Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ομιλίες και συζητήσεις με τους Peter Stein(Σκηνοθέτης),MiloRau(Σκηνοθέτης), ErikaFischer-Lichte, (FreieUniversitätBerlin), Oliver Taplin (University of Oxford- APGRD), HenriSchoenmakers (RooseveltAcademyUniversiteitUtrecht), Δημήτρη Δημητριάδη (Συγγραφέας), FreddyDecreus (UniversiteitGent), Ελένη Παπάζογλου (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη(Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ), Πλάτωνα Μαυρομούστακο (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), για την πρόσληψη του Αρχαίου Δράματος στην Ελλάδα και την Τσεχία.

Στο σεμινάριο θα μελετηθεί, μέσα από μια συγκριτική προσέγγιση, η ελληνική και η τσεχική σκηνική παράδοση πρόσληψης και ερμηνείας του αρχαίου δράματος, εστιάζοντας στα έργα που σχετίζονται με τον Οίκο των Ατρειδών.

Στη χώρα μας το ανέβασμα αυτών των έργων έχει συνδεθεί με ζητήματα εθνικής ταυτότητας από τις απαρχές του ελληνικού κράτους. Ειδικά η αισχυλική τριλογία της Ορέστειας (ή οι μεμονωμένες τραγωδίες της) έχει αποτελέσει πρόσφορο έδαφος για μια σειρά εμβληματικούς σκηνοθέτες/τριες (ενδεικτικά Θωμάς Οικονόμου, Φώτος Πολίτης, Δημήτρης Ροντήρης, Αλέξης Σολομός, Κάρολος Κουν, Σπύρος Ευαγγελάτος, Γιάννης Κόκκος, Γιάννης Χουβαρδάς, Λίλλυ Μελεμέ, Ιώ Βουλγαράκη, Γεωργία Μαυραγάνη κ.ά.). Η Ορέστεια παίχτηκε σε κρίσιμες στιγμές της ελληνικής ιστορίας, φέρνοντας στο προσκήνιο έννοιες όπως η πολιτική, η δικαιοσύνη, η εκδίκηση, το γλωσσικό ζήτημα κ.ά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Ορεστειακά (1903), μείζον γεγονός που συνδέθηκε με τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Βασιλικού Θεάτρου.

Αλλά και στην Τσεχία, παρότι τα έργα που πραγματεύονται τον μύθο των Ατρειδών δεν ανεβαίνουν συχνά στο τσεχικό θέατρο, όταν αυτό συμβαίνει, οι παραστάσεις γίνονται αντικείμενο μελέτης (π.χ. Ορέστεια, σκηνοθ. MilošHynšt, Ιφιγένεια εν Αυλίδι, DivadloNaZábradlíTheatre, η εκδοχή της Ιφιγένειαςεν Ταύροις του Γκαίτε που ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο της Πράγας στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, Ηλέκτρα, σκηνοθ. Daniel Špinar το 2006 κ.ά.).

Με αφορμή τις διαφορετικές σκηνικές εκδοχές της Ορέστειας, στο σεμινάριο θα διερευνηθούν τα ερωτήματα: Πώς συνδέονται αυτά τα έργα με την ύπαρξή μας σήμερα; Ποιες είναι οι δυνατότητες που προσφέρουν στους δημιουργούς; Τι ρόλο έχουν διαδραματίσει στο πρόσφατο παρελθόν;

To σεμινάριο διοργανώνεται από τoΊδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με τοΕργαστήριο Αρχαίου Δράματος και Θεατρολογικής Έρευνας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του οποίου εντάσσεται το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος (Arc-Net) και το Τσέχικο Κέντρο Αθήνας.

Αποτελεί συνέχεια και μετεξέλιξη της δράσης του Arc-NetPerforming the Archive. The PersiansΟn Stage: experiencing trauma, interconnecting cultures.

Για παρακολούθηση το υσεμιναρίου: 210 3418579 καιadrama@mcf.gr
Όσες και όσοι παρακολουθήσουν θα πρέπει να εγγραφούν ώστε με το πέρας των webinar να λάβουν Πιστοποίηση Παρακολούθησης.

Συμμετέχοντες/ουσες(με αλφαβητική σειρά):

Ασπασία-Μαρία Αλεξίου (φιλόλογος – ηθοποιός), Γωγώ Βαρζελιώτη (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου (Υπεύθυνη Καλλιτεχνικού Σχεδιασμού & Διεθνών Σχέσεων, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης), FreddyDecreus (UniversiteitGent), Δημήτρης Δημητριάδης (συγγραφέας – μεταφραστής), ErikaFischer-Lichte (FreieUniversitätBerlin), Γρηγόρης Ιωαννίδης (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), LucieKuligová (Διευθύντρια, Τσέχικο Κέντρο Αθήνας), Πλάτων Μαυρομούστακος (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Ελένη Παπάζογλου (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), MiloRau(σκηνοθέτης – συγγραφέας – καλλιτεχνικός διευθυντής του ΝΤ Gent), HenriSchoenmakers(RooseveltAcademyUniversiteitUtrecht),Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη (θεατρολόγος –αρχειονόμος), PeterStein(σκηνοθέτης), OliverTaplin, (UniversityofOxford–APGRD).