Η έκθεση του φιλοξενούμενου καλλιτέχνη David Penny επιδιώκει να αναδείξει επιφάνειες ανάγνωσης, στατικά και κινούμενα ψηφιακά εικονιζόμενα περιβάλλοντα, με σκοπό να δημιουργήσει μια εγκατάσταση που συνδέει διαφορετικά φαινόμενα μέσα στο χρόνο σε σχέση με την εκάστοτε καιρική συνθήκη.

Η πρώτη του επίσκεψή στην Αθήνα ήταν στον αρχαιολογικό χώρο του Ναού του Ολυμπίου Διός το 2018, η οποία και καθόρισε την αρχή αυτής της έρευνάς με αφορμή τον πεσμένο κίονα που είχε παρασυρθεί από την καταιγίδα του 1852. Κομμάτια μαρμάρου, σκορπισμένα το ένα δίπλα στο άλλο, η εικόνα τους φέρει τα χαρακτηριστικά μιας φωτογραφίας, ενός αρχείου που ανασύρει μνήμες από την πεπερασμένη συνθήκη της καταιγίδας. Το ζητούμενο παραμένει ο άνεμος, μια άυλη δύναμη της οποίας εκλείπει η οπτική αναπαράσταση. Αυτή η επίσκεψη του David Penny συγχρονίστηκε με τη μέρα όπου στην ανατολική Αττική και συγκεκριμένα στην περιοχή Μάτι ξέσπασαν μεγάλες πυρκαγιές με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από εκατό κάτοικοι. Το έργο Pentelic Scarves δημιουργήθηκε εις μνήμη εκείνης της ημέρας, εμπνευσμένο από μια φωτογραφία σε ένα τουριστικό stand με μεταξωτά μαντήλια, τα οποία κυμάτιζαν στον έντονο άνεμο. Το αντικείμενο αυτό πλαισιώνεται από ένα «δυσοίωνο» λιλά περιβάλλον, ως αναφορά στον Αθηναϊκό ουρανό, από το φως του ήλιου που δύσκολα διακρίνεται από απόσταση ανάμεσα στους καπνούς και στις φωτιές. Η αναφορά στο κυκλάμινο – φωτογραφία στις πλαγιές της Πεντέλης -, σε ένα μεσογειακό λουλούδι το οποίο ανθίζει μόλις πέσει η θερμοκρασία του εδάφους, δηλώνει την άρρηκτη σύνδεσή του με την κλιματική αλλαγή και των ακραίων καιρικών συνθηκών καθώς τα συχνά φαινόμενα του καύσωνα ή της πυρκαγιάς μπορούν να το οδηγήσουν στην σε εξαφάνιση του.

Οι τρεις παραπάνω θεματικές αναδύονται μέσα από τις φωτογραφίες στον Ναό του Ολυμπίου Διός, στο Μάτι και στην Πεντέλη. O David Penny μετά από την ψηφιακή και τρισδιάστατη (3D) επεξεργασία, παραλείπει κάθε περιγραφική πτυχή από την αρχική πηγή μιας συνθισμένης εικόνας, διεγείροντας το φαντασιακό τους στοιχείο που ήδη εμπεριέχουν. Μέσα από τις αμφίσημες εικόνες αυτής της πολύπλευρης έκθεσης προβάλλεται η προοπτική ενός αβέβαιου μέλλοντος.

O David Penny είναι εικαστικός από το Manchester, UK. Ασχολείται με την κινούμενη εικόνα, γλυπτική και ψηφιακή εικόνα, καθώς χρησιμοποιεί την φωτογραφία ως μια μη – παραστατική πρακτική, χρησιμοποιώντας την εικόνα ως μέσο μυθοπλασίας που υπονομεύει τη φωτογραφική θέση “ως αναπαράσταση του πραγματικού”. Πρόσφατες εκθέσεις του συμπεριλαμβάνονται οι εξής:’Remote Work’ – Grundy Gallery, Blackpool; ‘Screen for Another Focus’ – Dovecot Gallery, Edinburgh; ‘A Quality of Distance’ – METAL, Liverpool; ‘Spatial Corresponde’.

* Η είσοδος στον εκθεσιακό χώρο θα γίνει δεκτή σε επισκέπτες που συμμορφώνονται με όλα τα προσωπικά μέτρα υγείας σχετικά με την επιδημία Covid-19. Η είσοδος στην έκθεση επιτρέπεται μόνο με την υπόδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Αριστερά: Drumroll | Δεξιά: Trying out for size