Μέσα από την εμπειρία της Αντόνια, της φωτορεπόρτερ που βίωσε τις διαμάχες για την ανεξαρτησία της Κορσικής και τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας, ο Φερραρί μιλά για την επώδυνη παραδοξότητα κάθε είδους αναπαραστάσεων και εξερευνά τους αμφίσημους δεσμούς ανάμεσα στην εικόνα, τη φωτογραφία, την πραγματικότητα και τον θάνατο.

Ποια είναι η σχέση της φωτογραφίας με την πραγματικότητα; Πόσο δραστικά μπορεί να παρέμβει στην αλήθεια μιας σκηνής το μάτι του φωτογράφου; Ισχύει πράγματι το στερεότυπο «μια εικόνα χίλιες λέξεις»; Με αφετηρία την ιστορία της Αντόνια – της έφηβης που λαχταρούσε να παγιδεύσει τη στιγμή στον φακό της μηχανής της, της νεαρής φωτορεπόρτερ που ρίχτηκε στην αγκαλιά ενός γοητευτικού Κορσικανού εθνικιστή και βίωσε τις διαμάχες στους κόλπους του κινήματος για την ανεξαρτησία του νησιού, της ώριμης φωτογράφου που έζησε την φρίκη του πολέμου της Γιουγκοσλαβίας –, ο Ζερόμ Φερραρί γράφει ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για την αισχρότητα του πολέμου και την ανθρώπινη θηριωδία. Μιλώντας, μέσα από την εμπειρία της Αντόνια, για την επώδυνη παραδοξότητα κάθε είδους αναπαραστάσεων, ο συγγραφέας εξερευνά τους αμφίσημους δεσμούς ανάμεσα στην εικόνα, τη φωτογραφία, την πραγματικότητα και τον θάνατο.

Στον συγγραφέα έχει απονεμηθεί το βραβείο Goncourt 2012 για το βιβλίο του “Le sermon sur la chute de Rome”

Ζερόμ Φερραρί

Ο Ζερόμ Φερραρί (Jérôme Ferrari) είναι Γάλλος συγγραφέας γεννημένος το 1968 στο Παρίσι, με καταγωγή από την Κορσική. Είναι καθηγητής φιλοσοφίας και διδάσκει στο Λύκειο Giocante de Casabianca της Μπαστιά. Τα κυριότερα έργα του είναι Un dieu, un animal (2009), Où j’ai laissé mon âme (2010). Tο 2012 του απονέμεται το βραβείο Goncourt για το βιβλίο του Le sermon sur la chute de Rome. Το μυθιστόρημα του ΚΑΤ’ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ (À SON IMAGE) απέσπασε το Βραβείο Λογοτεχνίας 2018 της εφημερίδας Le Monde, ενώ, μεταξύ άλλων, πήρε το Βραβείο Méditerranée 2019.