Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Μαρία Πανουργιά: Ζούμε έναν οικονομικό πόλεμο σε μια υποτιθέμενη δημοκρατική χώρα

Μαρία Πανουργιά: Ζούμε έναν οικονομικό πόλεμο σε μια υποτιθέμενη δημοκρατική χώρα

To Bios παρουσιάζει την παράσταση Μινιόν, μια Χριστουγεννιάτικη ιστορία, η οποία βασίζεται σε μία ιδέα της Μαρίας Πανουργιά και αντλεί στοιχεία από το ημερολόγιο ενός άγνωστου άντρα που βρέθηκε στα σκουπίδια το 1992! Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 12 Δεκεμβρίου και, εν μέσω τελικών προβών, η Μαρία Πανουργιά μας είπε λίγα λόγια για την πρωτότυπη αυτή Χριστουγεννιάτικη ιστορία που θα παρουσιάσει…

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

Culturenow.gr: Σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσετε στο Bios μια Χριστουγεννιάτικη ιστορία. Πείτε μας λίγα λόγια για το «Μινιόν» που θα κάνει πρεμιέρα στις 12/12.

Μαρία Πανουργιά: Η Χριστουγεννιάτικη ιστορία, βασίζεται στο ημερολόγιο ενός άγνωστου άντρα που βρέθηκε στα σκουπίδια το 1992 και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Πλανόδιον" το 1997.

 

Cul.N.: Πώς προέκυψε η ιδέα της παράστασης και με ποιο τρόπο μάθατε για το ημερολόγιο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Πλανόδιον»  το 1997;

Μ.Π.: Το ημερολόγιο μου το έδωσε ένας καλός μου φίλος, ο Γιώργος Στεφανάκος και από τότε μου κίνησε το ενδιαφέρον.

 

Cul.N.: Από τις σημειώσεις του ημερολογίου ποια κοινά και ποιες διαφορές βρίσκετε μεταξύ της δεκαετίας του 80 και σήμερα στην Αθήνα;

Μ.Π.: Η πόλη της Αθήνας βρίσκεται σε ένα μεταίχμιο και τότε και τώρα. Η περίοδος της μεταπολίτευσης τελειώνει, η πυρκαγιά στο Μινιόν και στον Κατράτζο σημάνει το τέλος της αθωότητας αυτής της πόλης. Σήμερα ζούμε το τέλος της "ευημερίας", το τέλος της αυταπάτης. Ζούμε έναν οικονομικό πόλεμο σε μια υποτιθέμενη δημοκρατική χώρα.

 

Cul.N.: Σκηνικά πώς αντιμετωπίζετε την περιγραφή του ημερολογίου; Γύρω  από ποιους άξονες κινηθήκατε και ποια στοιχεία θέλετε να αναδείξετε;

Μ.Π.: Ο χώρος χωρίζεται σε τρεις παράλληλους κόσμους. Το σπίτι του άγνωστου άντρα, ένας ενδιάμεσος χώρος όπου κινούνται οι 4 γυναίκες που είναι τα πρόσωπα που παρατηρεί, κρίνει και επιθυμεί αυτός ο άντρας, ενώ στον τρίτο χώρο, οι θεατές βλέπουν έξω από τα παράθυρα σε πραγματικό χρόνο την πόλη.

 

Cul.N.: Πόσο σημαντική είναι η ομάδα, ειδικά στις μέρες μας; Πείτε μας λίγα λόγια για τους συντελεστές και την συμβολή τους στην παράσταση;

Μ.Π.: Δεν είμαστε κάποια "ομάδα" αν και το θέατρο λειτουργεί πάντα ομαδικά. Είμαστε πολλά χρόνια φίλοι και στην πραγματικότητα ο ένας συμπληρώνει και βοηθά τον άλλον.

Πιστεύω πολύ στο δώρο της φιλίας.

 

Cul.N.: Το Μινιόν μπορεί να είναι το 1ο εμπορικό κέντρο στην Αθήνα, δεν είχε όμως τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων μεγάλων πολυκαταστημάτων. Δεν ήταν συνδεδεμένο με αρνητικές έννοιες ούτε σύμβολο πλούτου. Όλοι έχουν μια ευχάριστη ιστορία να θυμηθούν σε σχέση με αυτό. Ποια στοιχεία του το διαφοροποιούν, πιστεύετε, από τα σημερινά πολυκαταστήματα;

Μ.Π.: Το Μινιόν ήταν ένα ελληνικό πολυκατάστημα σε μια εποχή μικρότερης ανισότητας. Τώρα όλα τα μεγάλα καταστήματα ανήκουν σε πολυεθνικές.

 

Cul.N.: Το Μινιόν παίρνει συμβολικές διαστάσεις μέσα από την παράσταση και αν ναι, τι συμβολίζει;

Μ.Π.: Η παράσταση δεν είναι για το πολυκατάστημα Μινιόν. Υπάρχει ένας παραλληλισμός του ονόματος του καταστήματος που κυριολεκτικά σημαίνει μικρό-χαριτωμένο, με την καθημερινή μικρή ζωή του άγνωστου άντρα του ημερολογίου.

 

Cul.N.: Κλείνοντας, με αφορμή τη Χριστουγεννιάτικη ιστορία για την οποία μιλάμε, ποια ευχή θα βρίσκατε πως στις μέρες μας έχει ουσιαστική έννοια και ξεφεύγει από τα όρια του ετήσιου εθιμοτυπικού;

Μ.Π.: Καλή Ανάσταση!

 

Η παράσταση θα παρουσιάζεται στο Bios από τις 12 Δεκεμβρίου, από Πέμπτη έως Κυριακή στις 21.00. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


Σχετικές ειδήσεις
Ελένη Παργινού: Ο άνθρωπος δεν θα πάψει ποτέ να αναζητά την ελευθερία
21.11.2016 12:42
Το γνωστό διήγημα του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία», η αλληγορική ιστορία ενός πιθήκου που εξανθρωπίζεται προκειμένου να βρει το χώρο του στον κόσμο των ανθρώπων, παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Σημείο, σε σκηνοθεσία Ελένης Παργινού. Η νεαρή σκηνοθέτις, με αφορμή την παράσταση, μας μίλησε για τα εναγώνια ερωτήματα που θέτει ο Κάφκα, την έννοια της ελευθερίας, την αφυπνιστική δύναμη του θεάτρου και την αμφισβήτηση.
Νάνσυ Σιδέρη - Μαρία Μοσχούρη: Η λύση στην αβεβαιότητα ονομάζεται ...«Ο Θείασως πέζη Κάφκα»
13.05.2016 14:15
Δύο νέα και φρέσκα κορίτσια, απόφοιτες της Δραματικής Σχολής του Εθνικού θεάτρου, ετοιμάζονται να μοιραστούν έναν κοινό ρόλο στο νέο εγχείρημα που ανεβαίνει αυτόν τον καιρό στο Bios, με τίτλο «Ο θείασως πέζη Κάφκα». Η Νάνσυ Σιδέρη και η Μαρία Μοσχούρη εκπληρώνουν μαζί με άλλους αποφοίτους του Εθνικού, έναν στόχο που είχαν θέσει από τα χρόνια της σχολής και μιλούν στο culturenow.gr, σχετικά με την παράσταση, τον Κάφκα, καθώς και το πώς βλέπουν την κρίση στο χώρο του πολιτισμού στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας
Μαρία Πρωτόπαππα: Θέλω να φέρω τον αρχαίο μύθο κοντά μας
12.05.2016 12:54
Τα τελευταία χρόνια οι θεατρόφιλοι την ακολουθούν πιστά. Και δικαίως αν αναλογιστεί κανείς υποκριτικούς άθλους όπως η Λαβίνια από το «Πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα», αλλά και ιδιαίτερες ερμηνείες όπως στα έργα «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.» και «Χαίρε νύμφη». Αν στο τέλος της δεκαετίας γίνει ένας απολογισμός με ηθοποιούς που τη «σημάδεψαν», η Μαρία Πρωτόπαππα θα βρίσκεται σίγουρα ανάμεσά τους. Υπό την σκηνοθετική της μπαγκέτα, πέφτει η αυλαία της Πειραματικής Σκηνής για φέτος, με το έργο «Γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα» και με αυτή την αφορμή η Αναστασία Ρίζου μίλησε μαζί της.
Σταύρος Τσακίρης: Ο κόσμος που ζούμε τώρα πεθαίνει σιγά – σιγά
26.02.2016 15:55
Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παίζεται αυτόν τον καιρό το γνωστό δράμα του Μπύχνερ, «Βόυτσεκ», για πρώτη φορά ως ενιαία παράσταση. Ο Σταύρος Τσακίρης που σκηνοθετεί αυτό το μεγάλο εγχείρημα, μας εξηγεί τη σημασία μιας τέτοιας παραγωγής, καθώς και διάφορες παραμέτρους του έργου, που αγγίζουν κάθε εποχή και κοινωνία. Ωστόσο, εκτός από το να φωτίσει τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου ανεβάσματος, αποκαλύπτει και μία μεγάλη και ενδιαφέρουσα φιλοδοξία του για το μέλλον, την παρουσίαση του έπους του «Διγενή Ακρίτα».
Γιάννης Καπελέρης: Η ζωή μας ζητάει να προσγειωθούμε επιτέλους
04.02.2016 14:34
Έπειτα από τις περσινές επιτυχημένες παραστάσεις του «Ταρτούφου» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, οι This Famous Tiny Circus theater group παρουσιάζουν αυτή την περίοδο τη μαύρη κωμωδία του Σέρτζι Μπελμπέλ, «ΟΦΣΑΪΝΤ -Εκτός Παιδιάς», στο Από Μηχανής Θέατρο. “Το «ΟΦΣΑΪΝΤ - Εκτός Παιδιάς» είναι ένα έργο τόσο ελληνικό αν και ισπανικό, τόσο οικείο σαν να βλέπεις είδηση στο δελτίο των 8”, όπως μας λέει ο ηθοποιός Γιάννης Καπελέρης που υποδύεται επί σκηνής τον Ρίκυ, έναν λατινοαμερικανό οικονομικό μετανάστη.