριμότητας που συγκαταλέγονται μέχρι και σήμερα στις πιο διάσημες μελωδίες του Μέντελσον. Τη μουσική διεύθυνση αναλαμβάνει η αρχιμουσικός Λίζα Ξανθοπούλου.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΤΖΟΑΚΙΝΟ ΡΟΣΣΙΝΙ (1792-1868)
Εισαγωγή από την όπερα “Ο κουρέας της Σεβίλλης”

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ (1925-2021)
Σουίτα από το μπαλέτο Ζορμπάς

ΦΕΛΙΞ ΜΕΝΤΕΛΣΟΝ (1809-1847)
Ορχηστρικά αποσπάσματα από την σκηνική μουσική για το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας», έργο 21

Συντελεστές

ΣΟΛΙΣΤ
Στάθης Καραπάνος, φλάουτο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Λίζα Ξανθοπούλου

Το σχόλιο της Λίζας Ξανθοπούλου

Τα συμφωνικά έργα του Ροσσίνι και του Μέντελσον είναι πολύ γνωστά στο κοινό και φαίνονται (ακούγονται) απλά, όμως δεν είναι. Ακούγονται απλές και όμορφες οι μουσικές γραμμές και συνηχήσεις, όταν εκτελεστούν, μετά από λεπτομερή ματιά στην παρτιτούρα, με λεπτεπίλεπτη τεχνική και ακρίβεια. Τότε ξεχωρίζει κανείς μία καλή ορχήστρα από άλλες, που σίγουρα μία τέτοια είναι η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

Από την άλλη, θα έχω τη χαρά να διευθύνω μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση και διασκευή της Σουίτας “Ζορμπάς” του Μίκη Θεοδωράκη από τους Στάθη Καραπάνο και Αχιλλέα Γουάστωρ, με τον Στάθη Καραπάνο να “δεξιοτεχνεί” ως σολίστ. Είναι επίσης μεγάλη τιμή για μένα να διευθύνω για πρώτη φορά έργο του Μίκη Θεοδωράκη μετά τον θάνατό του. Η τελευταία ήταν η εκτέλεση του Επιταφίου και του Διονύσου το 2020 στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής Σκηνής, όπου ο ίδιος έστειλε τα συγχαρητήριά του, αφού άκουσε στο ραδιόφωνο ζωντανά την ερμηνεία μας.

Διαβάστε επίσης:

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός για το 2022 – 2023