Η συζήτηση περί κοινών μορφικών αναζητήσεων και πιο συγκεκριμένα η χρήση της γραμμής ως βασικό και κυρίαρχο πλαστικό στοιχείο στην εικαστική μας έρευνα, αποτέλεσε την αφετηρία για την παρουσίαση της ομαδικής έκθεσης με τίτλο Common Thread.

Έτσι η αρχική κουβέντα που είχαμε με τον Απόστολο Καρακατσάνη και τον Κώστα Τσώλη διευρύνθηκε με την πρόσκληση του Ηλία Παπαηλιάκη, του Δημήτρη Φουτρή, του Κώστα Μπασάνου και της Ελένης Πανουκλιά.

Όλοι μας χρησιμοποιούμε την γραμμή ως στοιχείο στα έργα μας. Τι είναι όμως για τον καθένα από μας η γραμμή; Πως ορίζεται; Πως εκφράζεται; Με ποια υλικά; Με ποιες εννοιολογικές αναφορές; Πως αποτυπώνεται στην τελική εικόνα του έργου μας; Με αυτές τις ερωτήσεις στο μυαλό μας και μέσα από συναντήσεις και διάλογο στο διαδίκτυο, λόγω και των συνθηκών που επιφέρει μια πανδημία, θελήσαμε να παρουσιάσουμε στην γκαλερί Ιλεάνα Τούντα μια καταγραφή των διαφορετικών μεθοδολογιών και ξεχωριστών αποτυπώσεων του καθένα από εμάς πιάνοντας ένα κοινό νήμα. Το νήμα της γραμμής.

-Νίκος Παπαδημητρίου, Ιανουάριος 2022

Νίκος Παπαδημητρίου, Hub, 2008

Η.Π.: ‘Με την γραμμή είναι σαν να μην έφυγα ποτέ από το κέντρο μου. Κάθε φορά που σχεδιάζω, ακόμη και με κλειστά μάτια, ο εσωτερικός αυτοματισμός με οδηγεί σε μια στέρεη εικόνα.

Κ.Τ.: ‘Ο ήχος της γραμμής και του χαράγματος πάνω στην επιφάνεια του μαρμάρου, η στιγμή-ο χρόνος-η μνήμη, η μνήμη της υλικότητας.’

Ε.Π.: ‘Πέρα από τη γεωμετρική έννοια του όρου γραμμή, η γραμμή αυτή καθαυτή αποκτά πολλές δευτερεύουσες ή και μεταφορικές σημασίες.’

Κ. Μ.: ‘Η γραμμή ως όριο αλλά και μεταίχμιο, ως κατώφλι μιας χωρικής συνθήκης συσσώρευσης και ακολουθίας ιχνών ορίζει το εδώ και το εκεί της αναπαράστασης.’

Α.Κ.: ‘Πολύ συχνά αντιλαμβάνομαι την γραμμή ως καταγραφή της ύπαρξης, μια καταγραφή με χρονική διάταξη. Όπου οι συνθήκες που επικρατούν και τα επεισόδια που συμβαίνουν κατά την εξέλιξη της είναι αυτά που καθορίζουν την τελική μορφή της’

Ν. Π.: ‘Η νοητική πράξη εγγραφής ή χάραξης στο επίπεδο, της διαδρομής ενός σημείου, το οποίο κινεί είτε έμβιος είτε τεχνητός φορέας έχει ως οπτικό αποτέλεσμα μια γραμμική αποτύπωση.’

Δ.Φ.: ‘Ο σκοπός είναι να χρησιμοποιήσω όλα εκείνα τα στοιχεία που σχετίζονται με την γραμμή, τα ίχνη και τις τυχαίες συνθέσεις που δημιουργούνται πάνω στο καρμπόν από την πολλαπλή χρησιμοποίηση τους.’

Κώστας Τσώλης, Fragment, 2021

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες:
Απόστολος Καρακατσάνης, Κώστας Μπασάνος, Ελένη Πανουκλιά, Νίκος Παπαδημητρίου, Ηλίας Παπαηλιάκης, Κώστας Τσώλης, Δημήτρης Φουτρής.

Κεντρική εικόνα θέματος: Δημήτρης Φουτρής, Untitled, 2021