Μέσα από χαρακτικά, σχέδια και χρωματιστά μελάνια, ο καλλιτέχνης επιχειρεί να μεταφέρει τη σκοτεινή ατμόσφαιρα του Αμερικανού ποιητή: το κοράκι ως άνοιγμα στην αιωνιότητα.

Στη χορεία των καλλιτεχνών που ενέπνευσε το «Κοράκι», με πιο γνωστά τα έργα των Μανέ, Ντορέ και Γκωγκέν, ο Μαντζαβίνος έρχεται να εικονογραφήσει το ποίημα του Πόε με γλώσσα λιτή, αποκαλυπτική του προσωπικού του ζωγραφικού ύφους. Βασικό της στοιχείο είναι η εξπρεσιονιστική οξύτητα στον σχεδιασμό των μορφών και η υπαρξιακή αναζήτηση μέσω της ίδιας της ζωγραφικής πράξης. Όπως συμβαίνει στο μεγαλύτερο μέρος του έργου του, όπου πρωταγωνιστούν στοιχεία ταύτισης του καλλιτέχνη με την τέχνη του, έτσι και εδώ ζωγράφος και ποιητής παρουσιάζονται ενωμένοι, ως μία υπόσταση, να κοιτούν το μαυροπούλι. Το κοράκι, λοιπόν, δεν «ανήκει» μόνο στον Πόε, είναι και του ίδιου του καλλιτέχνη, που δεν εικονογραφεί απλώς, αλλά συμπορεύεται με τον ποιητή.

Η έκθεση συνοδεύεται από ομότιτλη εικονογραφημένη έκδοση του ΜΙΕΤ, βασισμένη στο παλαιότερο συλλεκτικό έργο των εκδόσεων Μίμνερμος.

Παράλληλα, παρουσιάζεται στην έκθεση το καλλιτεχνικό λεύκωμα είκοσι αριθμημένων αντιτύπων με δώδεκα μελάνια του Μαντζαβίνου, εμπνευσμένα από το ποίημα του Στεφάν Μαλλαρμέ «Ο τάφος του Έντγκαρ Πόε».

Την έκθεση έχει επιμεληθεί ο ιστορικός τέχνης Γιώργης Μυλωνάς.