Οι προβολές πλαισιώνονται με Online – Live Q &As από τους δημιουργούς τους, ενώ οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους.

Επιπλέον, όλες οι προβολές θα συνοδεύονται από το γευστικό Burger Μenu του Chez Bios, συνδυάζοντας την κινηματογραφική εμπειρία με την απόλαυση του αγαπημένου comfort food.

Στο πλαίσιο των προβολών του Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθεί ένα πλήρες αφιέρωμα στην δουλειά της Ελληνίδας σινεάστ, Μαρίας Κουρκούτα, ενώ μετά την προβολή θα ακολουθήσει Q&A, παρουσία της σκηνοθέτιδος. Επιπλέον, θα φιλοξενηθούν τα έργα τριών ανερχόμενων δημιουργών, καθώς και μία ταινία του Ρουμάνου σκηνοθέτη, Ράντου Ζούντε, νικητή της Χρυσής Άρκτου στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 2021, με την ταινία «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό».

To KINO Athens, μέλος του ACN του Δήμου Αθηναίων, είναι μιας διεθνής πλατφόρμα διοργάνωσης προβολών, που γεφυρώνουν το σινεμά και την οπτική τέχνη μέσω του ήχου και της κινούμενης εικόνας, προ(σ)καλώντας τους θεατές να επαναπροσδιορίσουν τα όσα ήξεραν μέχρι τώρα για τις οπτικές τέχνες.

Maria-Kourkouta_Spectres-are-Haunting-Europe

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

03/02 Bait | Δόλωμα
10/02 Tipografic Majuscul | Με κεφαλαία γράμματα
17/02 Los Conductos | Αγωγοί
24/02 Greece Now! Focus: Maria Kourkouta

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ | 21:00

Bait | Δόλωμα
By Mark Jenkin
(Η.Β. | U.K., 2019, 89’)
Digital File, Ασπρόμαυρο / Black & White, με ήχο / sound
Language / Γλώσσα: Αγγλικά / English
Subtitles / Υπότιτλοι: Ελληνικά, Αγγλικά / Greek, English

Πίσω από την ειδυλλιακή καρτποσταλική εικόνα ενός χωριού ψαράδων της Κορνουάλης, δύο αδέρφια, ψαράδες του όρμου, έρχονται σε αντιπαράθεση για το πώς θα βιοποριστούν από το μικρό οικογενειακό ψαροκάικο. Κι ανάμεσά τους, ένας γιος/ανηψιός, μέλος μιας νεότερης γενάς, η ενσάρκωση της διαλλακτικότητας. Όταν η σύγκρουση με τους εισοδηματίες παίρνει άσχημη τροπή, τα αδέρφια αναγκάζονται να συνεργαστούν και να αντιμετωπίσουν το μέλλον μαζί. Αποτύπωση της ζωής σε μια περιθωριακή κοινότητα, το Δόλωμα καταπιάνεται με τις οικογενειακές καταστροφές, την αγάπη και τη θλίψη. Η ταινία γυρίστηκε στα τέλη του φθινοπώρου του 2017 σε φιλμ 16 χιλιοστών χρησιμοποιώντας μια κάμερα Bolex του 1970. Υποβλήθηκε σε επεξεργασία χρησιμοποιώντας τη διακριτή μέθοδο επεξεργασίας με το χέρι του σκηνοθέτη, δίνοντας μοναδικό βάθος και ομορφιά στην εικόνα.

ΠΕΜΠΤΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ | 21:00

Tipografic Majuscul | Uppercase Print | Με κεφαλαία γράμματα
By Radu Jude
(Γαλλία, Ρουμανία | Romania, 128’)
Digital File, Έγχρωμο / Color, με ήχο / sound
Language / Γλώσσα: Ρουμανικά / Romanian
Subtitles / Υπότιτλοι: Ελληνικά, Αγγλικά / Greek, English

Το 1981 σε μια επαρχιακή πόλη της Ρουμανίας, διάφορα μηνύματα διαμαρτυρίας, γραμμένα σε μπλε κιμωλία με κεφαλαία γράμματα, συνταράσσουν το απολυταρχικό καθεστώς του Τσαουσέσκου. Η Μυστική Αστυνομία ξεκινά εξονυχιστικές έρευνες, αφήνοντας αιχμές για ξένους πράκτορες. Σύντομα αποδεικνύεται ότι ο «τρομοκράτης» είναι ο δεκαεξάχρονος μαθητής Μούγκουρ Καλινέσκου, ένοχος για το πιο ειδεχθές έγκλημα: την ελεύθερη σκέψη. Ο Ράντου Ζούντε αξιοποιεί υποδειγματικά το αρχειακό υλικό, διαπλέκοντας το προσωπικό με το συλλογικό, ρίχνοντας φως στη σπαρακτική ιστορία ενός αφανούς ήρωα. (Thessaloniki IFF)

Tipografic-Majuscul_Director_Radu-Jude_photo-credit-Silviu-Ghetie

ΠΕΜΠΤΗ 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ | 21:00

Los Conductos | Αγωγοί
By Camilo Restrepo
(Γαλλία, Κολομβία, Βραζιλία | France, Colombia, Brazil, 2020, 70’)
Digital File, Έγχρωμο / Color, με ήχο / sound
Language / Γλώσσα: Ισπανικά / Spanish
Subtitles / Υπότιτλοι: Ελληνικά, Αγγλικά / Greek, English

Ο Πίνκι, που μόλις έπιασε δουλειά σε ένα εργοστάσιο παραγωγής T-shirt στο Μεντεγίν της Κολομβίας, έχει πλέον απελευθερωθεί από τα δεσμά μιας θρησκευτικής αίρεσης. Ενώ παλεύει να ενώσει τα κομμάτια της θρυμματισμένης του ζωής, οι αναμνήσεις της βίας και της χειραγώγησης εξακολουθούν να τον στοιχειώνουν, ωθώντας τον στο μάταιο μονοπάτι της εκδίκησης. Ένα πορτρέτο μιας βασανισμένης ψυχής που βασίζεται σε αληθινή ιστορία (με τον πρωταγωνιστή να υποδύεται τον εαυτό του) και ισορροπεί μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο που οδηγεί στην κάθαρση. (Thessaloniki IFF)

ΠΕΜΠΤΗ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ | 21:00

ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΡΑ! | GREECE NOW!
Focus: Μαρία Κουρκούτα | Focus: Maria Kourkouta

Ξέρω είναι αγένεια να συγκρίνεις δημιουργούς, όμως, στην περίπτωση της Μαρίας θα κάνω μία εξαίρεση. Όταν ήρθα αντιμέτωπη με την φιλμική της γλώσσα, μοιραία την συνέκρινα με αυτή της Αντρέα Αρνολντ. Ήταν μόλις είχα δει το «Cow» της Άντρεα στην Βιεννάλε και οι συνδέσεις εικόνων και μοντάζ ξεκίνησαν με την δουλειά της Μαρίας. Η Μαρία γεννήθηκε το 1982 στη βόρεια Ελλάδα. Αφού μελέτησε την ιστορία των Βαλκανίων, έφυγε για μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι το 2006, όπου ως επί το πλείστον ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Στη Γαλλία, σπούδασε φιλμική θεωρία κι έκανε έρευνα για το διδακτορικό της σχετικά με το ζήτημα του ρυθμού στον κινηματογράφο. Παράλληλα, από το 2008, μυήθηκε στην πρακτική του κινηματογράφου χάρη σε άλλους κινηματογραφιστές-μέλη αυτοδιαχειριζόμενων εργαστηρίων φιλμ, όπως η L’Etna και το L’Abominable. Υπήρξε ενεργό μέλος των δυο συλλογικοτήτων για πάνω από δέκα χρόνια. Έκτοτε γύρισε διάφορες ταινίες, έχοντας σα βασικό υλικό το φιλμ των 16 χιλιοστών. Η Μαρία είναι μια γνήσια σινεάστ, μια χειρώνακτας καλλιτέχνης. Έρχεται Ελλάδα και χάνεται στην χώρα κάνοντας ταινίες μόνη της. Αυτή τη δουλειά αποφασίσαμε να αναδείξουμε στο χώρο του Bios Cinematheque στις 24/2 με την ίδια παρούσα να μιλήσει με το κοινό. Επίσης, της δώσαμε μία carte blanche για να επιμεληθεί ένα πρόγραμμα για τα εργαστήρια L’Etna και L’Abominable το Μάρτιο (3/3/2022). Μαρία, ανυπομονούμε να δούμε το σύνολο της δουλειάς σου και να σε γνωρίσουμε από κοντά! (Νίνα Βελιγράδη, KINO Athens)

Προγραμματισμός

2008-2012 – ΠΡΕΛΟΥΔΙΑ: 02, 03, 06, 07, 10 (ΑΝΑΛΥΖΑ) | PRELUDES: 02, 03, 06, 07, 10 (ANALYSA)

(Ελλάδα, Η.Π.Α.| Greece, USA, 14’)
Digital File, Ασπρόμαυρο / Black and White, με ήχο / sound

Σειρά σύντομων ταινιών φτιαγμένων με φωτογραφίες από το μετρό της Νέας Υόρκης. Μια κινηματογραφική απόπειρα κατανόησης της μετατροπής της στατικής εικόνας σε κινούμενη και του τρόπου λειτουργίας των πρώιμων μηχανισμών κινηματογραφικής προβολής. Το τελευταίο πρελούδιο (Αναλύζα) κλείνει τους πειραματισμούς αυτούς με ένα μονοπλάνο στο τέλος της γραμμής, στο Κόνεϋ Άιλαντ.

2013 – Επιστροφή στην Οδό Αιόλου (Έξι Λαϊκές Ζωγραφιές) | Return to Aeolus Street (Six Popular Paintings)

(Ελλάδα, Γαλλία | Greece, France, 14’)
Digital File, Ασπρόμαυρο / Black and White, με ήχο / sound
Language / Γλώσσα: Ελληνικά / Greek
Subtitles / Υπότιτλοι: Αγγλικά / English

Θραύσματα – επεξεργασμένα, επιβραδυμένα, διπλοτυπωμένα και επαναλαμβανόμενα – ελληνικών ταινιών της δεκαετίας του ’50 και του ’60, συνοδευόμενα από θραύσματα ποιημάτων και το πιάνο του Μάνου Χατζιδάκι. Ένα ταξίδι στο κέντρο της σύγχρονης Αθήνας (Βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας μικρού μήκους στο φεστιβάλ του Oberhausen το 2014).

Kourkouta lyrically invokes the Greek soul through fragments of popular films from the ’50s and ’60s. The filmmaker superimposes and showcases her beautifully selected material, by composing a hypnotizing audio-visual poem about the collective consciousness, accompanied by Manos Hatzidakis’ piano; a journey into modern Greece and central Athens (ARTE Prize for European Short Film – 60th Oberhausen International Short FF – Germany 2014).

2016 – Φαντάσματα πλανιούνται πάνω από την Ευρώπη | Spectres Are Haunting Europe
συν-σκηνοθεσία με τη Νίκη Γιάνναρη | co-directed with Niki Giannari
(Ελλάδα, Γαλλία | Greece, France, 99’)

Digital File, Έγχρωμο/ Ασπρόμαυρο | Color / Black and White, με ήχο / sound
Language / Γλώσσα: Ελληνικά / Greek
Subtitles / Υπότιτλοι: Αγγλικά / English

Η καθημερινότητα των μεταναστών στον αυτοσχέδιο καταυλισμό της Ειδομένης. Άνθρωποι που περιμένουν στις ουρές για φαγητό, τσάι, νερό, ιατρική περίθαλψη. Άνθρωποι που περιμένουν να διαβούν τα σύνορα. Μία μέρα, η Ευρώπη κλείνει τα σύνορά της οριστικά. Οι “κάτοικοι” της Ειδομένης, με τη σειρά τους, καταλαμβάνουν τις γραμμές των εμπορικών τρένων που εξακολουθούν να διασχίζουν τα σύνορα. Εικόνες του σήμερα που διαπερνούν την Ιστορία, αναμοχλεύουν το παρελθόν και θέτουν ερωτήματα για το μέλλον (Βραβείο καλύτερου διεθνούς ντοκυμαντέρ στο Φεστιβάλ της Jihlava 2016, Ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ του Τορίνο 2016, Βραβείο Dziga Vertov στο arthouse Φεστιβάλ του Σικάγο 2017).

Q&A
Φυσική Παρουσία: Μαρία Κουρκούτα / Νίκη Γιάνναρη