Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ολοκληρώνει τις θεματικές Κυριακές, Άκου… τα όργανα, για παιδιά, με την τελευταία συναυλία με τίτλο Άκου… τα έγχορδα, την Κυριακή 30 Μαρτίου 2014.

Σε μια συμφωνική, ο συνολικός αριθμός των εγχόρδων μπορεί να φθάσει ακόμα και τα 60 όργανα, δηλαδή περισσότερα από τα μισά της ορχήστρας, η οποία συνήθως έχει 100! Είναι ξύλινα, άλλα έχουν δοξάρι και άλλα όχι, ενώ υπάρχει και ένα που διαθέτει και πεντάλ!

Ο λόγος για τα βιολιά, τις βιόλες, τα βιολοντσέλα, τα κοντραμπάσα αλλά και για την άρπα, που θα παρουσιασθούν στους μικρούς μουσικόφιλους το πρωί της Κυριακής 30 Μαρτίου, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

Συμμετέχει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, που θα παίξει τρία πολύ αγαπητά έργα: τη «Μικρή νυχτερινή μουσική» του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791), το συμφωνικό ποίημα ‘Μολδάβας’ του ρομαντικού τσέχου συνθέτη Μπέντριχ Σμέτανα (1824-1884) με σολίστ την Μαρία Μπιλντέα(άρπα)και τη «Σερενάτα για έγχορδα» του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκυ (1840-1893). Την επιμέλεια, παρουσίαση και μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει ο μαέστρος Μιχάλης Οικονόμου. Ειδική προσκεκλημένη σε αυτή την κυριακάτικη γιορτή της μουσικής είναι η Μαρία Μπιλντέα, που θα συστήσει στο νεανικό κοινό την άρπα, το πιο έγχορδο από τα έγχορδα!

Η συναυλία – με Χορηγό την Eurobank – εντάσσεται στο πλαίσιο της Σειράς Το Μέγαρο των Παιδιών-Κυριακή Πρωί στο Μέγαρο.

Με την εκδήλωση αυτή ολοκληρώνεται ο κύκλος των έξι κυριακάτικων πρωινών εκδηλώσεων «Άκου… τα όργανα!» του Μεγάρου των Παιδιών, οι οποίες έχουν ως στόχο να προσφέρουν γνώση και απόλαυση, παιχνίδι και εξοικείωση ‒και μάλιστα με πολύ φθηνό εισιτήριο‒ και έχουν βρει τη θερμή ανταπόκριση μικρών και μεγάλων ακροατών. Έτσι, δίνεται στο παιδικό και νεανικό κοινό –και όχι μόνο– η ευκαιρία να γνωρίσει με ελκυστικό και διαδραστικό τρόπο τις ομάδες των οργάνων της ορχήστρας (χάλκινα, ξύλινα, πληκτροφόρα, κρουστά και έγχορδα) μέσα από κοσμαγάπητα έργα της συμφωνικής μουσικής.

Η τελευταία οικογένεια που θα παρουσιασθεί στο πλαίσιο της σειράς «Άκου τα όργανα», αποτελείται από 16 πρώτα βιολιά και 14 δεύτερα, 12 βιόλες, 10 βιολοντσέλα και 8 κοντραμπάσα. Μάλιστα, ο ρόλος του επικεφαλής των πρώτων βιολιών (εξάρχων) είναι ξεχωριστός μέσα στην ορχήστρα, καθώς επιβλέπει το κούρδισμά της. Όλα τα όργανα είναι ξύλινα και παίζονται είτε με δοξάρι είτε με τα δάκτυλα. Έχουν διάφορα μεγέθη, με το κοντραμπάσο να κατέχει τα πρωτεία. Εξίσου μεγάλη είναι και η άρπα με τον ιδιαίτερα γλυκό της ήχο, τις 47 χορδές και τα πεντάλ της, που έχει μακρινούς συγγενείς στην Αρχαία Ελλάδα και την Αρχαία Αίγυπτο.

Από τον χώρο των εγχόρδων προέρχεται και ο μαέστρος Μιχάλης Οικονόμου, ο οποίος, εκτός από βιολί, έχει σπουδάσει ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση. Είναι επίσης αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος πέντε διπλωμάτων με εξαιρετικές διακρίσεις, πρώτα βραβεία και αριστεία εξαίρετης επίδοσης. Λαμβάνοντας έξι υποτροφίες, συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης από όπου αποφοίτησε με Master στη Διεύθυνση Ορχήστρας και Χορωδίας και Διδακτορικό στη Σύνθεση.  Δάσκαλοι του υπήρξαν εξέχουσες μορφές της μουσικής (Θόδωρος Αντωνίου, Lukas Foss, Jorma Panula, Gianluigi Gelmetti και David Hoose).  Έχει τιμηθεί με ένδεκα βραβεία σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων το πρώτο και δεύτερο βραβείο αντιστοίχως στους διεθνείς διαγωνισμούς σύνθεσης ALEA III και «Δημήτρης Μητρόπουλος».

Ως μαέστρος, ο Μιχάλης Οικονόμου έχει διευθύνει όλα τα ελληνικά ορχηστρικά σύνολα, καθώς και ορχήστρες του εξωτερικού, έχοντας πραγματοποιήσει πάνω από 300 εμφανίσεις σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Έχει συνεργασθεί με κορυφαίους σολίστ και λυρικούς ερμηνευτές και έχει παρουσιάσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση τουλάχιστον 100 σύγχρονα έργα. Η μουσική του έχει παιχθεί με μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ ο ίδιος έχει επαινεθεί ως καλλιτέχνης όχι μόνο από τα διεθνή Μ.Μ.Ε. αλλά και από μεγάλες προσωπικότητες όπως οι George Crumb, Gunther Schuller και Μίκης Θεοδωράκης.

Ο Μιχάλης Οικονόμου είναι μόνιμος αρχιμουσικός της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων και Διευθυντής του Μουσικού Τμήματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το 2011, εξελέγη, κατόπιν ψηφοφορίας 100 μουσικών διαφορετικών εθνικοτήτων, Καλλιτεχνικός Διευθυντής και πρώτος μαέστρος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Κατάρ, με την οποία έχει πραγματοποιήσει ήδη πάνω από 50 εμφανίσεις παγκοσμίως. Πρόσφατα ηχογράφησε, με τη Φιλαρμονική του Κατάρ και τη χορωδία της Ραδιοφωνίας της Λειψίας, το Κοντσέρτο για Ορχήστρα του Μπάρτοκ, τη Δεύτερη Συμφωνία του Μάλερ και πολλά σύγχρονα έργα. Τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργήσει την πιο ενεργή σχολή Διεύθυνσης Ορχήστρας και Χορωδίας στην Ελλάδα, έχοντας διδάξει περισσότερους από 50 νέους Έλληνες μαέστρους σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς οργανισμούς.