Στις προηγούμενες συναντήσεις, που πραγματοποιήθηκαν το 2018 και το 2019, συμμετείχαν εκπρόσωποι από 65 διεθνούς φήμης θεσμούς και οργανισμούς, συζητώντας το μέλλον των Φεστιβάλ του Παιδικού και Νεανικού Κινηματογράφου.

Το δίκτυο Fest of Fests φέρνει κοντά επαγγελματίες και φορείς σε ένα φόρουμ ανταλλαγής ιδεών και καλών πρακτικών, που λειτουργεί ως πλατφόρμα συνεργασίας με στόχο την εκπαίδευση της νέα γενιάς ψηφιακών θεατών.

Η ετήσια Συνάντηση διοργανώνεται για τρίτη φορά στην Αθήνα, με συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο: τις ΗΠΑ, τη Λατινική Αμερική, την Νότια Αφρική, την Ινδία, τον Αραβικό κόσμο, και φυσικά από την Ευρώπη – το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Δανία, την Σερβία, τη Ρουμανία, την Κροατία, την Πολωνία, την Ιρλανδία, την Κύπρο, την Ελλάδα κ.λπ.

Συμμετέχουν σημαντικοί εκπρόσωποι θεσμών και οργανισμών. Ανάμεσά τους η Τζωρτζίνα Γαλάνη, Πρέσβειρα των Ηνωμένων Εθνών στην Νέα Υόρκη για τον Πολιτισμό της Ειρήνης για τη GenZ, ο Ραφαέλ Παρά, μοντέρ με δύο βραβεία Emmy στο ενεργητικό του και αναπληρωτής κοσμήτορας στο τμήμα New Media του Πανεπιστημίου New School της Ν.Υ., η παραγωγός παιδικών προγραμμάτων Κάρολ Κολμενάρες, βραβευμένη με Emmy και με Grammy για τη δουλειά της, ο Ινδός στην καταγωγή Νουσράτ Ντουρανί, ειδικός στα ΜΜΕ και σκηνοθέτης ειδικευμένος σε καινοτόμες ευκαιρίες αφήγησης, διευθυντής παιδικών και νεανικών προγραμμάτων του MTV επί εικοσαετία, καθώς και εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον Νεανικό Κινηματογράφο (ECFA), της Διεθνούς Ένωσης των Νεανικών Κινηματογραφικών Φεστιβάλ (CIFEJ), του ΕΚΟΜΕ και των ελληνικών φεστιβάλ για παιδιά.

Αντικείμενο των φετινών webinars είναι μια νέα υπηρεσία διεθνούς επικοινωνίας του θεσμού Fest of Fests, που θα απευθύνεται σε δημιουργικά παιδιά, τα παιδιά που παράγουν καθημερινά οπτικοακουστικό περιεχόμενο. Το θέμα για το πιλοτικό στάδιο της υπηρεσίας θα είναι η ζωή και οι συνήθειες της Generation Z, της οποίας η ταυτότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ψηφιακή εμπειρία.

Ποια είναι η Generation Z;

Η Generation Z διαδέχτηκε τους millennials (1981-1996) και χαρακτηρίζονται ως οι πρώτοι «ψηφιακοί ιθαγενείς». Το κύριο χαρακτηριστικό της είναι η εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας, διότι γεννήθηκαν στην κορύφωση της τεχνολογικής καινοτομίας, την εποχή που όλη η πληροφορία ήταν άμεσα και εύκολα προσβάσιμη.

Tα παιδιά της GenZ, θεωρούν το Facebook «βασίλειο των μεγάλων». Χρησιμοποιούν πλατφόρμες όπως το Instagram, το Snapchat, και το YouTube: σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία, 89% των GenZers χρησιμοποιούν YouTube, 74% Instagram, και 68% Snapchat σε εβδομαδιαία βάση. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τον Mark McIntyre, διευθυντή διαφήμισης και web design στην εταιρεία Max Audience, «αυτό συμβαίνει επειδή δε θέλουν να ανατρέχουν σε διαφορετικές μορφές περιεχομένου για να πάρουν αυτό που χρειάζονται. Το Snapchat και Instagram είναι πιο κουλ για τους νέους επειδή έχουν λιγότερο περιεχόμενο», υποστηρίζει.

Και το σημαντικότερο: το βίντεο είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Αποτέλεσμα; Η ανάγκη για δημιουργία οπτικοακουστικού περιεχομένου διαρκώς αυξάνεται.

Η συνάντηση είναι μια δράση του προγράμματος «Διεθνές Δίκτυο Νεανικών Κινηματογραφικών Φεστιβάλ» (Δ.Δ.Ν.Κ.Φ), μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, που υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Καθιέρωση και Προβολή Διεθνών Θεσμών Σύγχρονου Πολιτισμού στην Αττική». Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Webinar 1: Ευρώπη, ΝΑ Ευρώπη – Δευτέρα 29 Νοεμβρίου, 15.00-17.00 CET
Webinar 2: Καναδάς, ΗΠΑ, Λατινική Αμερική – Τρίτη 30 Νοεμβρίου, 20.00-22.00 CET
Webinar 3: Αφρική, Ασία, Αραβικός κόσμος – Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου, 17.00-19.00 CET