Από την εποχή των πρώτων φεμινιστικών κινημάτων, οι διαδρομές, οι παραβάσεις, οι λοξοδρομήσεις, οι εγγραφές και τα συμβάντα που σημειώνονται πάνω στο σώμα και το μυαλό των γυναικών είναι από τα πιο επώδυνα αλλά και ζωογόνα υλικά της ζωής και της τέχνης.
Το νέο έργο της Πατρίσιας Απέργη, χορογράφου με έντονο αποτύπωμα τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή σκηνή, εστιάζει στις διεκδικήσεις των γυναικών μέσα στους αιώνες. Σύμφωνα με τη δημιουργό, «είναι μια περιπλάνηση σε τόπους πραγματικούς και ονειρικούς, σε όλες τις ταυτότητες που αποδόθηκαν στις γυναίκες ή που οι ίδιες αποδέχτηκαν, στην αποτυχία ή την επιτυχία της χειραγώγησης».
Αποτελώντας τη συνέχεια της προηγούμενης παραγωγής των Αεριτών Planites (2012), αυτή τη φορά μέσα από τη ματιά και τη δυναμική των γυναικών, το Hystory αντλεί το νόημά του από συνειρμούς και συσχετισμούς εννοιών που ενυπάρχουν στον ίδιο τον τίτλο του: «υστέρα» αλλά και ιστορία. «Υστέρα» στα αρχαία ελληνικά είναι η μήτρα, λέξη από την οποία προέρχεται και η υστερία, έχοντας αρχετυπικά ταυτιστεί με το γυναικείο φύλο. Συγκεκριμένα υπήρχε η πεποίθηση ότι η μήτρα μπορούσε να «περιπλανιέται» στο γυναικείο σώμα, προκαλώντας προβλήματα σωματικά και ψυχολογικά, από δύσπνοια μέχρι κάθε είδους κρίσεις και παράξενες συμπεριφορές. Αυτή η θεωρία, γνωστή ως «πλανώμενη μήτρα», ενίσχυσε την ιδέα ότι οι γυναίκες ήταν από τη φύση τους επιρρεπείς σε αστάθεια και συναισθηματικές εκρήξεις.
Στο Planites, έργο για αντρικό καστ, η ομάδα αναφερόταν στον δρόμο ως τόπο περιπλάνησης, αναζήτησης ενός καλύτερου αύριο, της πρόσμειξης, της ενσωμάτωσης, του Άλλου. Στο Hystory, αυτή τη θηλυκή εκδοχή τους, οι πλάνητες είναι οι γυναίκες του τώρα, οι γυναίκες του κόσμου που παραπλανήθηκαν στην περιπλάνησή τους, που δεν υποτάχτηκαν, εκείνες που ο δρόμος τους δεν άνοιξε, που πρόλαβαν να ψελλίσουν ένα «θέλω κι εγώ» όταν δεν τις άφησαν να προσπαθήσουν, εκείνες που αντιστάθηκαν στο να παραμείνουν «καλά κορίτσια», και γι’ αυτό δαιμονοποιήθηκαν αλλά ίσως και να δοξάστηκαν ακόμα.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!

Συντελεστές
- Σύλληψη – Χορογραφία Πατρίσια Απέργη
- Μουσική Βασίλης Μαντζούκης
- Δραματουργία Roberto Fratini Serafide
- Σκηνικά Ευαγγελία Θεριανού
- Κοστούμια Αλέγια Παπαγεωργίου
- Φωτισμοί Νίκος Βλασόπουλος
- Συνεργάτιδα φωτίστρια Σοφία Αλεξιάδου
- Φωτογραφίες Τάσος Βρεττός
- Βοηθός χορογράφου Σαββίνα Τζαφεράι
- Boηθός ενδυματολόγου Νικολέτα Αναστασιάδου
- Boηθός Σκηνογράφου Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου
- Ηχοληψία Xρήστος Παραπαγκίδης
- Τεχνικός Συντονιστής Παραγωγής Νίκος Χαραλαμπίδης
- Εκτέλεση παραγωγής Polyplanity Productions / Γιολάντα Μαρκοπούλου, Βίκυ Στρατάκη
- Διεθνής περιοδεία Plan B – Creative Agency for Performing Arts Hamburg
- Ερμηνεύουν Ελεάννα Ζώη, Caterina Politi, Εβίνη Παντελάκη, Μυρτώ Στολίδη, Μαριάνα Τζούδα
- Αντικαταστάτρια ερμηνεύτρια Νεφέλη Καφενταράκη
Προσοχή: Στην παράσταση ενδέχεται να γίνει χρήση στροβοσκοπικού φωτισμού.
Η παράσταση υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Διοργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για τα έτη 2024 και 2025», η οποία εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» ΕΣΠΑ 2021-2027 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από εθνικούς πόρους.
Διαβάστε επίσης:
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Γιορτάζει τα 70 του χρόνια με ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Αναλυτικά οι παραγωγές στην Πειραιώς 260
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα δούμε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Το πρόγραμμα στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα δούμε στο Ηρώδειο
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: Τι θα ακούσουμε στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025: grape – Greek Agora of Performance με 7 παραγωγές!