Στην έκθεση «Aldo Rossi. Design 1960-1997», την οποία επιμελήθηκε η Chiara Spangaro, συγκεντρώνονται για πρώτη φορά 350 έπιπλα και καθημερινά αντικείμενα, πρωτότυπα και μοντέλα, ζωγραφιές, σκίτσα και μελέτες από το 1960 έως το 1997 που επιτρέπουν μια εκ του σύνεγγυς ματιά στο έργο του αρχιτέκτονα, σχεδιαστή, θεωρητικού και κριτικού Άλντο Ρόσι.

Ηγετική φιγούρα του μετανεωτερικού κινήματος, ο Ρόσι σχεδίασε διάφορα έργα στην Ιταλία και πέραν αυτής, συμπεριλαμβανομένων του συμπλέγματος κατοικιών στη συνοικία Gallaratese του Μιλάνου, του κοιμητηρίου San Cataldo στη Μόντενα και της Quartier Schützenstrasse στο Βερολίνο. Σε όλη του τη διαδρομή, ο Άλντο Ρόσι εξερευνούσε τη σχέση μεταξύ της αρχιτεκτονικής και του τοπίου της πόλης, των μνημειωδών διαστάσεων κατασκευών και των αντικειμένων. Συνεκτικό στοιχείο της δουλειάς του ήταν η «πόλη».

Το 1979 εισήλθε στα χωράφια της βιομηχανικής παραγωγής και υψηλού επιπέδου τεχνουργίας, δημιουργώντας έπιπλα και καταναλωτικά προϊόντα με την Alessi και στη συνέχεια με τις Artemide, DesignTex, Bruno Longoni Atelier d’arredamento, Molteni&C|UniFor, Richard-Ginori, Rosenthal και Up&Up (σήμερα, UpGroup). Συνολικά, δημιούργησε πάνω από 70 έπιπλα, πολλά εκ των οποίων παράγονται και σήμερα.

Με διάταξη την οποία σχεδίασε ο Morris Adjmi (του MA Architects), βοηθός και αργότερα συνεργάτης του Ρόσι στη Νέα Υόρκη, η έκθεση προσκαλεί σε εννέα αίθουσες τον επισκέπτη να βυθιστεί στο κόσμο του Άλντο Ρόσι. Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος με τίτλο «Aldo Rossi. Design 1960-1997» – επιμέλεια από Chiara Spangaro, κριτικό δοκίμιο από Domitilla Dardi και έκδοση από Silvana Editoriale – ο οποίος είναι η πρώτη έκδοση που συγκεντρώνει όλα τα ντιζάιν του Μιλανέζου αρχιτέκτονα-σχεδιαστή που βραβεύτηκε με το Pritzker Prize το 1990.

Η έκθεση «Aldo Rossi. Design 1960-1997» ολοκληρώνεται στις 2 Οκτωβρίου.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ