Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Περίπατος: έκθεση του Δημήτρη Μεράντζα στη γκαλερί a.antonopoulou.art

Περίπατος: έκθεση του Δημήτρη Μεράντζα στη γκαλερί a.antonopoulou.art

Ο Δημήτρης Μεράντζας παρουσιάζει στην γκαλερί a.antonopoulou.art την εγκατάσταση με τίτλο «Περίπατος». Την συγκεκριμένη ενότητα την ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2008 και την ολοκλήρωσε τον Σεπτέμβριο  του 2015.

Ο Μεράντζας πάντα προσπαθεί μέσα από τη δουλειά του να αφουγκραστεί τα προβλήματα της εποχής του. Δίνει έμφαση κυρίως στα προβλήματα βίας σε επίπεδο ατομικό και συλλογικό. Ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής του Κ.Μ.Σ.Τ, Γιάννης Μπόλης γράφει «… Ο πόλεμος, η καταστροφή και ο θάνατος, η βαρβαρότητα της μαζικής και οργανωμένης βίας, η σωματική, η ψυχολογική και η συναισθηματική βία, η βία και το παιχνίδι εξουσίας και κυριαρχίας στις διαπροσωπικές και στις σχέσεις των δύο φύλων, η βία σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, η απενοχοποίηση και η νομιμοποίηση της βίας, σ’ έναν κόσμο παγιδευμένο και ανοχύρωτο, αποπροσανατολισμένο και κατακερματισμένο – όλα αυτά εμπεριέχονται και υποδηλώνονται στα έργα του Μεράντζα».

Στην παρούσα έκθεση, επιτοίχια  πορτραίτα (φωτοχημικής ζωγραφικής*) καταλαμβάνουν όλους τους τοίχους της γκαλερί. Τα πορτραίτα απεικονίζουν ένα πρόσωπο, χωρίς  προσδιορισμό φύλου, ηλικίας, εθνικότητας, τόπου και χρόνου, σε μία στιγμή απόλυτης φρίκης και επικείμενου θανάτου.  Είναι τοποθετημένα γύρω-γύρω στους τοίχους της αίθουσας με τρόπο ώστε να  δημιουργείται ένα συμμετρικά ασφυκτικό ανθρώπινο τοίχος.

Στρατιωτικά κράνη, διαφορετικών προελεύσεων και με έντονα τα σημάδια της χρήσης, βρίσκονται στο πάτωμα της αίθουσας σε διαφορετικές θέσεις , δίχως κανενός είδους  συμμετρία. Άτακτα, σχεδόν ενοχλητικά, δημιουργούν πυκνώσεις και αραιώσεις  παραπέμποντας σ’ ένα συμβολικό ναρκοπέδιο. Σαν χελώνες, άλλες αναποδογυρισμένες και  άλλες όχι, τα κράνη συμβάλουν με ιδιαίτερη ένταση στην περιπετειώδη χορογραφία του  θεατή, εξαναγκάζοντάς τον να ορίσει την δική του, προσωπική, διαδρομή θέασης.

(* Πρόκειται για ζωγραφική πάνω σε ασπρόμαυρα φωτογραφικά χαρτιά.  Δεν χρησιμοποιείται φωτογραφική μηχανή και φιλμ κατά την διαδικασία. Αντί για χρωστικές ύλες (λάδια, μελάνια, ακρυλικά, κ.λ.π) χρησιμοποιούνται τα δύο βασικά χημικά της επεξεργασίας της ασπρόμαυρης φωτογραφίας -η εμφάνιση και η στερέωση. Οι χρωματικές ποιότητες που προκύπτουν οφείλονται στην ανορθόδοξη τεχνική. Η όλη διαδικασία γίνεται σε αντίθεση με το σκοτεινό σε «φωτεινό θάλαμο», κάτω από τον ήλιο, σε εξωτερικό χώρο. Είναι εξ’ ολοκλήρου  φωτοχημική ζωγραφική.)

Σχετικές ειδήσεις
Ένας, κανένας και χίλιοι εκατό: έκθεση του Μιχάλη Γ. Καλλιμόπουλου στη γκαλερί a.antonopoulou.art
20.10.2016 10:36
Η γκαλερί a.antonopoulou.art εγκαινιάζει το Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016 την ατομική έκθεση του Μιχάλη Γ. Καλλιμόπουλου, με τίτλο Ένας, κανένας και χίλιοι εκατό.
Substratum: έκθεση του Δημήτρη Εφέογλου και της Δέσποινας Φλέσσα στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη
08.09.2016 16:23
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «Substratum». Πρόκειται για μια κοινή έκθεση του εικαστικού έργου του Δημήτρη Εφέογλου και της Δέσποινας Φλέσσα. Η έκθεση αποτελείται από ζωγραφικά και γλυπτικά έργα και θα διαρκέσει από τις 22 Σεπτεμβρίου έως τις 15 Οκτωβρίου 2016.
y.st.rd: έκθεση του Κώστα Χριστόπουλου στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
16.03.2016 12:38
Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει την τρίτη ατομική έκθεση του Κώστα Χριστόπουλου με τίτλο «y.st.rd». Η εγκατάσταση στον χώρο αποτελείται από ζωγραφικά και γλυπτικά έργα μεικτής τεχνικής. Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 31 Μαρτίου έως τις 6 Μαΐου 2016.
Νέα Ισημερία: εγκατάσταση και performance στη γκαλερί Λόλα Νικολάου
10.02.2016 12:17
Η γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη φιλοξενεί τη συνεργατική εικαστική εγκατάσταση των Χάρη Κοντοσφύρη - Γιώργου Πανταζή και performance από τον Δημήτρη Ανδρεοσόπουλο, υπό τον τίτλο Νέα Ισημερία.
Universal Ηabitat: Έκθεση του Μαρκ Χατζηπατέρα στην a.antonopoulou.art
21.12.2015 16:09
Η νέα έκθεση του Μαρκ Χατζηπατέρα, με τίτλο “Universal Habitat”, εγκαινιάζεται στις 15 Ιανουαρίου 2016 στη γκαλερί a.antonopoulou.art.