Πρόκειται για τρεις στρατηγικές επαναλήψεις από την Σουμπερτιάνα, αφιέρωμα στη μουσική του Φραντς Σούμπερτ που παρουσίασε πρόσφατα, και πέντε αβάντ πρεμιέρες από το Φεστιβάλ Come Again: Χορός με Παλιά Αγγλική Μουσική, που θα ανοίξει τον Οκτώβριο του 2017.

Οι παραστάσεις αρχίζουν την Παρασκευή, 19 Μαΐου, με το «Αέναο Κουαρτέτο», στο οποίο οι χορεύτριες Κατερίνα Αβραμοπούλου, Τιτή Αντωνοπούλου, Ελένη Πανταζάτου και Βανέσα Σπινάσα, χορεύουν με μουσική για αναγεννησιακό λαούτο του Τζων Ντάουλαντ (1563 -1626). Ο αυλικός χαρακτήρας της μουσικής εμπνέει την λεπταίσθητη, τελετουργική προσέγγιση στη κίνηση του σώματος και στη διάδραση των μελών του χορού. Η αντιμετώπιση του χώρου της σκηνής ανταποκρίνεται στη λογική των κανόνων ενός «πρωτόκολλου» που υιοθετείται, ανατρέπεται, εξελίσσεται ή καταλύεται προσωρινά, σύμφωνα με το τί επιτρέπουν ή επιβάλλουν οι δημιουργικές ανάγκες της στιγμής στον αυτοσχεδιαστικό χορό. Η δομή του χρόνου, αντίστοιχα, είναι «ανοιχτή» (open ended), πράγμα στο οποίο αναφέρεται και ο τίτλος του έργου. Στο «Αέναο Κουαρτέτο» δεν υπάρχει αρχή, μέση και τέλος από την άποψη της δομής. Στην παρούσα μορφή του διαρκεί μια ώρα και 15 λεπτά. Τον Οκτώβριο, προγραμματίζεται να διαρκέσει δυόμισι ώρες.

Το Σάββατο, 20 Μαΐου, η Νατάσα Αβρά χορεύει το «Αnimatanz – ο Χορός της Ψυχής» με μουσική την «Ωραία Κόρη του Μύλου» του Φραντς Σούμπερτ. Είναι μια σόλο ερμηνεία του περίφημου κύκλου τραγουδιών «Η Ωραία Κόρη του Μύλου», η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 1998 στο θέατρο Σφενδόνη, πάντα με τη Νατάσα Αβρά σε χορογραφία της Αναστασίας Λύρα.

Στη σημερινή διασκευή του έργου η χορεύτρια συνεχίζει να ερμηνεύει τον πρωταγωνιστή άτυχο ερωτευμένο Δουλευτή του Μύλου, μεταμορφωνόμενη επανειλημμένα ωστόσο για να υποδυθεί και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου: Την Ωραία Κόρη που τον πρόδωσε, τον Κυνηγό που κέρδισε τον έρωτα της και τον μοναδικό πιστό φίλο του ήρωα, το Ρυάκι. Η Νατάσα Αβρά δίνει ένα ρεσιτάλ θεατρικής ευελιξίας, μουσικής ευφυΐας και πνευματώδους, σπαρακτικής ερμηνευτικής ευαισθησίας.

Σουμπερτιάνα encore +
 Πρόγραμμα:

Παρασκευή, 19 Μαΐου. Αέναο Κουαρτέτο. Μουσική για αναγεννησιακό λαούτο του Τζων Ντάουλαντ | Χορός: Κατερίνα Αβραμοπούλου, Τιτή Αντωνοπούλου, Ελένη Πανταζάτου και Βανέσα Σπινάσα.

Σάββατο, 20 Μαΐου. Αnimatanz – ο Χορός της Ψυχής. Μουσική: Φραντς Σούμπερτ, Die Schöne Müllerin | Χορός: Νατάσα Αβρά.

Παρασκευή, 26 Μαΐου. Σονάτα 18. Μουσική: Φραντς Σούμπερτ, Σονάτα για πιάνο νούμερο 18 | Χορός: Βανέσα Σπινάσα.

Σάββατο, 27 Μαΐου. Οpus 100 Duo. Μουσική: Φραντς Σούμπερτ, Piano Trio D929 | Χορός: Κατερίνα Αβραμόπουλου, Αναστασία Λύρα.

Παρασκευή, 2 Ιουνίου. Λιτανεία. Μουσική: Τόμας Τάλλις, Lamentations & Spem in alium | Χορός: ομάδα του Μικροσκοπικού Θεάτρου.

Σάββατο, 3 Ιουνίου. Αέναο Τρίο. Μουσική για αναγεννησιακό λαούτο του Τζων Ντάουλαντ | Χορός: Εύα Παγουλάτου, Ελίνα Παπαδοπούλου, Νεκτάριος Ράμιας.

Σάββατο, 10 Ιουνίου. Αέναο Σόλο. Μουσική: Χένρι Περσέλ, Σονάτες | Χορός: Τιτή Αντωνόπουλου.

Κυριακή, 18 Ιουνίου. Music for a while. Μουσική παράσταση με έργα των Τζων Ντάουλαντ και Χένρι Περσέλ. Σοπράνο: Ρωξάνη Παπαδημητρίου, κιθάρα: Δέσπω Βαρουδάκη.


Αναστασία Λύρα

Χορογράφος και χορεύτρια. Ο αυτοσχεδιασμός, η κλασική μουσική και ο ανοιχτός δημόσιος χώρος της πόλης είναι τα βασικά ενδιαφέροντά της. Έχει ασχοληθεί με τη σόλο παράσταση όσο και με τις πολυάνθρωπες χορευτικές ομάδες και δράσεις και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την αργή κίνηση. Μαθήτευσε στην Κρατική Σχολή Χορού και σπούδασε χορογραφία με τον Robert Ellis Dunn στην Νέα Υόρκη. Χορογραφεί από το 1984. Συνεργάστηκε με τους Steve Paxton, Sara Rudner, Slava Ganelin, Δόμνα Σαμίου, Άρτεμις Αλκαλάη, Ελένη Μανωλοπούλου, Peter Kowald, Cecil Taylor, Ψαραντώνη, Ηλία Παπαδόπουλο, Ελευθερία Ντεκώ και με μεγάλο αριθμό ελλήνων καλλιτεχνών του χορού. Δημιούργησε και διεύθυνε τη Σχεδία Ομάδα Χορού από το 1996 έως το 2004. Το 2008 εγκαινίασε το Μικροσκοπικό Θέατρο.

Μικροσκοπικό Θέατρο

Το Μικροσκοπικό Θέατρο είναι ένας χώρος για τις Τέχνες που σχεδίασε και επιμελήθηκε η Αναστασία Λύρα, στα αρχαία θεμέλια ενός Πλακιώτικου σπιτιού του 19ου αιώνα, σε συνεργασία με τους αρχιτέκτονες Νανά Κουκιάδη και Ανδρέα Δεληβοριά. Περιλαμβάνει δύο σκηνές, στο πρώτο και το δεύτερο επίπεδο του θεάτρου, στα θεμέλια του οποίου συνυπάρχουν τμήματα της Ρωμαϊκής Αγοράς και κτισμάτων του 1ου αιώνα π.Χ. Εγκαινιάστηκε το 2008 στο Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση Tu Αmor Revolucionario και σχεδιάστηκε ώστε μέσα στο πλαίσιό του να διερευνηθούν ο Χώρος και ο Χρόνος και το Σώμα, ως θεμελιώδη συστατικά του Χορού. Το ίδιο το θέατρο εισάγει αυτομάτως το θεατή στο ζήτημα του Χρόνου, καθώς μέσα από τα ιστορικά ευρήματα που το απαρτίζουν, αναδύεται ο διάλογος ανάμεσα στις διαφορετικές χρονολογικές περιόδους της Αθήνας. Η μικρή διάσταση του θεάτρου φέρνει το κοινό σε άμεση επαφή με το ανθρώπινο σώμα, παρέχοντας στο θεατή μια οπτική «κάτοψης» του έργου, τοποθετώντας τις κινήσεις των χορευτών «κάτω από το μικροσκόπιο». Βρίσκεται ανάμεσα στους αρχαιολογικούς χώρους της Ρωμαϊκής Αγοράς και της Βιβλιοθήκης του Αδριανού και η απόστασή του από τη στάση του μετρό στο Μοναστηράκι είναι 150 μέτρα. Η χωρητικότητά του εξαρτάται από τη διάταξη των καθισμάτων που επιλέγεται κάθε φορά και σε κάθε περίπτωση δεν ξεπερνάει τα 60 άτομα.


Φωτογραφία: Η Νατάσα Αβρά στο «Αnimatanz – ο Χορός της Ψυχής»