Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016
Κέικ - Πέτρος Φιλιππίδης: Κριτική θεάτρου
Δημοσίευση: Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015 11:45
Κέικ - Πέτρος Φιλιππίδης: Κριτική θεάτρου

Πολύ συχνά η νέα δραματουργική παραγωγή στην Ελλάδα, εστιάζει στην κοινωνική επικαιρότητα και αναδεικνύει με λεπτές αποχρώσεις, προβληματισμούς και κριτική επί των καυτών αυτών ζητημάτων.

 

Ένας τέτοιος ήταν ο στόχος του Εθνικού Θεάτρου, όταν πέρυσι, επέλεξε να ανεβάσει το «Κέικ», νέο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, με το οποίο επιδιώκει να κριτικάρει μέσω ενός απόλυτα καθημερινού γεγονότος την ξενοφοβία και τον στρουθοκαμηλισμό που κατοικεί σε πολλά αθηναϊκά σπιτικά.

 

Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης είναι ένας πολυγραφότατος βραβευμένος συγγραφέας  και ηθοποιός , ο οποίος μέσα από τα έργα του περιγράφει τις κοινωνικές τάσεις άλλοτε με ρεαλιστικές απεικονίσεις και άλλοτε πιο συμβολιστικά και αλληγορικά.

 

Ο διαχειριστής μίας μεσοαστικής πολυκατοικίας την ημέρα που περιμένει την κόρη του από την Αγγλία, καλείται να αντιμετωπίσει ένα συνηθισμένο κατά τα άλλα περιστατικό, το οποίο ταράζει τους ενοίκους και απαιτούν να βρεθεί μία λύση. Κάποιος πετάει τα σκουπίδια από το μπαλκόνι του με αποτέλεσμα να γεμίζει το πεζοδρόμιο με αφόρητη βρωμιά. Οι τρεις ύποπτοι είναι άνθρωποι με δικά τους προβλήματα ψυχολογικά και όχι μόνο, με αποτέλεσμα η ασήμαντη αυτή αφορμή να τους ωθήσει να τα εκδηλώσουν καταστροφικά, ξεσπώντας και κατηγορώντας ο ένας τον άλλον. Μετά τις τραγικές διαφωνίες και μέσα από μία εποικοδομητική απολογία, ένα φρεσκοψημένο κέικ θα βοηθήσει ώστε τα πνεύματα θα κατευναστούν και να υπάρξει μία υποτυπώδης συμφιλίωση.

 

Το κείμενο περιέχει ενδιαφέρουσες νησίδες οξύτατης κοινωνικής κριτικής, μα φαντάζει ωστόσο κοινότυπο κάποιες στιγμές. Πρόκειται για παράσταση που έχει πολλά να πει, χωρίς όμως η πλοκή να εντυπωσιάζει με τη δυναμική της. Ούτως ή άλλως όσο προχωρά η εποχή και τα θέματα που μας φλέγουν πολλαπλασιάζονται, τόσο πιο απαιτητικά γίνονται τα πράγματα ως προς την ελληνική λογοτεχνική παραγωγή εν γένει.

 

Ο Πέτρος Φιλιππίδης έστησε το «Κέικ» σκηνοθετικά με απλό τρόπο και μέσα, χρησιμοποιώντας και ένα σπιρτόζικο τρικ, ώστε να μυρίζει όλη η αίθουσα σαν το γλυκό που υποτίθεται ψηνόταν στο φούρνο. Τα σκηνικά του Γιώργου Γαβαλά ήταν αφαιρετικά, ενώ ατμοσφαιρικοί οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου. Χαριτωμένη η μουσική επιμέλεια του Ιάκωβου Δρόσου.

 

Το μεγάλο ατού της παραγωγής, είναι οι ηθοποιοί που επιτυγχάνουν ένα ωραίο αποτέλεσμα επί σκηνής. Η Μίνα Αδαμάκη αποτυπώνει την φαντασιόπληκτη ηρωίδα με έναν όμορφο εντελώς δικό της σουρεαλισμό, με τον οποίο το κοινό την έχει συνδέσει και αγαπήσει. Ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος είναι μεστός με σωστά ξεσπάσματα και έλεγχο των μέσων του. Ο Λαέρτης Μαλκότσης, αποδίδει άλλοτε με εσωστρέφεια και άλλοτε με δυναμισμό τον ιδιαίτερο ήρωά του, ενώ ο Μάξιμος Μουμούρης αν και με κάποια σπασμωδικότητα, πλάθει εύστοχα την ιδιάζουσα προσωπικότητα του νεαρού νευρικού ενοίκου.

 

Καθημερινά προβλήματα, δυσεπίλυτες κοινωνικές πληγές που αδυνατούν να χτυπηθούν στη ρίζα και ένα γλύκισμα που σιγοψήνεται ώστε την κατάλληλη στιγμή να καταναλωθεί κατευναστικά από τους μαινόμενους χαρακτήρες, είναι τα βασικά συστατικά του θεατρικού «Κέικ» της Αγίου Κωνσταντίνου.

 

 

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει ξανά το «Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη, στηΣκηνή – «Νίκος Κούρκουλος». ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Εκτύπωση
Περισσότερα
«Το ’21»: Ελληνική Επανάσταση σε ροκ τόνους
22.11.2016 12:09
Τι μουσικές θα συνόδευαν ιδανικά την Ελληνική Επανάσταση; Παραδοσιακοί ήχοι όπως τους έχουμε συνηθίσει ή μήπως οι ροκ και πανκ αποχρώσεις αποτελούν ένα πιο ταιριαστό «χαλί» στα γεγονότα; Ο Άρης Μπινιάρης φαίνεται να απαντά σε αυτήν την απορία, μέσα από «Το ’21», μια παράσταση που ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία της σε Φεστιβάλ Αθηνών και Gazarte, την βρίσκουμε αυτή τη φορά στο θέατρο Πορεία.
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Top Girls, Αλέξης Ρίγλης
28.07.2016 14:58
Σε μια εποχή που κυλάει με φρενήρεις ρυθμούς, τα διλήμματα και οι ενδοιασμοί που γεννιούνται στη σύγχρονη γυναίκα είναι πολλαπλοί. Ζητήματα όπως η επιλογή καριέρας ή οικογένειας ή η κοινωνική ανέλιξη με πολλά θύματα και σκληρές συνέπειες, είναι μόνο μερικά από όσα αναδύθηκαν τα χρόνια της έντονης ανάγκης για χειραφέτηση. Στον απόηχο όλων αυτών των κοινωνικών συγκυριών, αλλά ταυτόχρονα την περίοδο ενός πολιτικού αναβρασμού, η Caryl Churchill γράφει τα «Top Girls», με τα οποία εξερευνά ένα σύνολο φεμινιστικών ανησυχιών και επιδιώκει να απομυθοποιήσει τις κατηγορίες της τάξης και του φύλου, προκειμένου να συμβάλει στην πολιτική μεταμόρφωση των γυναικών.
«Τρεις αδερφές»: Ζωές γεμάτες ανεκπλήρωτες προσδοκίες
23.05.2016 17:11
Από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα του Τσέχωφ, οι «Τρεις αδερφές», αφηγούνται το ταξίδι τριών γυναικών σε ένα σύμπαν πλημμυρισμένο συναισθήματα και τρυφερές, ανεκπλήρωτες προσδοκίες.
«Χειρόγραφο» - Χάρις Αλεξίου: Απολογισμός μιας μεγάλης πορείας
15.04.2016 11:27
«Σήμερα ήταν τρύγος και πατήσαμε σταφύλια», είναι η πρώτη φράση που ακούγεται από το στόμα της γυναίκας που μπαίνει κρατώντας στα χέρια ένα ηλεκτρονικό σημειωματάριο, του οποίου η οθόνη είναι το μοναδικό πράγμα που φωτίζει το πρόσωπό της στο πυκνό σκοτάδι. Ξεκινά τότε μια επισκοπική απαρίθμηση γεγονότων της πρώιμης ζωής της. «Σήμερα η γιαγιά έφτιαξε τηγανίτες και έβαλε πετιμέζι», «Σήμερα ο μπαμπάς είναι άρρωστος», «Σήμερα η μαμά έβαψε τα ρούχα μαύρα για να είναι έτοιμα», «Σήμερα ο μπαμπάς πήγε στην εκκλησία, γύρισε και πέθανε».
«Άννα Καρένινα»: Καταστροφικά πάθη στην Ρωσία του 19ου αιώνα
08.04.2016 15:45
Ακόμα και όποιος δεν έχει ποτέ πιάσει στα χέρια του το μυθιστόρημα του Τολστόι, γνωρίζει επιγραμματικά την τραγική ιστορία της ηρωίδας που απελπισμένη έπεσε στις ράγες του τρένου, αποζητώντας διέξοδο στα βασανιστικά της διλήμματα και αμφιθυμίες. Το βιβλίο αποτελεί ψηφιδωτό της ρωσικής κοινωνίας του 19ου αιώνα, ενώ την κεντρική του πλοκή, αποτελεί το ερωτικό δράμα μιας νέας και όμορφης γυναίκας, της Άννας, η οποία αδυνατώντας να ζήσει όπως πραγματικά επιθυμεί κοντά στο πρόσωπο που αγαπά, πνίγεται μέσα στις κοινωνικές συμβάσεις.
«Το Κουκλόσπιτο»: Συναισθηματική αποκάλυψη με πρώιμη φεμινιστική χροιά
28.03.2016 13:36
Χρειάζονται μόνο λίγες μέρες ανελέητης συναισθηματικής πίεσης και εκβιαστικής αγωνίας για μια σύζυγο και μητέρα στην Σκανδιναβία του 19ου αιώνα, ώστε να αποφευχθεί η αναμενόμενη κατάρρευσή της και να αποκαλυφθεί ένας πηγαίος δυναμισμός και μια αναπάντεχη διάθεση για ανεξαρτησία. Η Νόρα είναι μια γυναίκα ευτυχισμένη και ικανοποιημένη με τον μέχρι τώρα συζυγικό βίο. Με μια φαινομενική αφέλεια, απολαμβάνει να ξοδεύει χρήματα για την οικογένειά της, γεγονός που εκνευρίζει τον άνδρα της, Τόρβαλντ.
«Victor-Victoria»: Ερωτικά μπερδέματα υπό τους ήχους της jazz
02.03.2016 16:20
Το τελευταίο διάστημα το μιούζικαλ βρίσκει στην Ελλάδα ένα πρόσφορο έδαφος για να αναδειχθεί και να αγαπηθεί εν τέλει από συντελεστές και κοινό. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να αναιρεθεί η αντίληψη μιας παλιακής αισθητικής ως προς το είδος και να επενδυθεί αρκετό χρήμα στις διάφορες παραγωγές, καθώς και εκσυγχρονισμός της σκηνοθετικής/ερμηνευτικής οπτικής τους. Ένα από τα πιο πολυδιαφημισμένα μιούζικαλ της φετινής σεζόν, το «Victor-Victoria», παίζεται αυτόν τον καιρό στο θέατρο Πάνθεον.
Φάουστ- Κατερίνα Ευαγγελάτου: Κριτική θεάτρου
03.02.2016 15:47
Ο Φάουστ του Γκαίτε αποτελεί πάντοτε μια μεγάλη πρόκληση τόσο για τους σκηνοθέτες που αναλαμβάνουν να φέρουν στα μέτρα ενός θεατρικού σκηνικού τον οργιαστικό κόσμο του Γερμανού δημιουργού, όσο και για τους ηθοποιούς που καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις κάποιων από τους πιο διφορούμενους και απαιτητικούς ρόλους της παγκόσμιας δραματουργίας.