Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2017

Moa Bones: Το μουσικό όχημα των Δημήτρη Αρώνη (Modrec) και Ευαγγελίας Ξυνοπούλου

Moa Bones: Το μουσικό όχημα των Δημήτρη Αρώνη (Modrec) και Ευαγγελίας Ξυνοπούλου

Οι Moa Bones αποτελούν μια ευχάριστη έκπληξη για την εγχώρια δισκογραφία , αφού τον περασμένο μήνα κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους “Aquarelles” στο ελπιδοφόρο

label Restless Wind. Ευκαιρία για μια κουβέντα με τον Δημήτρη Αρώνη, δεδομένου ότι την προσεχή Πέμπτη θα μας παρουσιάσουν τις ‘Ακουαρέλες’ τους στο ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΕΣ.


Συνέντευξη: Χρήστος Δουκάκης

 

CultureNowgr: Δημήτρη, πες μας λίγα λόγια για την ‘νέα’ σου μουσική «περιπέτεια» με το project των Moa Bones.
Moa Bones:
Ο πυρήνας του γκρουπ αποτελείται από εμένα (κιθάρα, καλίμπα, φωνή) και την Ευαγγελία (φωνή, πλήκτρα) παρόλο που κατά περιόδους έχουμε παίξει με διάφορους μουσικούς όπως τον Άρη Ρήγα που έπαιζε κλασσική κιθάρα και τραγουδούσε ένα φεγγάρι στη μπάντα . Ξεκινήσαμε να γράφουμε κάποια τραγούδια το 2004, έπειτα με το όνομα Palindrom ηχογραφήσαμε ένα μίνι ep και κάναμε σποραδικές συναυλίες μέχρι το 2009. Μετά από αυτό ηχογραφήσαμε το πρώτο μας άλμπουμ με τίτλο «Aquarelles» το οποίο κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2011. Το ενδιαφέρον που μας έχει προκαλέσει η Νέα Ζηλανδία σαν τόπος μας οδήγησε στο όνομα Moa Bones. Tα Moa ήταν μεγάλα πουλιά που δεν είχαν φτερά για να πετούν και υπήρξαν κάτοικοι της Ν. Ζηλανδίας για χιλιάδες χρόνια μέχρι να εκλείψουν από το κυνήγι των Μαορί.
 

 

Cul.N.: Από την ηλεκτρισμένη art-punk των Modrec στην ψυχεδελική folk-pop των Moa Bones. Πώς προέκυψε αυτή η υφολογική διαφοροποίηση;

Moa Bones: Δεν θα την έλεγα διαφοροποίηση διότι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνομαι τους Modrec ή τους Moa Bones δεν έχει μέχρι στιγμής ορίσει την ανάγκη της διαφοροποίησης. Στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται απλά για διαφορετικά πρότζεκτ που για μεγάλο διάστημα συμπίπτουν χρονικά, έχουν κοινό χαρακτηριστικό εμένα και όχι δύο διαφορετικές πτυχές του εαυτού μου ως ζητούμενο.  Η συμμετοχή σε διάφορα πρότζεκτ αποτελεί περισσότερο αποτέλεσμα περιέργειας, εξερευνητικών τάσεων και κυρίως θέλησης για μουσική συνύπαρξη πριν από υφολογικές ταμπέλες και πλαίσια. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ανοίγουν πόρτες που δεν είναι αυστηρά μουσικές αλλά και αυτοψυχαναλυτικές ή δίοδοι έκφρασης και διοχέτευσης.

 

Cul.N.: Καθ’ όλη τη διάρκεια του Aquarelles όσο και στο πρώτο σας, εξαιρετικό video-clip, για το “I Wish”, διάχυτη είναι μια φυσικότητα και απλότητα που πραγματικά μας ξαφνιάζει. Επιπλέον, μια αίσθηση απόλυτης ηρεμίας & εναρμόνισης… Απλά παράγωγο δημιουργικής συνύπαρξης με την Ευαγγελία Ξυνοπούλου ή υπάρχει κάτι ακόμα βαθύτερο;

Moa Bones: Η δημιουργική μας συνύπαρξη με την Ευαγγελία αφορά μια περίοδο που έχουμε ζήσει πολλά μαζί και ακόμη συνεχίζουμε. Το να συμπλέεις τόσο καιρό με κάποιον είναι από μόνο του αρκετά βαθύ. Αν κάποια στιγμή τα πράγματα που κάνεις, νιώθεις και συνειδητοποιείς ότι ενεργοποιούνται από συνήθεια η οποία σε κουράζει, τότε χρειάζεσαι νέα ταξίδια και προπάντων θέληση για αυτά.

 

Cul.N.: Διαβάζω στο Δελτίο τύπου ότι το ομότιτλο κομμάτι “Aquarelles” είναι εμπνευσμένο από το δανέζικο φιλμ “Reconstruction”. Θα μας μιλήσεις λίγο για αυτήν την επιρροή;

Moa Bones: Δεν είναι κάτι πολύ σημαντικό. Είχα δει αυτή την ταινία στο σινεμά και μου άρεσε πάρα πολύ η ατμόσφαιρα αλλά και το στόρι. Ένας τύπος που νόμιζε ότι αγαπούσε το κορίτσι του γνωρίζει μιαν άλλη κι ερωτεύονται αιφνιδίως. Στην ταινία και τις 2 γυναίκες τις υποδύεται η ίδια ηθοποιός . Ερωτικό-ρομαντικό δράμα και τα συναφή. Μετά από ένα χρόνο το ξανάδα σε dvd και με συνεπήρε πάλι, οπότε μετά έγραψα το Aquarelles που είναι ερωτικό-δραματικό τραγούδι αποτέλεσμα περισσότερο της ορμής που είχε δημιουργήσει η ταινία και όχι αυστηρά της θεματολογίας της.

 

Cul.N.: Μέσα στην οικονομική “συντριβή” του 2011, υπήρχαν παραδείγματα, που όχι μόνο κατάφεραν να ξεπεράσουν τις όποιες δυσκολίες, αλλά και να κλείσουν συναυλίες στο εξωτερικό! (Keep Shelley In Athens, Acid Baby Jesus). Μήπως είναι τελικά περισσότερο θέμα πίστης και προσήλωσης στους στόχους η όποια «επιτυχία»;

Moa Bones: Είναι θέμα πίστης και προσήλωσης όταν μπορείς μέσα από αυτά τα δύο να αξιολογείς και να προχωράς βήμα βήμα. Γιατί συχνά η πίστη μπορεί να ναι τυφλή και η προσήλωση εμμονή μη δημιουργική. Η επιτυχία για τον καθένα είναι μια ξεχωριστή ιστορία όπως προφανώς και οι στόχοι. Η θέληση θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντική, η επιμονή επίσης αλλά κυρίως η αγάπη για αυτό που κάνεις.

 

Cul.N.: Τί να περιμένουμε από την ζωντανή σας εμφάνιση στις 22/12, στο ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΕΣ;

Moa Bones: Μία μελαγχολική ντουζίνα από τραγούδια.

 

Cul.N.: Τέλος, ποιά είναι τα άμεσα μελλοντικά σχέδια των Moa Bones;
Moa Bones:
Θέλουμε να εμφανιστούμε και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας από τον καινούριο χρόνο, σε μικρούς ζεστούς χώρους και όχι μεγάλα συναυλιακά venues. Στην Αθήνα ίσως εμφανιστούμε ξανά την Άνοιξη ακόμη όμως δε γνωρίζουμε ακριβώς πότε και πού.


 

Σχετικές ειδήσεις
6ο Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ: Εξωστρέφεια, πειραματισμός και μουσικές ανταλλαγές!
02.12.2016 14:09
Το Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ, ο θεσμός που επιμένει στην εξωστρέφεια και επιχειρεί πρωτότυπους και αναπάντεχους συνδυασμούς, με την συνεργασία καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων μαιτρ της τζαζ σκηνής, επιστρέφει για έκτη χρονιά στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Με αυτή την αφορμή, μιλήσαμε με τους σπουδαίους μουσικούς που συμμετέχουν (Γιώργος Κοντραφούρης, Aki Rissanen, GRIX , Λουκία Παλαιολόγου, Σπύρος Μάνεσης) οι οποίοι μας έδωσαν πρόσθετους λόγους να βρεθούμε στη Στέγη από 2 - 4 Δεκεμβρίου.
Φοίβος Δεληβοριάς: Μια τυχαία μέρα κρύβει κάτι αιώνιο
21.10.2016 17:31
Ο Φοίβος Δεληβοριάς, με αφορμή τις "Best of" παραστάσεις του στον Σταυρό του Νότου, έκανε ένα flashback στην καλλιτεχνική του διαδρομή, θυμήθηκε ήχους και εικόνες, σταμάτησε για λίγο στην δική του «Καλλιθέα», μας άφησε να «κρυφοκοιτάξουμε» στο εργαστήρι της δημιουργίας του και ευχήθηκε στον αγαπημένο μουσικό στέκι του Νέου Κόσμου να «μην φοβηθεί να ομορφύνει».
Κορνήλιος Σελαμσής: Η διαχείριση του πολιτισμού είναι ένα βαθιά πολιτικό ζήτημα
07.07.2016 14:45
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2016, ο Κορνήλιος Σελαμσής φέρνει κάτι διαφορετικό στη σκηνή. Το «Λεόντιος και Λένα» είναι ένα λογοτεχνικό κείμενο του Μπύχνερ, που ο συνθέτης μετέτρεψε σε όπερα, με την ουσιαστική συμβολή του λιμπρετίστα Γιάννη Αστερή. Φαίνεται ενθουσιασμένος για τη συνεργασία με τους συγκεκριμένους λυρικούς τραγουδιστές, ενώ παράλληλα συνεχίζει να δουλεύει πυρετωδώς το μουσικό μέρος, νιώθοντας όπως λέει χαρακτηριστικά, «σαν να βρίσκεται στην μέση εγχείρισης ανοιχτής καρδιάς». Μας μίλησε μεταξύ άλλων, για τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης παράστασης, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας κλασικός συνθέτης στην Ελλάδα, καθώς και για τα φετινά γεγονότα που συνέβησαν στο Φεστιβάλ.
Στέφανος Κορκολής: Ο Μίκης Θεοδωράκης έχει το μαγικό ραβδί να ενώνει ψυχές!
24.06.2016 14:26
Ο Στέφανος Κορκολής, που άρχισε να παίζει πιάνο από την ηλικία των τεσσάρων χρονών, έχει χαράξει μια σπουδαία μουσική πορεία, γνωρίζοντας την διεθνή καταξίωση ως συνθέτης και πιανίστας. Σε λίγες μέρες, 1 και 2 Ιουλίου, πρόκειται να ανοίξει μουσικά το φετινό πρόγραμμα στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου με μία μοναδική «Συνάντηση», στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Λίγο πριν ο Στέφανος Κορκολής μας ταξιδέψει σε υπέροχες μουσικές «θάλασσες» με τα πλήκτρα του πιάνου του, στο ατμοσφαιρικό θεατράκι της Επιδαύρου, ας ανακαλύψουμε ένα μέρος από τον μαγικό κόσμο της ψυχής του.
Μελίνα Κανά: Η μουσική είναι για μένα έκφραση, απόλαυση αλλά και η μεγάλη μου αγωνία
12.04.2016 16:10
Η Μελίνα Κανά και ο «Γόης του Θησείου» θα βρεθούν στον Σταυρό του Νότου Plus για ένα ακόμη live, στις 17 Απριλίου, για να μας “ταξιδέψουν” μουσικά με τα αγαπημένα τραγούδια της Μελίνας αλλά και με απροσδόκητες διασκευές. Αυτή ήταν μόνο η αφορμή για να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στην σπουδαία ερμηνεύτρια, η οποία βρήκε λίγο χρόνο και μας μίλησε για την μουσική, τη δημιουργική συνύπαρξή της με τον «Γόη του Θησείου», και το παρόν, καθώς σε αυτή την φάση που βρίσκεται δεν κάνει σχέδια για το μέλλον.