Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2017

Αίμα κακό του Rimbaud με τον Άρη Ρέτσο στο θέατρο Σφενδόνη

Αίμα κακό του Rimbaud με τον Άρη Ρέτσο στο θέατρο Σφενδόνη
Νέος κύκλος για την παράσταση «Αίμα κακό» από το βιβλίο «Μια εποχή στην Κόλαση» του Rimbaud, σε σκηνοθεσία , επεξεργασία

κειμένου και ερμηνεία Άρη Ρέτσου, στο θέατρο Σφενδόνη.

 

Ο Rimbaud το 1872 και σε ηλικία 19 ετών γράφει το «Une Saison en Enfer» (Μία Εποχή στην Κόλαση). Από αυτό, το κεφάλαιο «ΑΙΜΑ ΚΑΚΟ» αντανακλά, εκτός από το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται, και την αντίδρασή του στις κοινωνικές συνθήκες της εποχής του.

 


Σαρωτικός, αυτοκαταστροφικός, μεγαλομανής, εκδικητικός, κυνικός, ανελέητος χλευαστής, ευφυής, ευαίσθητος, ύπουλος, καλοσυνάτος, χιουμοριστικός, υπέροχος διασκεδαστής, οραματιστής, σκληροτράχηλος, με τα πόδια εκτεθειμένα, μελαμψά, με ίχνη αρρώστιας που σαγηνεύει το νου, σκορπίζει τον πόνο σε κάθε βήμα.

 


Η εξέλιξη μίας εσωτερικής σκέψης  που θέλει να γκρεμίσει τα όρια του χώρου και του χρόνου. Μέσα σε μία φάρσα, ο ίδιος ο Rimbaud στήνει, ως πρωταγωνιστής, ένα θεατρικό χώρο από τον οποίο προσπαθεί δαιμονιωδώς να αποδράσει. Υπάρχουν ακόμα στην Ευρώπη άνθρωποι που τον θυμούνται χλευαστικό, ημιάγριο, με μια όψη ελευθερίας που σέρνεται από ένα σακίδιο. Στη διαδικασία αυτή, η ψευδαίσθηση με την πραγματικότητα χάνουν τα όριά τους.

 

 

Μέσα  σε ένα καταιγισμό  ήχων (ή θορύβων;) της αιώνιας καθημερινής αρένας, το σκηνοθετικό πλαίσιο καθορίζει και καθορίζεται απόλυτα από το σχεδιασμό του ήχου και τη μουσική της παράστασης. Ο Σπύρος Αραβοσιτάς σχεδιάζει, πιστός στη σκηνοθετική γραμμή, αυτόν τον ηχητικό κόσμο, που άλλοτε ακολουθεί και άλλοτε προπορεύεται στο ταξίδι αυτό του Rimbaud

 


Μέσα σε αυτόν τον κόσμο, ο ποιητικός λόγος δίνει τη μάχη του, παλεύοντας να κρατήσει την πυξίδα μέχρι το τέλος.


Ένας άνεργος ηθοποιός , ένας ακαθορίστου ηλικίας και εποχής γελωτοποιός που βρίσκεται τυχαία επί σκηνής σε κάποιο ερειπωμένο θέατρο, το διασκεδάζει κατά βούληση ανιχνεύοντας, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι, τα “υψηλά” νοήματα της ποίησης. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

 

 


Σκηνοθεσία-Επεξεργασία Κειμένου: Άρης Ρέτσος
Sound Designer: Σπύρος Αραβοσιτάς
Μουσική Σύνθεση-Σκηνικά-Κοστούμια-Φωτισμοί: Άρης Ρέτσος

 

Σχετικές ειδήσεις
Τα Κύματα της Virginia Woolf σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο Σφενδόνη
26.01.2017 15:40
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά μια παράσταση-πρόταση, βασισμένη στο έξοχο μυθιστόρημα της Βιρτζίνια Γουλφ Τα Κύματα. Το Θέατρο Σφενδόνη μετατρέπεται σε τόπο συνάντησης των έξι φίλων του έργου κάθε Δευτέρα και Τρίτη από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 11 Απριλίου 2017.
Ο Παπαγάλλος μου, της Σοφίας Τρικούπη από την Άννα Κοκκίνου στο Θέατρο Σφενδόνη
09.12.2016 11:48
Η Άννα Κοκκίνου επανέρχεται στο Θέατρο Σφενδόνη για να παρουσιάσει δύο θεατρικές μινιατούρες, βασισμένες στο έργο της Σοφίας Τρικούπη, Ο Παπαγάλλος μου (1903) και στο έργο Ο Κήπος: Σύνθεση κειμένων των Βιζυηνού, Yeats, Proust, Schiller κ.ά.
Οιδίνους, του Θανάση Τριαρίδη: τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Σφενδόνη
23.11.2016 17:09
Την Κυριακή, 27 Νοεμβρίου ο Οιδίνους του Θανάση Τριαρίδη που παρουσιάζεται στο Θέατρο Σφενδόνη, σε σκηνοθεσία Λάζαρου Γεωργακόπουλου, με πρωταγωνιστές τον ίδιο και την Άννα Μάσχα, ρίχνει αυλαία.
Οιδίνους, του Θανάση Τριαρίδη στο Θέατρο Σφενδόνη
19.10.2016 14:11
Μετά την ολόθερμη υποδοχή από κοινό και κριτικούς, ο ΟΙΔΙΝΟΥΣ, το ψυχολογικό θρίλερ του Θανάση Τριαρίδη ξεκινάει την δεύτερη χρονιά των παραστάσεων αλλάζοντας θεατρική στέγη: από τις 3 Νοεμβρίου και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, θα παρουσιάζεται στο Θέατρο Σφενδόνη.
Τρεις θεατρικοί μονόλογοι της Άννας Κοκκίνου επιστρέφουν στο Θέατρο Σφενδόνη
05.05.2016 10:28
Τρεις εμβληματικές παραστάσεις, τρεις θεατρικοί μονολόγοι με την Άννα Κοκκίνου επιστρέφουν στη Σφενδόνη το Μάιο στο πλαίσιο μιας ρετροσπεκτίβας που γίνεται με αφορμή την έναρξη συνεργασίας του Θεάτρου Σφενδόνη με το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης και τα 120 χρόνια από το θάνατο του Γεώργιου Βιζυηνού.