Οι τελικοί κύκλοι δύο σημαντικών μουσικών διαγωνισμών φιλοξενείται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Βιβλιοθήκης δίνοντας τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να παρακολουθήσει ερμηνείες ευρωπαϊκού επιπέδου και μάλιστα δωρεάν.

Πρόκειται για τον 2ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου C.V.Alkan – P.J.G.Zimmerman και τον 5ο Πανελλήνιο Μουσικό Διαγωνισμό Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα, οι τελικοί κύκλοι των οποίων θα λάβουν χώρα στον Πολυχώρο της Βιβλιοθήκης την Παρασκευή 9 Μαΐου στις 18:30 και το Σάββατο 10 Μαΐου στις 10:00 αντίστοιχα.

Οι διαγωνισμοί αυτοί διοργανώνονται από το Διεθνές Μουσικό Σωματείο Gina Bachauer. Οι προκριματικοί κύκλοι των διαγωνισμών θα πραγματοποιηθούν στην αίθουσα συναυλιών του Ωδείου Αθηνών. Για τον Διαγωνισμό Πιάνου C.V. Alkan-P.J.G. Zimmerman την Τρίτη 6 Μαΐου στις 10:00 και για τον Μουσικό Διαγωνισμό Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα την Πέμπτη 8 Μαΐου με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.  

Ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής των δύο διαγωνισμών είναι ο Κωνσταντίνος Π. Καράμπελας-Σγούρδας, μουσικολόγος, κριτικός μουσικής, Πρόεδρος του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου Gina Bachauer και Πρόεδρος του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου C.V. Alkan-P.J.G. Zimmerman. Υπήρξε προσωπικός φίλος και στενός συνεργάτης της Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα και είναι υπεύθυνος του αρχείου της.

2ος ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΙΑΝΟΥ C.V. ALKAN- P.J.G. ZIMMERMAN

O διαγωνισμός είναι αφιερωμένος σε δύο θρυλικές μορφές των πλήκτρων του δεκάτου ενάτου αιώνα. Ο Charles-Valentin Alkan (1813-1888) υπήρξε ένας από τους πλέον σημαντικούς δεξιοτέχνες του πιάνου της εποχής του και ένας ιδιοφυής συνθέτης. Διέθετε δυναμική και ευφάνταστη προσωπικότητα. Κατά τη διάρκεια της ζωής του τον θεωρούσαν μεγάλο μουσικό και τον συνέκριναν με τους Frédéric Chopin και Franz Liszt. Ο Chopin ήταν ένας από τους καλύτερούς του φίλους.

Ο Pierre-Joseph-Guillaume Zimmerman (1853) υπήρξε ο αγαπημένος Δάσκαλος του Alkan στο Conservatoire de Paris. Ήταν ένας από τους αρτιότερους καθηγητές πιάνου και ένας από τους πιο ενδιαφέροντες συνθέτες της Γαλλίας της εποχής του. Οι Georges Bizet, César Franck και Ambroise Thomas ήταν ανάμεσα στους πιο διάσημους μαθητές του. Ο Zimmerman διοργάνωνε θρυλικές συναυλίες στο σαλόνι του σπιτιού του όπου καλούσε τους επιφανέστερους μουσικούς να δώσουν δείγματα της τέχνης τους. Ο Alkan θεωρούσε τον Zimmerman «μουσικό πατέρα» του, τον λάτρευε και τον θυμόταν με ευγνωμοσύνη σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Το ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ALKAN-ZIMMERMAN προωθεί και υποστηρίζει το έργο σπουδαίων συνθετών-πιανιστών του δεκάτου ενάτου αιώνα που υπήρξαν διάσημοι στην εποχή τους και που σήμερα είναι εν πολλοίς ξεχασμένοι.

Ο Διαγωνισμός διοργανώνεται από το Διεθνές Μουσικό Σωματείο Gina Bachauer, το Διεθνές Μουσικό Σωματείο C.V. Alkan-P.J.G. Zimmerman και από τον Σύνδεσμο Αναβάθμισης Ιστορικού και Εμπορικού Κέντρου Αθήνας.

5ος Πανελλήνιος Μουσικός Διαγωνισμός Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα (Πιάνο-Έγχορδα-Πνευστά)

Ο  Πανελλήνιος Μουσικός Διαγωνισμός Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα είναι μια διοργάνωση υψηλών στόχων, ξεχωριστού ύφους και ήθους. Διοργανώνεται από το Διεθνές Μουσικό Σωματείο Gina Bachauer και τον Σύνδεσμο Αναβάθμισης Ιστορικού και Εμπορικού Κέντρου Αθήνας.

Η μεγάλη Ελληνίδα πιανίστα Μαρία Χαιρογιώργου-Σιγάρα στάθηκε από την αρχή της ζωής της τυχερή και ευλογημένη. Μετά από τις βασικές της σπουδές στην Αθήνα, ευτύχησε να μελετήσει για τρία χρόνια στην Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, στη Ρώμη, πλάι στον φημισμένο Ιταλό μουσουργό, διευθυντή ορχήστρας και πιανίστα Alfredo Casella, ενώ αργότερα, στο Παρίσι, τελειοποιήθηκε κοντά στη θρυλική πιανίστα και παιδαγωγό Marguerite Long.

Αν ο Casella υπήρξε ο Μέντορας και η μεγάλη έμπνευση της νεανικής της ζωής, τότε η Long συνέβαλλε αποφασιστικά στην ολοκλήρωση των ανεκτίμητων γνώσεων που είχε λάβει από εκείνον. Όσα η Long προσέφερε για τη διάδοση της γαλλικής μουσικής, άλλα τόσα προσέφερε και η μαθήτριά της για τη διάδοση της ελληνικής μουσικής: από τα πρώτα κιόλας στάδια της καριέρας της, η πολυβραβευμένη σε διεθνείς διαγωνισμούς Μαρία Χαιρογιώργου θέλησε κοντά στα αριστουργήματα του κλασικού ρεπερτορίου, να εντάξει και νέα έργα του «δικού μας», του ελληνικού ρεπερτορίου, που παρουσίασε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Όταν επέστρεψε από το Παρίσι στην Αθήνα, ο αείμνηστος αρχιμουσικός Φιλοκτήτης Οικονομίδης τής ζήτησε μέσα σε έναν μόνο μήνα να προετοιμάσει το Κοντσέρτο για πιάνο του Μανώλη Καλομοίρη, το οποίο και τελικά ερμήνευσε με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα, υπό τη διεύθυνση του Οικονομίδη. Με αστείρευτο ενθουσιασμό κατά τα επόμενα χρόνια δίνει τις πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις μίας σειράς «ελληνικών» κοντσέρτων. Αναφέρουμε ενδεικτικά τα κοντσέρτα των Αντίοχου Ευαγγελάτου, Θόδωρου Καρυωτάκη, Πέτρου Πετρίδη, Μενέλαου Παλλάντιου και Μίκη Θεοδωράκη. Επιπλέον, εμπνέει πολλούς Έλληνες να συνθέσουν ειδικά για εκείνη και να της αφιερώσουν έργα τους. Δεν είναι υπερβολή να υποστηρίξει κανείς ότι σε εκείνη οφείλουμε ένα μεγάλο, πιθανόν το μεγαλύτερο, μέρος του ελληνικού πιανιστικού ρεπερτορίου του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα.