Η 44χρονη κινηματογραφίστρια διαδέχεται την Τζέιν Κάμπιον (“Μαθήματα Πιάνου”, 1993) και την Ζουλιά Ντουκουρνό (“Τιτάν”, 2021), επιβεβαιώνοντας το αργό βήμα προς την ισότητα σε μια βιομηχανία του κινηματογράφου στην οποία ιστορικά κυριαρχούν οι άνδρες.

Παραλαμβάνοντας το βραβείο της στο Φεστιβάλ Καννών, η σκηνοθέτις κατήγγειλε έντονα τον τρόπο με τον οποίο η γαλλική κυβέρνηση «απέρριψε με τρόπο σοκαριστικό» το κίνημα κατά της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος.

«Αυτό το σχήμα αυταρχικής εξουσίας, ολοένα και περισσότερο χωρίς αναστολές, ξεσπά σε αρκετούς τομείς», πρόσθεσε, εκτιμώντας ότι η εξουσία επιδίωκε επίσης να «σπάσει την πολιτιστική εξαίρεση χωρίς την οποία (η Τριέ) δεν θα ήταν στις Κάννες σήμερα».

Η Ζυστίν Τριέ κατακτά την κορυφή της ‘Εβδομης Τέχνης έπειτα από τέσσερις ταινίες, μεταξύ των οποίων η “Sibyl”, που είχε ήδη επιλεγεί στις Κάννες και άλλα τόσα πορτρέτα γυναικών.

Λίγα λόγια για την υπόθεση της ταινίας:

Η Σάντρα, ο Σάμουελ και ο γιος τους Ντάνιελ με προβλήματα όρασης, ζουν σε μια απομακρυσμένη ορεινή τοποθεσία τον τελευταίο χρόνο. Όταν ο Σάμουελ βρίσκεται νεκρός έξω από το σπίτι, ξεκινά μια έρευνα για θάνατο σε ύποπτες συνθήκες. Μέσα στην αβεβαιότητα, η Σάντρα κατηγορείται: Ήταν αυτοκτονία ή ανθρωποκτονία; Ένα χρόνο αργότερα ο Ντάνιελ παρακολουθεί τη δίκη της μητέρας του, μια πραγματική ανατομία της σχέσης των γονιών του.

Πηγές: festival-cannes.com | ΑΠΕ-ΜΠΕ