Η Τριλογία του Παραθερισμού είναι μια κωμωδία χαρακτήρων και ταυτόχρονα μια κοινωνική κριτική απέναντι στις νοοτροπίες και τα πάθη της ανθρώπινης φύσης, που παραμένουν αναλλοίωτα μέσα στο χρόνο, μέσα από την ιδιαίτερη αισθητική και την εικαστική ματιά της bijoux de kant.

Λίγα λόγια για το έργο

Η Τριλογία του Παραθερισμού παρουσιάζεται για πρώτη φορά το 1761 και ανήκει στα έργα της ώριμης περιόδου του συγγραφέα. Ο Κάρλο Γκολντόνι εμπνέεται από τις αντιθέσεις και τις αντιφάσεις μιας κοινωνίας που αλλάζει, εστιάζει στη ματαιοδοξία και την επιφανειακότητα της εποχής του και μας παρουσιάζει μια κωμωδία, που οι αναλογίες της με το σήμερα, μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.

Στη «Μανία του Παραθερισμού» ο Λεονάρντο και η αδελφή του η Βιττόρια, ετοιμάζονται για το Μοντενέρο. Ο παραθερισμός δεν αποτελεί γι’ αυτούς ευκαιρία ξεγνοιασιάς και ανάπαυλας αλλά δυνατότητα κοινωνικής και οικονομικής αυτοπροβολής, στους κύκλους που επιθυμούν να ανήκουν. Στις «Περιπέτειες του Παραθερισμού» ο έρωτας και τα πάθη ενισχύουν τη μανία των παραθεριστών και αυτοί παραδίνονται στη δίνη μιας μεταβατικής περιόδου, που τους αποκόπτει από τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες τους. Στην «Επιστροφή από τον Παραθερισμό», τα πρόσωπα καλούνται να επιστρέψουν στη σκληρή πραγματικότητα.

Σε αυτή την τριλογία, οι χαρακτήρες, υποταγμένοι στις αξίες μιας αριστοκρατίας που παρακμάζει, κυριευμένοι από την επιθυμία για επίδειξη και κοινωνική υπεροχή, υπερβαίνουν τα όρια και μπαίνουν σε περιπέτειες, που θέτουν σε κίνδυνο την υπόληψή τους. Όταν ο ίλιγγος του παραθερισμού υποχωρεί, η πραγματικότητα είναι εκεί και επιμένει.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Ο Κάρλο Γκολντόνι απαίτησε το θέατρο και ο κόσμος να συναντηθούν κάπου αλλού απ’ όπου συναντιόντουσαν μέχρι τότε. Είναι η απαρχή του μοντέρνου. Η ζωή στην Τριλογία του Παραθερισμού μοιάζει με το παιχνίδι φιδάκι, μάχεται ν’ ανέβει μέχρι που γκρεμίζεται σ’ ένα σισύφειο μαρτύριο. Η ζωή μάχεται απεγνωσμένα, απελπισμένα, άχαρα, αλλά εν τέλει αναποτελεσματικά. Μόνη σωτηρία, η παραγωγή μιας ψευδαίσθησης. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά, αλλά εξακολουθούμε να παίζουμε το παιχνίδι των εντυπώσεων. Η μοναδική αξία που πριμοδοτεί τα πάντα είναι ο Παραθερισμός. Ο τόπος του ανέφικτου. Μια ουτοπία. Αυτή η κωμωδία δεν θα τελειώσει ποτέ. -Γιάννης Σκουρλέτης, bijoux de kant

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Σκηνικά- Κοστούμια- Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Μουσική: Πάνος Ηλιόπουλος
Δραματουργική Επεξεργασία: Ασημένια Ευθυμίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστόφορος Μαριάδης
Βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου: Παρασκευή Μποκοβού
Β΄βοηθoί σκηνοθέτη: Aθηνά Καμπούρη, Φωτεινή Τιμοθέου
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη

Παίζουν: Άννα Ευθυμίου, Σοφία Καλεμκερίδου, Δημήτρης Καρτόκης, Γιώργος Καύκας, Δημήτρης Κολοβός, Άννα Κυριακίδου, Βασίλης Μπεσίρης, Χρίστος Νταρακτσής, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Κώστας Σαντάς, Δημήτρης Σιακάρας, Χρίστος Στυλιανού, Θεοφανώ Τζαλαβρά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, Μούτσο Φαμπρίτσιο, Εύα Φρακτοπούλου
Έκτακτη αντικατάσταση: Αλέξανδρος Ζαφειριάδης

Φιγκυράν-Μουσικός: Γιώργος Κωνσταντινίδης

Διαβάστε επίσης:

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος: Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα για την περίοδο 2022-2023