Το έργο απεικονίζει μια υπερρεαλιστική εικόνα μιας τομής την στιγμή που αιμορραγεί, σε υπερμεγέθη διάσταση. Είναι η αιμορραγούσα πληγή της καλλιτέχνιδος ή οι τοίχοι αιμορραγούν; Το έργο υπονοεί ότι το κοινό, η πόλη και η χώρα έχουν πληγωθεί; Μήπως είναι το αποτέλεσμα της πανδημίας, της οικονομική κρίσης ή προέρχεται από το ίδιο το γεγονός της ύπαρξής μας;

Πόσο βαθύ μπορεί να είναι ένα κόψιμο; Μπορεί να θεραπευτεί ολοκληρωτικά ή να αφήσει το σημάδι του για πάντα; Η πληγή επιστρέφει ως υπενθύμιση ή ξεχνιέται με την βοήθεια μιας πλαστικής εγχείρησης;

Τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να φροντίσουμε την διαρκή αιμορραγία, οι τρόποι που αναρρώνουμε από την επαναλαμβανόμενη και την αξεπέραστη κατάσταση ενός τραύματος, ορίζουν το παρόν και το μέλλον μας.

Η κλίμακα της πληγής και οι κοινωνικοπολιτικές της εκφάνσεις, ξεπερνούν τα κεκτημένα και μας εκθέτουν σε ένα αβέβαιο αύριο. Το Deep Cut είναι η ρωγμή του ιστού, είναι ο άηχος θρήνος της πληγωμένης φύσης. Είναι η πληγή της διχασμένης κοινωνίας που χωρίζεται στα δύο, σε κάτι που επιφανειακά συνδέεται αλλά και μοιάζει αδιαίρετο. Αποκαλύπτει την χαώδη απόσταση: πνευματική, υπαρξιακή, ρεαλιστική και πολιτισμική, που ορίζει τις σύγχρονες κοινωνίες.

Το Deep Cut μαζί με δύο παρόμοια έργα από την ίδια σειρά είχαν αρχικά εκτεθεί στην ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδος, Household στο Βερολίνο το 2018, και αργότερα το ίδιο έτος, σε μεγαλύτερο μέγεθος, στην Νέα Υόρκη. Πιο πρόσφατα συμπεριλήφθηκαν στην έκθεση Τime is Thirsty σε επιμέλεια του Luca Lo Pinto στην Kunsthalle Wien στη Βιέννη (2019-2020) και στην έκθεση Bizzare Silks, Private Imaginings and Narrative Facts, etc. στην Kunsthalle Basel στην Βασιλεία σε επιμέλεια του Nick Mauss (2020).

Γεωργία Σαγρή

H Γεωργία Σαγρή είναι καλλιτέχνης και ακτιβίστρια. Είναι μια από τους εμπνευστές του κινήματος Occupy Wall Street της Νέας Υόρκης. Η ερευνητική της πρακτική IASI (Recovery), (μτφρ: ΙΑΣΗ (Ανάρρωση), που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020 στο Mimosa House στο Λονδίνο, φιλοξενείται αυτή την περίοδο στον χώρο TAVROS στην Αθήνα, και θα συνεχιστεί στο ίδρυμα De Appel στο Άμστερνταμ (2021).

Η Σαγρή έχει εκθέσει διεθνώς σε σημαντικά ιδρύματα και μουσεία όπως: Portikus, Φρανκφούρτη (2018), Kunstverein Braunschweig, Γερμανία (2017, 2018), Kunsthalle Wien, Βιέννη (2019, 2020), Kunsthalle Basel, Βασιλεία (2020, 2014), Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα (2017), Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Βαρσοβία (2016, 2013), Sculpture Center, Νέα Υόρκη (2016), KW Institute for Contemporary Art, Βερολίνο (2016, 2015), Forde, Γενεύη (2015), MoMA PS1, Νέα Υόρκη (2013), Guggenheim, Μπιλμπάο (2011), MoMA, Nέα Υόρκη (2011), Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2011), Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα (2006).

Έχει συμμετάσχει στις εκθέσεις: documenta 14 (2017), Manifesta 11 (2016), Μπιενάλε Κωνσταντινούπολης (2015), Μπιενάλε Λυόν (2013), Μπιενάλε του Μουσείου Whitney, Νέα Υόρκη (2012), Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (2011), και Μπιενάλε Αθήνας (2007).

Το 2018 ο οίκος Sternberg Press εξέδωσε την πρώτη της μονογραφία, με αφορμή τις ατομικές τις εκθέσεις “Georgia Sagri Georgia Sagri” στο Kunstverein Braunschweig, Γερμανία (2017/2018) και “Georgia Sagri and I” στο Μουσείο Portikus, Φρανκφούρτη (2018). Έχει ιδρύσει την Ύλη [matter], HYLE (hyle.gr), έναν ημι-δημόσιο/ημι-ιδιωτικό χώρο στο κέντρο της Αθήνας (2014-σήμερα). Η Γεωργία Σαγρή είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια της περφόρμανς στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.

Το Deep Cut της Γεωργίας Σαγρή παρουσιάζεται στο πλαίσιο του πρότζεκτ The Breeder Skin (2014 – σήμερα), μέσω του οποίου η γκαλερί The Breeder εκθέτει έργα τέχνης στον δημόσιο χώρο με στόχο την παρέμβαση σε αυτόν. Η τέχνη που δημιουργεί το The Breeder Skin καθιστά τους ανυποψίαστους περιπατητές της πόλης κοινωνούς της σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής και τους ενεργοποιεί, προκαλώντας τον δημόσιο διάλογο στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον.