Η χορογράφος και η ομάδα της P.OR.K (Πορτογαλία/Πράσινο Ακρωτήρι) έγιναν γνωστές στο Ελληνικό κοινό για πρώτη φορά πέρυσι, με την παράσταση της «Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης» που παρουσιάστηκε στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (το οποίο μάλιστα συμμετείχε και ως συμπαραγωγός). Η παράσταση έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό από θεατές και κριτικούς όπως και η ίδια η Μαρλένε Μοντέϊρο Φρέϊτας, μία από τις χορογράφους που αγαπά και στηρίζει ιδιαιτέρως το Φεστιβάλ.

Η Μαρλένε Μοντέϊρο Φρέϊτας τιμήθηκε την Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2018, με τον Αργυρό Λέοντα για τον Χορό στη Μπιενάλε της Βενετίας. Με την ευκαιρία της είδησης, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αναγγέλλει πώς στο φετινό του πρόγραμμα, η Μαρλένε Μοντέϊρο Φρέϊτας και η ομάδα της P.OR.K., επανέρχονται στην Πειραιώς 260, με το έργο «Οf ivory and flesh – statues also suffer».

Πρόκειται για την πρώτη παραγωγή της ομάδας, το 2014, που καθιέρωσε την Φρέϊτας στην κορυφή της σύγχρονης χορογραφίας. To έργο εμπεριέχει όλα τα στοιχεία που έκαναν τις «Βάκχες» τόσο ιδιαίτερες: σουρεαλισμό, ένταση, υποδόριο χιούμορ, αλλόκοτη και ανοίκεια αίσθηση. Το «Οf ivory and flesh – statues also suffer» είναι έργο για μεγάλο σύνολο και μουσικούς (κρουστά) και περιγράφεται από την ίδια ως «ένας χορός από μαρμαρωμένες φιγούρες». Η παράσταση εντάσσεται στο δίκτυο [DNA] Departures and Arrivals που χρηματοδοτείται από το Creative Europe Programme / European Commission.

H Μπιενάλε της Βενετίας αναφέρει στην ανακοίνωσή της:

«Με τη μαγνητική παρουσία της και τη διονυσιακή δύναμη των παραστάσεών της, η Μαρλένε Μοντέϊρο Φρέϊτας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές εκπλήξεις των τελευταίων ετών και ένα από τα σπουδαιότερα ταλέντα της γενιάς της. Η μεταμόρφωση και η παραμόρφωση, σαν απόηχος του διάσημου καρναβαλιού της πατρίδας της, του Πράσινου Ακρωτηρίου, επανέρχονται συνεχώς στις παραστάσεις της: υβριδικές περφόρμανς, γεμάτες μουσική και κέφι, που θολώνουν τα όρια μεταξύ του επιτρεπτού και του ανεπίτρεπτου, του καλαίσθητου και του γκροτέσκου. Αντλώντας από τα συναισθήματα και όχι από τη λογική, οι χορογραφίες της ερεθίζουν τη φαντασία και ανοίγουν διάπλατα τις δυνατότητες ενός πολλαπλού εαυτού».


Φωτογραφία θέματος © Οf ivory and flesh – statues also suffer: Ηervé Véronèse