Ποιος είπε ότι η τέχνη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού δεν ενέπνευσε σπουδαίους σύγχρονους καλλιτέχνες όπως τον Takis!

Τι ήταν αυτό που συνεπήρε και πυροδότησε την φαντασία του δημιουργού από τα μοναδικά Κυκλαδικά ειδώλια και μας παρουσιάζει τα δικά του «Είδωλα» και «Είδωλα Λουλούδια»;

Όταν θέτουμε το ερώτημα στα παιδιά τι είναι γλυπτική το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι τα μαρμάρινα γλυπτά -αγάλματα όπως λένε- του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Φαντάζονται το σκονισμένο εργαστήριο και τον γλύπτη να στέκεται μπροστά σε μια άμορφη πέτρινη μάζα να σκαλίζει με τ’ αυτοσχέδια εργαλεία του την λευκή σκληρή επιφάνεια.

Ποια είναι όμως τα εργαλεία του σύγχρονου γλύπτη Takis; Και ποια τα υλικά του; Μοιάζουν με αυτά της πρώιμης εποχής του Χαλκού ή διαφοροποιούνται;

Πώς καταφέρνει να συνδυάσει την αρμονία και την λιτότητα της αρχαιότητας με την αφαιρετική γλυπτική του 20ου αιώνα; Και οι κεραίες; Ποια η σκοπιμότητα τους;

Οι μαθητές Δημοτικού περιηγούνται σ ’έναν ιδιαίτερο μουσειακό χώρο σύγχρονης τέχνης που κάποτε στέγαζε το σπίτι και το ατελιέ του Takis.

Επισκέπτονται τον ειδικά τροποποιημένο μουσειακό χώρο – το Takis Studio – και παρατηρούν τα «Είδωλα» και τα «Λουλούδια Είδωλα» του δημιουργού, τα συγκρίνουν με αυτά του Κυκλαδικού Πολιτισμού, γνωρίζουν από κοντά τα εργαλεία του καλλιτέχνη, τα ιδιαίτερα βιομηχανικά υλικά και παίζουν παιχνίδια ρόλων και κίνησης με αφορμή τις γλυπτικές γεωμετρικές φόρμες των Ειδώλων.

Έχοντας αποκομίσει σημαντικές πληροφορίες και γνώσεις για τη ζωή και το καλλιτεχνικό έργο του ιδιοφυούς καλλιτέχνη Takis, τα παιδιά καλούνται να λύσουν γρίφους, αινίγματα και να εκφραστούν δημιουργικά σε έντυπο υλικό που θα τους προσφέρεται.

Α’ – ΣΤ’ Δημοτικού
Διάρκεια: 90′