Οι ταινίες του von Wedemeyer περικλείουν πολλαπλές αφηγήσεις και αναπαράγουν διαφορετικές θεωρήσεις των πραγμάτων, υιοθετώντας τόσο κινηματογραφικές όσο και ντοκιμαντερίστικες συμβάσεις. Ο ίδιος μάλιστα εξερευνά τον κινηματογράφο ως μια σκηνή κοινωνικών διαπραγματεύσεων και ως πεδίο μάχης που ξετυλίγεται -πίσω, μπροστά και γύρω- από τη μεγάλη οθόνη. Μετά τις προβολές θα ακολουθήσει συζήτηση με τον Clemens von Wedemeyer και φοιτητές του  από την Ακαδημία Καλών Τεχνών του Leipzig.

Το φιλμ The Cast: Procession (2013) βασίζεται σε ένα περιστατικό, που συνέβη το 1958 στα στούντιο της Cinecittà στη Ρώμη, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Ben Hur, όταν χιλιάδες άνθρωποι προσπάθησαν να ανοίξουν τις πύλες και να εισβάλουν στα στούντιο αναζητώντας εργασία. Ενώ συνεχίζονται οι προετοιμασίες των γυρισμάτων, πραγματοποιούνται casting και προβάρεται μια σκηνή ρωμαϊκής πομπής, η σκηνή διακόπτεται καθώς διαδηλωτές εισβάλουν και η ομάδα παραγωγής ζητά την άμεση επέμβαση της αστυνομίας.

H μικρού μήκους ταινία, The Beginning: Living Figures Dying (2013), παρακολουθεί τη σχέση μεταξύ ανθρώπων και αγαλμάτων στην ιστορία του κινηματογράφου. Το φιλμ αποτελείται από θραύσματα κλασικών έργων που μιλούν για τη δημιουργία, τη λατρεία και την καταστροφή ανθρωποειδών γλυπτών στον κινηματογράφο. Από τα πρώιμα φιλμ του Georges Méliès και του Cocteau μέχρι τα πιο πρόσφατα του Felini και του Godard, ο Clemens von Wedemeyer, έχει δημιουργήσει ένα υποβλητικό έργο που περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία και την καταστροφή των εικόνων, το οποίο αποτέλεσε μέρος της έρευνάς του για την έκθεσή The Cast.

2051: Μετά από πολλά χρόνια, μια γυναίκα, την οποία υποδύεται η χορεύτρια Stephanie Cumming, επιστρέφει στη Βιέννη για να ρευστοποιήσει ένα τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο όμως φυλάσσονται όχι μόνο χρήματα αλλά και αναμνήσεις. Καθώς το ψηφιακό σύστημα απαγορεύει την πρόσβαση, η γυναίκα καλείται να πραγματοποιήσει έναν «Έλεγχο Μνήμης» κατά τον οποίο παρακολουθεί και αντιδρά σε εικόνες του παρελθόντος. Το φιλμ Esiod 2015 (2016) αποτελεί μια εκπληκτική οπτικοακουστική δυστοπία επιτήρησης, ανάμεσα σε post-apocalyptic σκηνικά και τον εικονικό κόσμο υψηλής τεχνολογίας.

Μετά τις προβολές θα ακολουθήσει συζήτηση με τον Clemens von Wedemeyer και φοιτητές του  από την Ακαδημία Καλών Τεχνών του Leipzig.

The Cast: Procession (2013)

Σενάριο: Clemens von Wedemeyer

Δραματουργία: Berardo Carboni

Επιστημονική έρευνα: Paolo Caffoni

Κινηματογράφιση: Frank Meyer

Σχεδιασμός παραγωγής: Gianpaolo Rifino

Κουστούμια και μακιγιάζ: Andrea Sorrentino

Σχεδιασμός ήχου: Thomas Wallmann

Διεύθυνση παραγωγής: Ernek Reder

Παραγωγός: Ute Leonhardt

Παραγωγή: Panorama Film

Διάρκεια:15’

Courtesy: Clemens Von Wedemeyer, Galerie Jocelyn Wolff, Παρίσι, KOW, Βερολίνο

The Beginning: Living Figures Dying (2013)

Μοντάζ: Clemens von Wedemeyer, Janina Herhoffer

Βοηθός: Dalibor Knapp

Σχεδιασμός ήχου: Thomas Wallmann, Neuton Berlin

Rumorista/Foley Artist: Peter Roigk

Διάρκεια: 18’

Esiod 2015 (2016)

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Clemens von Wedemeyer

Παραγωγοί: Florian Brüning, Thomas Herberth

Παίζουν: Stephanie Cumming, Sven Dolinski

Κάμερα: Frank Meyer

Μοντάζ: Janina Herhoffer

Ήχος: Herbert Verdino

Μουσική: Birke J. Bertelsmeier, Rioji Ikeda

Σχεδιασμός ήχου: Maximilian Liebich

Σχεδιασμός Παραγωγής: Renate Schmaderer

Κουστούμια: Julia Cepp

Additional Credits: Masken Design – Kiky von Rebental, Scan & Kinect – Florian Rist

VFX Supervisor: Holger Hummel

Παραγωγή: Horse & Fruits Filmproduktion

Διάρκεια: 38’


Η επιμελητική ομάδα των Κυριακάτικων Αφηγήσεων απαρτίζεται από τους Κατερίνα Νίκου, ανεξάρτητη επιμελήτρια, Θοδωρή Προδρομίδη, εικαστικό, και Χριστίνα Κάλλη, ανεξάρτητη επιμελήτρια. Με τη συμβολή διεθνών εικαστικών, κινηματογραφιστών, επιμελητών, στοχαστών και δημιουργών, το πρόγραμμα περιοδικών προβολών, επιδιώκει να παρουσιάσει μέσα από το έργο ανεξάρτητων δημιουργών, επιλεγμένες αφηγήσεις για τις μεταβολές στην παγκόσμια και τοπική κοινωνία.


Φωτογραφία θέματος: Video still (detail), Clemens von Wedemeyer – The Cast: Procession | Courtesy: Galerie Wolff, Paris, KOW, Berlin (c) VG BildKunst, Bonn