Ο ανατρεπτικός και πολυσχιδής Ντέιβιντ Ουάλιαμς, με τον ιδιαίτερο και πρωτότυπο τρόπο που προσεγγίζει τη λογοτεχνία για παιδιά και εφήβους, υπήρξε η αφορμή να προσπαθήσουμε επίμονα να πείσουμε κάποιον παραγωγό πως αυτός ο συγγραφέας έπρεπε να συστηθεί και στο θεατρόφιλο κοινό της Ελλάδας.
Η αρχή έγινε με το ανέβασμα της «Συμμορίας του Μεσονυκτίου», που άνοιξε τον δρόμο για να συνεχιστεί αυτή η επαφή με το κοινό μέσα από τον «κύριο Βρομύλο».
Το πρώτο του μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Ουάλιαμς, The Boy in the Dress (2008), αφηγείται την ιστορία του Dennis, ενός παραμελημένου δωδεκάχρονου αγοριού που αναζητά ένα γυναικείο πρότυπο. Από το ντεμπούτο του κιόλας, ξεχώρισε για τη θεματολογία του και τον τρόπο που χειρίζεται ζητήματα διαφορετικότητας και ταυτότητας.
Τον επόμενο χρόνο, κυκλοφορεί το δεύτερο βιβλίο του, Mr Stink, που μιλά για τη φιλία ανάμεσα σε ένα κορίτσι και έναν άστεγο. Το έργο βραβεύεται με το People’s Book Prize το 2010 και η δημοφιλία του συγγραφέα εκτοξεύεται.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Στο Mr Stink —ή αλλιώς Ο κύριος Βρομύλος— γνωρίζουμε τη Χλόη, μια δωδεκάχρονη μαθήτρια κάπως μοναχική, που δυσκολεύεται τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Εκεί, η μητέρα της φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για την πολιτική της καριέρα και την «τέλεια» αδελφή της, Άνναμπελ, ενώ ο πατέρας της, έχοντας χάσει τη δουλειά του, προσπαθεί απεγνωσμένα να το κρατήσει μυστικό. Μια μέρα, η Χλόη γνωρίζει έναν άστεγο, τον κύριο Βρομύλο, και τη συμπαθέστατη σκυλίτσα του, τη Δούκισσα. Παρότι μυρίζουν άσχημα, είναι οι μόνοι που της φέρονται με καλοσύνη και ενδιαφέρον — κι έτσι η Χλόη αποφασίζει να τους φιλοξενήσει κρυφά στην αποθήκη του σπιτιού της…
Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι συγγραφείς, κυρίως από την Κεντρική Ευρώπη, εισάγουν στη λογοτεχνία για παιδιά θεματικές όπως ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο σχολικός εκφοβισμός και οι ταξικές διακρίσεις. Αυτά είναι ζητήματα που μας απασχολούν κι εμάς και τους συνεργάτες μας.
Δεν θέλουμε να εστιάζουμε μόνο στο παραμύθι· θέλουμε να δημιουργούμε το επόμενο, εν δυνάμει θεατρόφιλο κοινό — παιδιά που έχουν άποψη, που τολμούν.
Η σκηνή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν μετατρέπεται αρχιτεκτονικά στην κάτοψη μιας ολόκληρης πόλης, όπου οι άνθρωποι ζουν και αναπνέουν μέσα στην καθημερινότητά τους. Έχουν προβλήματα, φιλοδοξίες, στερεότυπα, ανησυχίες. Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον χωρίς «τοίχους» — ένα περιβάλλον που ενώνει τους ανθρώπους και τα προβλήματά τους. Γιατί οι ήρωες αυτής της ιστορίας αναζητούν λύση, γίνονται αλληλέγγυοι, επιθυμούν τη πραγματική συνάντηση.

Ο Κύριος Βρομύλος είναι μια σύγχρονη ιστορία για όσα δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, για όσους προσπερνάμε χωρίς να τους δώσουμε την πρέπουσα σημασία.
Μια ιστορία για ξεχωριστές φιλίες, τρυφερότητα, αποδοχή και συγχώρεση.
Μια ιστορία για εκείνες τις δεύτερες ευκαιρίες που, αν δοθούν, μπορούν να φτιάξουν έναν καλύτερο κόσμο — λουσμένο στο φως.
Photo Credit: ©Patroklos_Skafidas