Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Θέατρο Ερριέττα Μπελέκου

Ερριέττα Μπελέκου
Ερριέττα Μπελέκου

«Ο κριτικός πρέπει να περιγράφει και όχι να συνταγογραφεί» Ευγένιος Ιονέσκο

Με αφορμή αυτή τη φράση και ως λάτρης της θεατρικής τέχνης και της γραφής θα προσπαθήσω να αποδώσω μία σφαιρική εικόνα του παραστασιακού γεγονότος.

 

Για μία πρώτη γνωριμία

Γεννήθηκα το 1987 στη Πάτρα, όπου και μεγάλωσα. Από μικρή ηλικία με μάγευε η σκηνή του θεάτρου και όλα όσα συνθέτουν μία παράσταση. Το 2012 αποφοίτησα από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και έκτοτε έχω παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια και συνέδρια για το θέατρο και την φωτογραφία,  την άλλη μεγάλη μου αγάπη. Τέλος, είμαι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, η οποία ιδρύθηκε το 2015.

 

Επικοινωνία: errietta@culturenow.gr

 

Όλα τα άρθρα του συντάκτη
«Exhibit B» του Μπρετ Μπέιλι: Μία συγκλονιστική ανθρώπινη εγκατάσταση
Η πάντα εξωστρεφής –ευτυχώς για όλους μας- Στέγη, στο πλαίσιο του 3ου Fast Forward Festival, παρουσίασε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές δημιουργίες που ξεπερνάνε τα γεωγραφικά, ιδεολογικά, κοινωνικά και πολιτισμικά σύνορα, καταργούν τα στερεότυπα, διευρύνουν τα συμβατικά όρια των τεχνών, ...
Ο Σαίξπηρ μέσα από παραστάσεις και προβολές στο Φεστιβάλ Αθηνών!
Το Φεστιβάλ Αθηνών συμμετέχει στον κύκλο εκδηλώσεων που διοργανώνονται παγκοσμίως με αφορμή την επέτειο των τετρακοσίων χρόνων από το θάνατο του σπουδαίου Άγγλου ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, εντάσσοντας στο φετινό του πρόγραμμα ελληνικές και διεθνείς παραγωγές. ...
Πειραματική Σκηνή - «Θέμα Εμφύλιος»: Βήμα και «φωνή» σε νέους καλλιτέχνες
Η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, που άνοιξε ξανά τις πόρτες της για να δώσει βήμα και «φωνή» σε νέους καλλιτέχνες, με καλλιτεχνικούς διευθυντές τους άξιους Ανέστη Αζά και Πρόδρομο Τσινικόρη, διοργανώνει κατά το διάστημα 30 Μαρτίου έως και 3 Απριλίου 2016 ένα Θεματικό φεστιβάλ για τον ...
Δύο Ιουλιέτες και επτά Ρωμαίοι καταλαμβάνουν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά!
400 χρόνια από τον θάνατο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και 450 χρόνια από τη γέννηση του, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το αριστούργημά του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στη μετάφραση του Δημητρίου Βικέλα, σε μία εντελώς διαφορετική σκηνική εκδοχή υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Κωνσταντίνου ...
«Μιράντα»: Ερμηνευτικές αναλαμπές σε μία εμπνευσμένη διασκευή
Ορμώμενος από την σαιξπηρική «Τρικυμία», με κινητήρια δύναμη την ηρωϊδα της, Μιράντα, ο Λιθουανός σκηνοθέτης Όσκαρας Κορσουνόβας, δημιούργησε την δική του ομώνυμη, σκηνική σύνθεση. Η «Μιράντα» του λοιπόν, ύστερα από την παρουσίασή της σε Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, ταξίδεψε και ...
Μπιλ & Λου - Δημήτρης Μπογδάνος: Κριτική θεάτρου
Την γλυκόπικρη ιστορία του Adam Elliot, που περιγράφει την ασυνήθιστη φιλία δύο εκ πρώτης όψεως αταίριαστων ανθρώπων, πήρε ο Δημήτρης Μπογδάνος και την αξιοποίησε με ιδιοφυή και ευφάνταστο τρόπο, μεταφέροντάς την στο στην σκηνή του Skrow Theater, ως Μπιλ & Λου. Στην δική του θεατρική εκδοχή οι ...
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Μία ιδιότυπη ακουστική περιπλάνηση «Στη μέση του δρόμου», Πρόδρομος Τσινικόρης
Φτάνω στη Πλατεία Κλαυθμώνος, εφοδιάζομαι με τον απαραίτητο εξοπλισμό –χάρτη, ακουστικά, MP3- και κατηφορίζω προς την οδό Δραγατσανίου. Ακολουθώ κατά γράμμα τις οδηγίες και φτάνω πολύ γρήγορα στον προορισμό μου, ένα σημείο συνάντησης «Στη μέση του δρόμου», στο οποίο πρόκειται να μοιραστώ ...
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Είμαστε οι Πέρσες, Γιολάντα Μαρκοπούλου – Station Athens
Οδύσσειες προσφύγων απ’ το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές μπολιάζουν τους Πέρσες και τις Ικέτιδες του Αισχύλου στην παράσταση-ντοκουμέντο Είμαστε οι Πέρσες της Γιολάντας Μαρκοπούλου, που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών, 3 και 4 Ιουνίου.
Ετοιμαστείτε για Φεστιβάλ Επιδαύρου 2015!
Το Ελληνικό Φεστιβάλ (μετεξέλιξη του Φεστιβάλ Αθηνών), η μεγάλη αυτή γιορτή εξωστρέφειας και γόνιμου πολιτιστικού διαλόγου, που συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια ζωής -και 10 χρόνια υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Λούκου-, συνεχίζει –ευτυχώς- να αποτελεί σημαντικό πολιτιστικό ορόσημο του ...
Οἱ ἔμποροι τῶν Ἐθνῶν - Θοδωρής Αμπαζής: Κριτική θεάτρου
Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (1851-1911), ο σημαντικότερος Έλληνας πεζογράφος, σύμφωνα με τον Οδυσσέα Ελύτη, με συντροφεύει από τότε που ήμουν παιδί. Κοιτάζω στην βιβλιοθήκη μου τα πολυδιαβασμένα Διηγήματα για παιδιά και νέους και μου έρχονται στο μυαλό τα υπέροχα λόγια του Ζήσιμου Λορεντζάτου: ...
Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί - Δημήτρης Μυλωνάς: Κριτική θεάτρου
Ο Τομ Στόπαρντ, ο σπουδαίος Βρετανός θεατρικός συγγραφέας του 20ου αιώνα, με την τσέχικη καταγωγή, έγραψε το πρώτο σημαντικό θεατρικό του έργο χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τον γνωστό μύθο του Άμλετ με στόχο να ανοίξει μια νέα προοπτική για το αρχικό κείμενο αλλά και να δημιουργήσει ένα νέο ...
Είδαμε την παράσταση «9:05»  με τους Παπακωνσταντίνου, Θηβαίο και Ιωάννου
Κυριακή απόγευμα και φτάνουμε στο Θέατρο Διάνα για να παρακολουθήσουμε την πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση, με τίτλο «9:05» (εννέα και πέντε), που ετοίμασαν ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Χρήστος Θηβαίος και ο Οδυσσέας Ιωάννου, σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη.
Είδαμε την «Κοιλάδα των εκπλήξεων» του Πήτερ Μπρουκ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Η Κοιλάδα των Εκπλήξεων του Πήτερ Μπρουκ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ! Αναμφισβήτητα, ήταν από μία από τις σημαντικότερες θεατρικές ειδήσεις της φετινής σαιζόν. Η συνεισφορά του Πήτερ Μπρουκ στο θέατρο, στην όπερα, στον κινηματογράφο αλλά και στη λογοτεχνία είναι τεράστια. Στη μνημειώδη ...
Ο Γλάρος - Κώστας Φιλίππογλου: Κριτική θεάτρου
Ο φορτωμένος «πέντε καντάρια έρωτα»[1], Γλάρος του Αντόν Τσέχωφ, που αποδοκιμάστηκε στις 1896 στο Θέατρο Αλεξαντρίνσκι της Αγίας Πετρούπολης και αποθεώθηκε το 1898, από το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, σε σκηνοθεσία Κ. Στανισλάφσκι, είναι η τραγωδία της καθημερινής ζωής κοινών και ασήμαντων ...
Ο Πουπουλένιος - Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης: Κριτική θεάτρου
Για δεύτερη σεζόν το Θέατρο Αθηνών γίνεται το «σπίτι» του Πουπουλένιου και πλημμυρίζει από τις ιστορίες που «αφηγούνται» οι τέσσερις ταλαντούχοι και αναγνωρίσιμοι ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Κουρής, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και Γιώργος Πυρπασόπουλος, ως Χατούριαν Χ. ...
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Η Τριλογία της Πόλης - Κωνσταντίνος Χατζής
Τα τρία μονόπρακτα- διαμάντια της ελληνικής μεταπολεμικής δραματουργίας-, που απαρτίζουν την «Τριλογία της Πόλης», της Λούλας Αναγνωστάκη: Η διανυκτέρευση - Η πόλη - Η παρέλαση, πρωτοπαρουσιάστηκαν κατά παραγγελία, σε ενιαίο πρόγραμμα το 1965, στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν και έκτοτε ...
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Αβελάρδος και Ελοΐζα - Γιάννης Καλαβριανός
Το ¨πολύχρωμο¨ και πολυαναμενόμενο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2014 είναι πλέον γεγονός! Δευτέρα 2 Ιουνίου…περιμένω κι εγώ μαζί με το υπόλοιπο πλήθος (!) να μπω στο Κτίριο Δ της Πειραιώς 260, για να γνωρίσω έναν από τους μεγαλύτερους και πιο τραγικούς έρωτες της Ιστορίας, ανάμεσα στον Πέτρο ...
Μήδεια ένα μανιασμένο ποίημα - Λευτέρης Γιοβανίδης: Κριτική θεάτρου
Οι ουρανοί δεν έχουν γνωρίσει μεγαλύτερη μανία από την αγάπη που μετατράπηκε σε μίσος, ούτε η κόλαση οργή παρόμοια μ’ αυτή της περιφρονημένης γυναίκας...Μέσα από το Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου – «Το Γαλλικό Θέατρο à la Grecque», που διοργανώνει το Γαλλικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Ίδρυμα ...
Το Τάβλι, του Δημήτρη Κεχαΐδη (Οδού Κυκλάδων): Κριτική θεάτρου
Όποιος περάσει το κατώφλι του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, αισθάνεται αδιαμφισβήτητα ένα μεγάλο δέος… Πέρασαν 32 χρόνια από τότε που ο Λευτέρης Βογιατζής, μαζί με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, εγκαινίασε την σκηνή του με την Σπασμένη Στάμνα του Κλάιστ.
Το Κύκνειο Άσμα του Άντον Τσέχωφ (Θέατρο της Ημέρας): Κριτική θεάτρου
Ο Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχωφ (29 Ιανουαρίου 1860 – 15 Ιουλίου 1904) θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές μορφές της παγκόσμιας δραματουργίας που άσκησε, μαζί με τον Ίψεν και τον Στρίντμπεργκ, μεγάλη επίδραση στη θεατρική λογοτεχνία του 20ου αιώνα. Στα έργα του αποτυπώνεται η διαρκής φθορά της ...
Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη, με τον Γεράσιμο Γεννατά: Κριτική θεάτρου
Ακούστε! Τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη! Επίκαιροι όσο ποτέ οι στίχοι του «ποιητή της επανάστασης» Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι, από το σκοτεινό αλλά ταυτόχρονα γοητευτικό Σύγνεφο με πανταλόνια. Γι' αυτό και εύστοχα ο Γεράσιμος Γεννατάς τους επέλεξε για τον τίτλο της παράστασης ...
Τίρζα - Κώστας Φλίππογλου: Κριτική θεάτρου
Έναν από τους πολυσυζητημένους Ολλανδούς συγγραφείς της σύγχρονης γενιάς, που ίδρυσε μια εκδοτική στα 19 του και στα 23 του έγραψε ευρωπαϊκό best seller, έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη φετινή θεατρική σαιζόν, στο Θέατρο Ιλίσια- Βολανάκη.
Θέατρο: Το παιχνίδι των Δράκων στο Ελιάρτ
Τι θα λέγατε για ένα παιχνίδι με δράκους; Δράκοι: είναι συνήθως ματαιόδοξοι, πλεονέκτες, πανούργοι και θέλουν να έχουν στην κατοχή τους πλούτη Πόσοι άραγε υπάρχουν στην εποχή μας; Τι πιθανότητες έχετε να επιζήσετε μετά από μία συνάντηση μαζί τους;
Αλεπούδες, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, στο Επί Κολωνώ: Κριτική θεάτρου
«Πάντα αναζητούμε αυτό που δεν υπάρχει. Δεν μας αρκεί το υπαρκτό. Αυτό είναι το λάθος μας, αναπόφευκτο όμως, είναι στη φύση μας… Έτσι χάνουμε τις ζωές μας, αλλά και δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να τις κερδίσουμε» Δημήτρης Δημητριάδης