Το Φεστιβάλ Βενεζουελάνικου Κινηματογράφου στην Αθήνα, έχει σκοπό να παρουσιάσει στο Ελληνικό κοινό την ανάπτυξη και την εδραίωση της κινηματογραφικής βιομηχανίας της Βενεζουέλας, η οποία αποδεικνύεται από την αύξηση της παραγωγής ταινιών, καθώς περισσότερα από εκατό κινηματογραφικά έργα πραγματοποιούνται ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων και μικρού μήκους ταινίες.

Με την ευκαιρία αυτή, το Φεστιβάλ Βενεζουελάνικου Κινηματογράφου στην Αθήνα, θα παρουσιάσει έξι κινηματογραφικές παραγωγές που αντιπροσωπεύουν το πολιτιστικό υπόβαθρο της Βενεζουέλας, που αντλούν τη θεματική τους από την ιστορία, την περιπέτεια, τη σύγχρονη πραγματικότητα. Αυτές οι ταινίες ήταν υποψήφιες για πολλά διεθνή βραβεία και κάποιες από αυτές απέσπασαν πολύ σημαντικά βραβεία όπως το Goya, το Χρυσό Κοχύλι στο Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν και το βραβείο Χρυσός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Το κοινό θα έχει τη μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψει το Βενεζουελάνικο κινηματογράφο μέσα από επιλεγμένες ταινίες, όπως το διάσημο «Desde allá» (Από μακριά), που κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας το 2015 και ήταν υποψήφια στα Βραβεία Γκόγια το 2017, το «Azul no tan rosa» (Μπλε και όχι τόσο ρόδινο), βραβευμένο με το Βραβείο Γκόγια για την Καλύτερη Ταινία της Λατινικής Αμερικής του 2013, «Pelo Malo» (Χάλια Μαλλί), που νίκησε 12 διεθνή βραβεία, συμπεριλαμβανομένου και της Καλύτερης Ταινίας, το «Libertador», (Απελευθερωτής) επιλεγμένη ταινία από τη Βενεζουέλα για τα Βραβεία Όσκαρ, Ξενόγλωσσης Ταινίας, στην 87η απονομή, «Venezzia» (Βενέτσια), η οποία θεωρείται ως η καλύτερη ξενόγλωσση ταινία στις ΗΠΑ και το «El Manzano Azul» (Η Μπλε Μηλιά), που θεωρείται μία από τις καλύτερες ταινίες στη Βενεζουέλα.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Βενεζουέλα προσφέρει για πρώτη φορά μια συνολική εικόνα του κινηματογράφου της στην Ελλάδα, μέσα από τη διεξαγωγή ενός φεστιβάλ υψηλού κύρους, που θα φέρει το κοινό όχι σε επαφή όχι μόνο με την πραγματικότητα στη Βενεζουέλα, αλλά και την ιστορία, τις χαρές, τις επιθυμίες και τα όνειρα αυτής της κοινωνίας της Καραϊβικής, που ωστόσο μοιράζεται πολλά κοινά με την ελληνική κοινωνία.

Το φεστιβάλ μπόρεσε να πραγματοποιηθεί χάρη στην υποστήριξη και την ευγενή χορηγία του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου της Βενεζουέλας (ΕΚΑΚ).


Οι ταινίες:

1. Desde Allá- Από μακριά
Χρονιά: 2015, Σκηνοθέτης: Lorenzo Vigas
Διάρκεια: 1.34 h/min
Απέσπασε 08 βραβεία και 15 υποψηφιότητες

Στην ταινία “Desde Allá” (Από Μακριά) ο σκηνοθέτης Λορέντζο Βίγκας, από τη Βενεζουέλα, διηγείται την ιστορία ενός μεσήλικα άνδρα που εμπλέκεται σεξουαλικά με έναν νεαρό άνδρα από μια συμμορία του δρόμου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ταινία, παρά το γεγονός ότι είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία από το σκηνοθέτη, απονεμήθηκε το Χρυσό Λιοντάρι για την καλύτερη ταινία στο 72ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 2015.

2. Χάλια μαλλί/ Pelo Malo
Χρονιά:2013, Σκηνοθέτης: Mariana Rondón
Διάρκεια: 1.35 h/min
Απέσπασε δώδεκα βραβεία και 23 υποψηφιότητες

Αφηγείται την ιστορία του Τζούνιορ, ένα παιδί εννιά ετών με “pelo mal” (άσχημα μαλλιά), που θέλει να ισιώσει τα μαλλιά του για να βγάλει φωτογραφία στο σχολείο, προκαλώντας μια σύγκρουση με τη Marta, τη μητέρα του, μια χήρα 30 ετών.

Η γιαγιά του Τζούνιορ, προτείνει στη Marta να κρατήσει το παιδί μόνιμα. Δεν τη νοιάζει που είναι θηλυπρεπής, απλά θέλει να αυτός να την προσέχει όταν γεράσει. Η Marta όμως δεν δέχεται και ξεκινά μια «μετεκπαίδευση» του Τζούνιορ, που θέλει να ζήσει με τη μητέρα του και αυτή να τον αποδεχτεί όπως είναι.

3. Απελευθερωτής/ Libertador
Χρονιά 2013, Σκηνοθέτης: Alberto Arvelo
Διάρκεια: 1.59 h/min
Απέσπασε ένα βραβείο και τρεις υποψηφιότητες

Πρωταγωνιστεί ο ηθοποιός του Χόλυγουντ, Edgar Ramirez, ενώ τη μουσική την έχει συνθέσει από τον Gustavo Dudamel. Είναι βασισμένο στη ζωή του “Liberador” (Απελευθερωτής), Σιμόν Μπολίβαρ, ο οποίος έδωσε πάνω από 100 μάχες εναντίον της ισπανικής αυτοκρατορίας στη Νότια Αμερική. Διέτρεξε πάνω από 70.000 μίλια με άλογο. Οι στρατιωτικές εκστρατείες του κάλυψαν δύο φορές το έδαφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ενώ ο στρατός του ποτέ δεν «κατέκτησε –απελευθέρωσε».

Επιπλέον, αυτή η ταινία δείχνει την παιδική ηλικία του Μπολίβαρ και τις στιγμές που γέννησαν την αποφασιστικότητά του για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των αυτοχθόνων λαών και των σκλάβων. Επίσης, δείχνει το γάμο του με τη Μαρία Τερέζα Ροντρίγκεζ ντελ Τόρο και τα σημάδια που άφησε ο πρόωρος θάνατος της.

4. Μπλε και όχι τόσο ροζ/ Azul y no tan rosa
Χρονιά: 2012, Σκηνοθέτης: Miguel Ferrari
Διάρκεια: 1.54 h/min
Απέσπασε πέντε βραβεία και 4 υποψηφιότητες

Ο Ντίεγο, ένας επιτυχημένος φωτογράφος αποφασίζει να επισημοποιήσει τη σχέση του με τον Φαμπρίσιο, πηγαίνοντας να ζήσει μαζί του, με αναπάντεχο όμως τρόπο αναγκάζεται να αναλάβει το γιό του Αρμάντο, που ζει στην Ισπανία και τον οποίο δεν έχει δει εδώ και πολλά χρόνια. Ο γιός του φτάνει με μια βαλίτσα γεμάτη με παράπονα, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολο στο Ντιέγο να αποκαταστήσει τη μεταξύ τους στοργική σχέση. Στο μεταξύ, μια ομάδα από ακραίους ομοφοβικούς επιτίθεται βίαια στον Φαμπρίσιο με αποτέλεσμα αυτός να μείνει σε κώμα.

5. Βενέσια/ Venezzia
Χρονιά: 2009, Σκηνοθέτης: Haik Gazarian
Διάρκεια: 1.46 h/min
Απέσπασε 1 βραβείο και 3 υποψηφιότητες

Υπήρξε η πιο κερδοφόρα ταινία του 2009 και βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία που συνέβη στη Βενεζουέλα το 1942 κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όπου ο κόσμος της κατασκοπίας αναμιγνύεται σε ένα ερωτικό τρίγωνο. Το 1942, οι Ναζί καταφέρνουν να διαφύγουν στην Καραϊβική μέσα σε δεξαμενόπλοια με τα οποία γινόταν η προμήθεια των καυσίμων προς τους Συμμάχους κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Για να διασφαλιστεί αυτή η προμήθεια ο Στρατός των ΗΠΑ στέλνει στη Βενεζουέλα τον Φρανκ, έναν τεχνικό επικοινωνίας που θα βρεθεί μπλεγμένος σε ένα ερωτικό τρίγωνο με τη Βενέτσια, τη σύζυγο ενός Βενεζουελάνου καπετάνιου.

6. Η μπλε μηλιά/ El Manzano Azul
Χρονιά: 2012, Σκηνοθέτης: Olegario Barrera
Διάρκεια: 1.35 h/min
Απέσπασε 02 βραβεία και 02 υποψηφιότητες

Η μπλε μηλιά είναι μια Βενεζουελάνικη ταινία με πρωταγωνιστή τον Ντιέγκο, έναν νεαρός 11 ετών που χαρακτηρίζεται από σοβαρή συναισθηματική στέρηση, ο οποίος αναγκάζεται να περάσει τις διακοπές με τον παππού του Φρανσίσκο, ο οποίος γνωρίζει ελάχιστα, σε μια μικρή φάρμα στην τα βουνά της Βενεζουέλας.