Ο τρομπετίστας Δημήτρης Παπαδόπουλος και το κουιντέτο του παρουσιάζουν ένα special tribute στην μουσική της εμβληματικής δισκογραφικής εταιρείας Blue Note Records, γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Τζαζ, την Κυριακή 30 Απριλίου, στο Half Note Jazz Club.

***

-Θα γιορτάσετε την Διεθνή Ημέρα Jazz όπως της οφείλει… μετά μουσικής. Τι έχετε σχεδιάσει για τη συναυλία σας στο Half Note Jazz Club;

Αρχικά, οφείλω να πω πως μας τιμά ιδιαίτερα η πρόσκληση των ανθρώπων του Half Note να γιορτάσουμε την μουσική που αγαπάμε αυτή τη συμβολική ημέρα, την Παγκόσμια Ημέρα της Τζαζ, σε ένα χώρο που εδώ και πολλά χρόνια φέρνει στο κοινό μερικά από τα σπουδαιότερα acts παγκοσμίως, όπως και ιερά τέρατα της jazz. Για αυτή την ιδιαίτερη βραδιά λοιπόν, έχουμε ετοιμάσει 2 όμορφα σετ από συνθέσεις που ηχοχραφήθηκαν στη Blue Note Records κυρίως κατά τη 12ετία 1954-1966, και είτε αποτελούν σταθμό στην ιστορία της τζαζ, είτε είναι σημαντικές αλλά όχι πολυακουσμένες, και θα έχουμε τη μεγάλη χαρά να τις παρουσιάσουμε στο κοινό του Half Note.

-Θέλετε να μας πείτε μερικά κομμάτια που έχουν κυκλοφορήσει από την Blue Note Records, και που πρόκειται να ακούσουμε και στις 30 Απριλίου;

Ως αναφορές θα ήθελα να παραθέσω κομμάτια που δεν θα παίξουμε αλλά αγαπώ πολύ, και σίγουρα θα τιμήσουμε τους συνθέτες ερμηνεύοντας κάποια άλλη σύνθεση τους, έτσι για να διατηρήσουνε το στοιχείο της έκπληξης! Τα πρώτα που μου έρχονται στο μυαλό και οπωσδήποτε έχουν ποτίσει την αισθητική μου είναι το Moanin’ των Jazz Messengers, To Blue Minor του Sonny Clark και το Speak no evil του προσφάτως εκλιπόντα Wayne Shorter.

-Το 1939 ο Max Margulis γράφει στο «μανιφέστο» της εταιρείας πως η Blue Note Records θα έχει ως στόχο να βρίσκει τον παλμό της τζαζ και δε θα ασχολείται με εμπορικά υποπροϊόντα. Τι θα περιείχε ένα δικό σας τζαζ μανιφέστο;

Νομίζω πως δεν απέκλινε από αυτό το moto σε όλη της την πορεία, και πως σε πολύ μεγάλο βαθμό κατάφερε να απαθανατίσει τον παλμό της Jazz. Να πούμε όμως πως ήταν μια περίοδος που οι μουσικοί ήταν πολύ δεκτικοί σε επιρροές έξω από το στυλ της bebop, και έτσι κάποια μεταγενέστερα στυλ όπως το Hard Bop, η modal Jazz, η latin jazz ή το boogaloo χρωματίζουν την mainstream κατεύθυνση του label.

-Αν μπορούσατε να είχατε παρευρεθεί σε οποιαδήποτε ηχογράφηση της Blue Note Records, ποια θα επιλέγατε;

Tι ενδιαφέρουσα ερώτηση! Θα ήταν σίγουρα κάποια ηχογράφηση των Jazz Messengers. Είτε το Live at Birdland, είτε το Moanin’, είτε το Ugetsu. Αν δε, μπορούσα να βρεθώ και στις τρεις, θα είχα τη δυνατότητα να συναντήσω, και με ιστορική σειρά, τους αγαπημένους μου ήρωες-τρομπετίστες, τον Clifford Brown, τον Lee Morgan και τον Freddie Hubbard.

-Ποιοι μουσικοί θα σας συνοδεύουν στη σκηνή του Half Note Jazz Club;

Έχω την ιδιαίτερη τιμή να συνεργάζομαι με εξαιρετικούς μουσικούς της σκηνής μας, ο καθένας με τη δική του φωνή και πορεία. Στο άλτο σαξόφωνο ο Βίκτωρας Φιλιποπολίτης, στο πιάνο ο Μάρκος Χαιδεμένος, στο κοντραμπάσο ο Γρηγόρης Θεοδωρίδης και στα τύμπανα ο Παναγιώτης Θέμας. Ειδικά για αυτή τη βραδιά, θα είναι μαζί μας ένας εξαιρετικός καλεσμένος, ο σπουδαίος σαξοφωνίστας, συνθέτης και δάσκαλος Τάκης Πατερέλης.

-Υπάρχει κάποια άλλη πληροφορία που θέλετε να μας δώσετε για το live αυτό;

Θα ήθελα να προσκαλέσω το κοινό της Jazz να μοιραστούμε αυτή τη βραδιά, με την υπόσχεση πως υπάρχει μια μελωδία για όλους, είτε σε κάποιον αρέσει το δυναμικό παίξιμο, είτε ο bluesy ήχος, είτε η λυρικότητα των jazz ballads.

-Τέλος, θα θέλατε να κάνετε μια ευχή για τη μουσική σκηνή της χώρας μας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Jazz;

Δεν θα ήθελα να ευχηθώ κάτι, θα ήθελα όμως να ενθαρρύνω τους φίλους της μουσικής να εξερευνήσουν σε βάθος και εύρος τη μουσική που εμείς υπηρετούμε, με τη διαβεβαίωση πως όσο πιο πολύ ακούει κάποιος, τόσο περισσότερο γίνεται μέρος της επικοινωνίας καλλιτεχνών και κοινού, μέσω μιας γλώσσας που είναι πάντα επίκαιρη και παγκόσμια. Όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει, οι ευχές μας γίνονται πραγματικότητα.

Διαβάστε επίσης:

Παγκόσμια Ημέρα Τζαζ: Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος και το κουιντέτο του στο Half Note Jazz Club!