Ο Μανόλης Αναγνωστάκης, αν και στην αρχή ήταν αντίθετος με τη μελοποίηση της ποίησης, ακούγοντας τα πρώτα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη σε δικούς του στίχους, το 1969 -έχοντας ήδη γνωριστεί μαζί του στις αρχές του ’60-, τελικά ενδίδει ταυτιζόμενος πολιτικά και αισθητικά με τον συνθέτη. Έτσι, τα δύο τραγούδια «Μιλώ» και «Χάρης 1944» του κύκλου Αρκαδία VIII γίνονται η αφετηρία για την ανάδυση του μελοποιημένου Αναγνωστάκη, προσφέροντας μέχρι σήμερα ορισμένα από τα σημαντικότερα τραγούδια της σύγχρονης μουσικής μας ιστορίας.

Κείμενα και μαρτυρίες τραγουδοποιών, συνθετών, μουσικών ερευνητών, δημοσιογράφων, φιλολόγων και συγγραφέων αναδεικνύουν τη δυναμική του μελοποιημένου λόγου του Αναγνωστάκη ως μια άρρηκτη -αλλά και ελάχιστα μελετημένη μέχρι σήμερα – έκφανση της ποιητικής του ιστορίας και καταθέτουν τη βιωματική τους σχέση με τον ποιητή.

Γράφουν και συμμετέχουν με (με αλφαβητική σειρά) οι: Χρήστος Αβραμίδης, Μαρία Ακριτίδου, Θέμης Ανδρεάδης, Σπύρος Αραβανής, Αρλέτα, Αλέξης Βάκης, Νίκος Γκροσδάνης, Μιχάλης Γρηγορίου, Μάνος Ελευθερίου, Γιώργος Ζεβελάκης, Δημήτρης Κογιάννης, Νίκος Κομιανός, Θωμάς Κοροβίνης, Θάνος Μικρούτσικος, Πάνος Μπούσαλης, Χαριτίνη Ξύδη, Άγγελος Πάνου, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Αργύρης Παπαστάθης, Λάκης Παπαστάθης, Γιώργος Β. Μονεμβασίτης, Ηρακλής Οικονόμου, Γιώργος Σκαμπαρδώνης.

Επιμέλεια: Σπύρος Αραβανής, Ηρακλής Οικονόμου, Θανάσης Συλιβός

Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Λάκη Παπαστάθη (1943-2023) που γενναιόδωρα εμπιστεύτηκε στους επιμελητές του τόμου το σενάριο της ιστορικής εκπομπής του Παρασκηνίου, χάρη στην οποία γνωρίσαμε πολλές και πολλοί της νεότερης γενιάς το έργο του ποιητή.