Είναι η παράσταση που συζητήθηκε περισσότερο από όλες τη σεζόν που μας πέρασε. Τα εισιτήριά της έγιναν ανάρπαστα και τα sold out που σημείωσε απανωτά. Καθόλου τυχαίο, καθώς λειτούργησε σαν συγκλονιστική υπόμνηση της σύγχρονης ανόδου του φασισμού.

H επιστροφή του “Αρτούρο Ούι” ήταν επιβεβλημένη στο ολοκαίνουργιο θέατρο Ark στην Κυψέλη. Υπό τη σκηνοθετική οπτική του Άρη Μπινιάρη, με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του και με ένα κορυφαίο υποκριτικό ανσάμπλ, η μακάβρια φάρσα του Μπέρτολτ Μπρεχτ “Η άνοδος του Αρτούρο Ούι” μεταμορφώθηκε, εμποτίστηκε με ήχους απόκοσμους και πήρε συγκλονιστικά σύγχρονες διαστάσεις.

Ένα αριστουργηματικό μείγμα σάτιρας, πολιτικού σχολιασμού και σκοτεινού χιούμορ, ένα έργο- καλλιτεχνική μαρτυρία για τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης εξουσίας και τους παραλληλισμούς που κάνει με ιστορικά και σύγχρονα γεγονότα.

Το έργο:

Λίγα θεατρικά κείμενα έχουν αφήσει τόσο ανεξίτηλο το σημάδι τους, όσο «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι». Γραμμένο το 1941, το έργο έχει χαρακτηριστεί από τον ίδιο τον Μπέρτολτ Μπρεχτ ως «ιστορική φάρσα».

Με φόντο τον υπόκοσμο του Σικάγο του Μεγάλου Κραχ, τα γεγονότα αντικατοπτρίζουν την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ και του ναζιστικού καθεστώτος στη Γερμανία και σημαδεύουν τους μηχανισμούς που στηρίζουν και εκτρέφουν τον φασισμό. Ο Μπρεχτ ανασυνθέτει την ιστορία μεταφέροντας τη δράση στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του μεσοπολέμου σαν μια σατιρική αναπαράσταση χρησιμοποιώντας στοιχεία αλληγορικά.

Τελικά, το έργο αυτό λειτουργεί σαν προειδοποιητικό παράδειγμα ενάντια στη γοητεία της δημαγωγίας και του αυταρχισμού και υπενθυμίζει πως η χειραγώγηση της πληροφορίας μπορεί να επηρεάσει νευραλγικά την κοινή γνώμη και να εδραιώσει την εξουσία.

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι

Η παράσταση:

Το έργο μεταμορφώνεται στα χέρια του Άρη Μπινιάρη και απεικονίζει μοναδικά αλληγορικά την άνοδο της δημαγωγικής φιγούρας, του Αρτούρο Ούι, ο οποίος εκμεταλλεύεται τον φόβο, τη χειραγώγηση και τη διαφθορά για να καταλάβει την εξουσία.

Το θέατρο Ark μοιάζει με μία σκοτεινή και απόκοσμη πασαρέλα πάνω στην οποία τα πρόσωπα του έργου αντιπροσωπεύουν αρχετυπικούς χαρακτήρες της κοινωνίας μας. Στον ρόλο του Αρτούρο Ούι ο Γιώργος Χρυσοστόμου που ερμηνεύει με τρόπο μοναδικό τον αποτρόπαιο αυτόν γκάνγκστερ του μεσοπολέμου.

Η διαρκώς παρούσα μουσική σύνθεση του Αλέξανδρου Κτιστάκη δημιουργεί μία υποβλητική ατμόσφαιρα με την οποία εναρμονίζονται οι υπέροχοι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου και τα σκηνικά και τα κοστούμια του Πάρι Μέξη.

Ο Αρτούρο Ούι επιστρέφει.
Η άνοδός του θα σε αφήσει σιωπηλό απέναντι στον φασισμό;

Ταυτότητα Παράστασης:

  • Μετάφραση: Κ. Παλαιολόγος
  • Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης
  • Απόδοση κειμένου, δραματουργική επεξεργασία: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου, Άρης Μπινιάρης
  • Μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Κτιστάκης
  • Σκηνικά- κοστούμια: Πάρις Μέξης
  • Σχεδιασμός κίνησης, χορογραφίες: Χαρά Κότσαλη
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
  • Σχεδιασμός ήχου: Χάρης Κρεμμύδας
  • Σχεδιασμός μαλλιών και περουκών: Χρόνης Τζήμος
  • Σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Falei
  • Ειδικές κατασκευές: Δήμητρα Καίσαρη
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Νεφέλη Παπαναστασοπούλου
  • Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Αλέγια Παπαγεωργίου
  • Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
  • Video promo: Θωμάς Παλυβός
  • Art direction promo: Πάρις Μέξης
  • Επικοινωνία – Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη
  • Social Media – Διαφήμιση: Renegade Media, Βασίλης Ζαρκαδούλας
  • Παραγωγή: Τεχνηχώρος
  • Παίζουν: Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Άρης Κασαπίδης, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Ερρίκος Μηλιάρης, Μαρία Παρασύρη, Αλεξία Σαπρανίδου, Φοίβος Συμεωνίδης και Γιώργος Χρυσοστόμου

Διαβάστε επίσης την κριτική της παράστασης:

Η Άνοδος του Αρτούρο Ούι – Φανατισμός και άλλες ιστορίες ακροτήτων | Κριτική από την Τόνια Τσαμούρη