Η έκθεση με τίτλο “The Weight of Things” παρουσιάζει περισσότερα από 40 έργα του Damien Hirst, από 40 χρόνια καριέρας του καλλιτέχνη. Περιλαμβάνει εγκαταστάσεις, γλυπτά και πίνακες ζωγραφικής, μερικά από τα οποία δεν έχουν εκτεθεί ποτέ πριν, καθώς και μερικές από τις πιο εμβληματικές σειρές του Hirst, όπως το “Natural History” (Γλυπτά φορμαλδεΰδης), “Spin Paintings” (Πίνακες ζωγραφικής με περιστροφές), “Medicine Cabinets” (ντουλάπια φαρμάκων),“Treasures from the Wreck of the Unbelievable” (Θησαυροί από το Ναυάγιο του Απίθανου), “Cherry Blossoms” (άνθη κερασιάς) καθώς και οι πίνακές του “Spot & Butterfly Paintings” (κουκίδες και πεταλούδες).

Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, ο Hirst στοχάζεται στις περίπλοκες σχέσεις μεταξύ ομορφιάς, θρησκείας, επιστήμης, ζωής και θανάτου.

Ο Hirst εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στο Λονδίνο το 1988, όταν, κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους του στο Goldsmiths College, όπου συνέλαβε και επιμελήθηκε την ομαδική έκθεση “Freeze”, η οποία πυροδότησε ένα νέο κύμα Βρετανών καλλιτεχνών που επαναπροσδιόρισαν τη σύγχρονη τέχνη.

Από το 1991, σε πολλά από τα πιο διάσημα έργα του, ο Hirst χρησιμοποίησε φορμαλδεΰδη για να εξερευνήσει τη σχέση μεταξύ τέχνης και επιστήμης. Η έκθεση “The Weight of Things” συγκεντρώνει πολλά παραδείγματα αυτής της εντυπωσιακής σειράς. Στην έκθεση εμφανίζονται επίσης και άλλες εμβληματικές σειρές, όπως η σειρά “Spot Paintings”, που ξεκίνησε το 1986 και αποτελείται από πολύχρωμες κουκίδες που μοιάζουν σαν να έχουν ζωγραφιστεί από μηχανή, καθώς και η σειρά “Spin Paintings” που είναι έργα γνωστά για τις ενεργητικές χρωματικές εκρήξεις τους και περιέχουν πάντα ένα τυχαίο στοιχείο.

Η έκθεση “The Weight of Things” περιλαμβάνει μαρμάρινα και μπρούτζινα γλυπτά και φωτοκιβώτια από τη σειρά “Treasures from the Wreck of the Unbelievable”, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 στο Punta della Dogana και στο Palazzo Grassi στη Βενετία. Αυτά τα έργα βασίζονται σε έναν επινοημένο μύθο για ένα αρχαίο ναυάγιο και συνυφαίνουν γεγονότα και μυθοπλασία. Η σειρά “Cherry Blossoms” ερμηνεύει ξανά το παραδοσιακό θέμα της ζωγραφικής τοπίου με παιχνιδιάρικη ειρωνεία. Ο Hirst συνδυάζει χοντρές πινελιές και στοιχεία χειρονομιακής ζωγραφικής, αντλώντας από τον Ιμπρεσιονισμό και τον Πουαντιγισμό καθώς και τη Ζωγραφική Δράσης.

Πηγή: muca.eu