Εκπαιδευτικό πρόγραμμα KinderDocs:

  • Πως συνδέεται η πρακτική του KinderDocs με τη διδασκαλία στο σχολείο;
  • Πως το ντοκιμαντέρ μετατρέπεται σε βασικό εργαλείο ώστε να προσεγγίσουμε διαθεματικά τη σχολική ύλη;
  • Πόσα μαθήματα χωράνε σε μία ταινία;
  • Ποια είναι η γλώσσα των εικόνων και του ήχου που καλούμαστε να μάθουμε ως εξίσου απαραίτητη δεξιότητα με εκείνη των αγγλικών και των μαθηματικών;
  • Πώς μπορούμε να δούμε “κινηματογραφικά” ή “δημοσιογραφικά” την πραγματικότητα;
  • Τι άλλο προκύπτει από μια ταινία και πως αυτό έχει επίδραση στην καθημερινότητα μας;

Οι 3 κύριοι άξονες του KinderDocs:

  • Προβολή βραβευμένων δημιουργικών ντοκιμαντέρ που άπτονται σύγχρονων θεματικών
  • Συζήτηση/Εργαστήριο βάσει διαφοροποιημένων προσεγγίσεων της ταινίας
  • Φύλλα εργασία για την τάξη με σκοπό την εμβάθυνση στις θεματικές

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το κυρίαρχο μέσο μάθησης είναι η εικόνα. Βλέποντας την οπτικοακουστική πληροφορία ως δημιουργική πρόκληση και όχι ως εμπόδιο, μπορούμε να δημιουργήσουμε τα πεδία εκείνα που δίνουν στη νέα γενιά τον χρόνο να επιβραδύνει, ώστε να καταφέρει να παρατηρήσει και να επεξεργαστεί τον κόσμο στην πλήρη ποικιλομορφία του.

Πως λειτουργούν οι ταινίες του προγράμματος:

  • ως ένα ευρηματικό πεδίο συζήτησης με τους μαθητές πάνω σε ζητήματα του σήμερα
  • ως μια δημιουργική πηγή σύνδεσης με τη σχολική ύλη που ενεργοποιεί τη διαθεματική μάθηση
  • ως ένα παράθυρο για να διευρύνουν οι νέοι τους ορίζοντές τους με τους/τις δασκάλους/ες συνοδοιπόρους

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΔΩ

Ας δούμε μέσα από ένα παράδειγμα…

Passage to Europe (aka Καλημέρα κύριε Φώτη), Δήμητρα Κουζή, Ελλάδα, 2019, 48ʹ

Ο δάσκαλος Φώτης Ψυχάρης διδάσκει σε ένα δημοτικό σχολείο στην Πλατεία Βάθη, όπου η πλειονότητα των μαθητών του είναι παιδιά μεταναστών και προσφύγων. Η έλλειψη κοινού γλωσσικού και πολιτισμικού κώδικα ωθεί τον Φώτη να αναπτύξει τη δική του διδακτική πρακτική.

  • Γλώσσα και Λογοτεχνία: εξερευνούν τη γλωσσική πολυμορφία, τις πολιτισμικές παραδόσεις και πως αυτά επιδρούν στο γραπτό λόγο και την προφορική έκφραση.
  • Ιστορία: μελετούν την ιστορία της μετανάστευσης και των προσφύγων στην Ευρώπη, εξετάζουν τους κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτικούς παράγοντες που την επηρεάζουν.
  • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή: αναλύουν τις κοινωνικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές μετανάστες και πρόσφυγες, τη διαδικασία ενσωμάτωσής τους στις νέες κοινότητες και τους τρόπους που οι πολιτικές/θεσμικές απαντήσεις στη μετανάστευση επηρεάζουν την κοινωνία στο σύνολό της.
  • Γεωγραφία: εντοπίζουν τις χώρες προέλευσης και αναλύουν τις γεωγραφικές διαδρομές των μεταναστών που παρουσιάζονται στο ντοκιμαντέρ, και μελετούν τα πολιτικά συστήματα και τις διαφορετικές στάσεις που υιοθετούν οι χώρες προορισμού σχετικά με τη μετανάστευση.

Στο KinderDocs λαμβάνουμε τόσο τους νέους όσο και τους εκπαιδευτικούς τους στα σοβαρά. Αφουγκραζόμενοι τους προβληματισμούς και τις ανάγκες τους, σας προσκαλούμε σε έναν ανοιχτό διάλογο με αφορμή τις ταινίες ώστε να ανακαλύψουμε μαζί διαφορετικές οπτικές του κόσμου στον οποίο όλοι ζούμε.