Η έκθεση «Tην άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις» θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Μαΐου 2024. Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από το ποιητικό έργο του Ελύτη «Εκ Του Πλησίον».

Δουλεύοντας με κόκκινο μπατανισμένο πηλό, κερί και φαγιάνς, η Ελένη Κανελλοπούλου συνθέτει ένα οργιαστικό ανοιξιάτικο σκηνικό στη βιτρίνα της Κριεζώτου 3. Ζωγραφίζει με πυροχρώματα, ελεύθερα, αβίαστα. Τριαντάφυλλα, παπαρούνες και λεμόνια μπλέκουν με φυλλώματα πάνω στον πηλό, σε διαρκώς επαναλαμβανόμενα μοτίβα, που προσδίδουν στη δουλειά της μια αυτόματη γραφή απολύτως αναγνωρίσιμη.

Ακαταπόνητη εργάτρια της κεραμικής από νεαρή ηλικία, η Κανελλοπούλου, στα 72 της χρόνια σήμερα, δηλώνει περήφανα ότι είναι αυτοδίδακτη. Δεν ασχολείται πια με τον τροχό (τις φόρμες των κεραμικών τής, τις κατασκευάζει ένας συνεργάτης τής τροχατζής στο Μαρούσι), ετοιμάζει όμως, η ίδια, τα εργαλεία της – ένα αυτοσχέδιο «οπλοστάσιο» από πινέλα, σφουγγάρια, πουάρ, και αυτοσχεδιάζει με γρήγορες, σχεδόν αγωνιώδεις πινελιές πάνω στις κεραμικές επιφάνειες. Στο σπίτι-εργαστήριο της, ζωγραφίζει, υαλώνει και ψήνει σε χαμηλή σχετικά θερμοκρασία (1025-1040 °C), προτιμά τον παραδοσιακό τρόπο που συνηθιζόταν στη Μεσόγειο (αντί της τεχνικής stoneware), περιστοιχισμένη από εκατοντάδες δείγματα, όλα σε ζωηρά χρώματα και φυτικά μοτίβα.

Εφευρετική και παραγωγική, έχει συνδέσει την επαγγελματική της πορεία με το Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη, όπου τα κεραμικά της αγαπιούνται και πωλούνται όσο λίγα εδώ και 20 χρόνια.

Ελένη Κανελλοπούλου:

Μετά από σπουδές βιολογίας, η Ελένη Κανελλοπούλου μαθήτευσε σε παραδοσιακά εργαστήρια κεραμικής. Σήμερα διατηρεί το δικό της εργαστήριο. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, έχει διοργανώσει ατομικές εκθέσεις και έχει διακριθεί με έπαινο στην Πανελλήνια Έκθεση 1984. Κατασκευάζει χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα χρησιμοποιώντας παραδοσιακές τεχνικές με σύγχρονα, ανθεκτικά και μη τοξικά υλικά.