Άραγε η δόξα της τέχνης είναι περαστική; Τί συμβαίνει όταν ο Δαβίδ του Michelangelo συνδιαλέγεται με τον Henry Moore και το κολλάζ; Και ποιός από όλους είναι ο δημιουργός μέσα σε μια πολυδιάστατη και συγχρονική αφήγηση;

Μέσα από τη νέα του εικαστική δουλειά με κολλάζ και ζωγραφική σε καμβά, ο Κωνσταντίνος Πάτσιος προβαίνει σε τολμηρές απαντήσεις επικαλούμενος πλήθος εικονογραφικών στυλ και αναφορών από την ιστορία της τέχνης αλλά και το σύγχρονο καταναλωτικό σύμπαν. Πορτραίτα που παραπέμπουν σε μια παρωχημένη δόξα, άλλοτε αναγνωρίσιμα, άλλοτε ηθελημένα ανώνυμα, εγκαταλείπουν τις οικείες ιδιότητές τους και συγκατοικούν με τη νεο-ποπ κουλτούρα. Εξυμνώντας το εφήμερο με αποσπασματικά σώματα, σχέδια και αποκόμματα εφημερίδων, ο Πάτσιος δημιουργεί απρόσμενες αλλά αβίαστες συνδέσεις στον καμβά, σε ένα νέο υπερ-κειμενικό επίπεδο. Η συνεχής υπενθύμιση της ματαιότητας αφήνει μετέωρα ερωτήματα για το αν η νέα αφήγηση που προκύπτει αντικατοπτρίζει την πρόοδο, ή τον μύθο της πτώσης. Στους πίνακες, τα πολλαπλά υποκείμενα, έμφυλα, έμψυχα ή άψυχα, δεν υπερκαλύπτουν το ένα το άλλο και όλα διεκδικούν το χώρο τους. Παραφράζοντας τον Μπαρτ, ο καμβάς γίνεται ένας πολυδιάστατος χώρος όπου μια ποικιλία γραφών, καμία από αυτή πρωτότυπη, αναμιγνύονται και συγκρούονται. Οι ιεραρχίες καταρρίπτονται· οι ήρωες έχουν αντικατασταθεί από άλλους ή τα είδωλά τους. Έτσι περνά η δόξα της τέχνης…

Επιμέλεια: Κάτια Παπανδρεοπούλου

Κωνσταντίνος Πάτσιος

Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά και στη Grande École de Commerce de Poitiers στη Γαλλία. Έλαβε από νωρίς υποτροφία για το Rhode Island School of Design (RISD) Providence, U.S.A. Στη συνέχεια σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με τους Γ. Ψυχοπαίδη και Μ. Σπηλιόπουλο, και Γλυπτική με τον Ν. Τρανό. Έχει πραγματοποιήσει δεκαέξι ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων.

*

Η χρήση μάσκας και η απόσταση ασφαλείας 1,5 μέτρου είναι απαραίτητη στον εκθεσιακό χώρο.