Στο πλαίσιο του εκθεσιακού προγράμματος Under the Bridge που θα αναπτυχθεί στο κτίριο Πεζογέφυρας-Εσπλανάδας και εγκαινιάζεται την

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου, παρουσιάζονται φωτογραφίες του Larry Fink από τη σειρά Οι απαγορευμένες φωτογραφίες – Ένα πολιτικό ταμπλό.

Μια σατιρική ματιά στους σημερινούς ηγέτες της Αμερικής, με αναφορές στο παρακμιακό ύφος των καλλιτεχνών της Βαϊμάρης, George Grosz, Otto Dix και Max Beckmann.

Οι φωτογραφίες του Fink ήταν αρχικά προορισμένες για δημοσίευση στο περιοδικό The New York Times το φθινόπωρο του 2001. Όμως, τα τραγικά γεγονότα της 9/11 και η επακόλουθη αυτολογοκρισία των μέσων ενημέρωσης δημιούργησαν ένα περιβάλλον, όπου οι επικριτικές φωτογραφίες του προέδρου και των ανδρών του κρίθηκαν μη δημοσιεύσιμες.

«Οι απαγορευμένες φωτογραφίες», που εκτέθηκαν για πρώτη φορά την άνοιξη του 2004 στην γκαλερί Dubois, στο πανεπιστήμιο Lehigh στη Βηθλεέμ της Πενσυλβανίας, προκάλεσαν μεγάλη αίσθηση, αφού το γραφείο του διευθυντή, Ricardo Viera, έλαβε περίπου χίλιες τηλεφωνικές κλήσεις και ηλεκτρονικά μηνύματα μέσα σε δύο ημέρες.

Ιδιαίτερα προσβλητική ήταν μια μεγάλη φωτογραφία (4×4 ft) ενός σωσία του George Bush την ώρα που χαϊδεύει το στήθος μιας γυναίκας. «Η γυναίκα πρέπει να ιδωθεί ως μεταφορά για την εξωτερική πολιτική μας», δήλωσε ο Larry Fink στο Associated Press.

Νομίζω ότι θα ήταν κατάλληλο γι’ αυτό που κάναμε στην εξωτερική πολιτική μας: Ψαχούλεμα χωρίς συναίσθηση του τι κάναμε και εκμεταλλευόμενοι την απολυταρχική μας δύναμη».

Αποκαλούμενη «προσβλητική» και «ανάρμοστη», αυτή η φωτογραφία εξόργισε συντηρητικούς και δημοκρατικούς σε εθνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένου του Steve Elliot από το Grassfire.org, ο οποίος δήλωσε στην εφημερίδα Allentown Morning Call ότι το πανεπιστήμιο θα έπρεπε «να κάνει την ευπρεπή και τιμητική κίνηση να κατεβάσει τη φωτογραφία».

Ούτε καν έκπληξη δεν προκαλεί αυτό, λαμβάνοντας υπόψη πως η φωνή που χλευάζει και αμφισβητεί τους εκλεγμένους αξιωματούχους μας παρέμεινε σιωπηλή καθ’ όλη τη διάρκεια της διακυβέρνησης του Bush. Αφήστε τον Fink να προκαλέσει το καθεστώς.

Επιμέλεια: Tina Schellhorn
Με τη συνεργασία: Galerie Lichtblick, Germany