Δύο σπάνια διαμάντια του ρεπερτορίου για δύο πιάνα, εμπνευσμένα από συνθέσεις του Μπετόβεν και ερμηνευμένα από δύο έλληνες καταξιωμένους σολίστ, τον Χαράλαμπο και τον Τίτο Γουβέλη. Ένα ρεσιτάλ με ιδιαίτερο μουσικό ενδιαφέρον στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος,

Παραλλαγές σε ένα θέμα του Μπετόβεν, για δύο πιάνα του Σαιν-Σανς
Συμφωνία αρ. 9 σε ρε ελάσσονα του Μπετόβεν

Οι δύο λαμπροί μουσουργοί του Ρομαντισμού, μέσα από τις συγκεκριμένες συνθέσεις τους, αποδίδουν τον δικό τους φόρο τιμής στον σπουδαίο ομότεχνό τους, τα έργα του οποίου είχαν περιπέσει στη λήθη μόλις μερικές δεκαετίες μετά τον θάνατό του στα 1825. Ο Ούγγρος Φραντς Λιστ (1811-1886), ο οποίος έτρεφε μεγάλη εκτίμηση για τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1825), μετέγραψε όλες τις συμφωνίες του για σόλο πιάνο και τις παρουσίαζε συχνά στις περιοδείες του ανά την Ευρώπη, ξανασυστήνοντας στο ακροατήριο των μέσων του 19ου αιώνα τον πατριάρχη της συμφωνικής μουσικής. Στον κατάλογο των μεταγραφών του Λιστ για δύο πιάνα περιλαμβάνεται και η αριστουργηματικά Ενάτη, την οποία ολοκλήρωσε το 1850.

Ακολουθώντας το παράδειγμά του, o Γάλλος Καμίγ Σαιν-Σανς (1835-1921), κορυφαίος συνθέτης, οργανίστας, πιανίστας και μαέστρος, έγραψε στα 1874 τις δέκα Παραλλαγές για δύο πιάνα, έργο 35. Οι Παραλλαγές, μία από τις σημαντικότερες συνθέσεις της παγκόσμιας εργογραφίας για δύο πιάνα, βασίζονται σε ένα θέμα του Μπετόβεν από το Μενουέτο (τρίτο μέρος) της Σονάτας για πιάνο αρ. 18 σε μι ύφεση μείζονα «Το κυνήγι», έργο 31/3 (1802).  

Χαράλαμπος Αγγελόπουλος

Σπούδασε στο ΚΩΘ, στη Hochschule für Musik της Κολωνίας και στη Royal Scottish Academy of Music and Drama. Μελέτησε με τη Δόμνα Ευνουχίδου. Έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ, έχει συμπράξει με ορχήστρες και με σχήματα μουσικής δωματίου στην Ευρώπη, τη Β. Αφρική, την Τουρκία και την Ιαπωνία. Το ρεπερτόριο του περιλαμβάνει 25 κονσέρτα για πιάνο και ορχήστρα, πλήθος έργων για σόλο πιάνο, έργα μουσικής δωματίου και εκτείνεται χρονικά από τον Μπαχ μέχρι τους συνθέτες του 21ου αιώνα. Ως σολίστ συνέπραξε με τις ΚΟΑ, Apollon Orchestra Berlin, Ορχήστρα των Χρωμάτων, ΚΟΘ, Καμεράτα, Ορχήστρα Πατρών, Ορχήστρα Δωματίου Αθηνών, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, Συμφωνική Ορχήστρα RSAMD, Ορχήστρα Contra Tempo, Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Έχει τακτική συνεργασία με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη, ενώ είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Piandaemonium. Είναι οργανωτής του Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Τίτος Γουβέλης

Mελέτησε πιάνο με τους Άρη Γαρουφαλή, Peter Katin, Fali Pavri και Dominique Merlet, και εκκλησιαστικό όργανο με τον Nicolas Kynaston. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου. Ως σολίστ έχει συμπράξει με τη Βασιλική Εθνική Ορχήστρα της Σκωτίας, τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, την Κρατική Φιλαρμονική της Τρανσυλβανίας, την Καμεράτα, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Academica Αθηνών κ.ά. Δίνει τακτικά ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε Ελλάδα και εξωτερικό (Βρετανία, Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Ρουμανία, Σερβία, Τουρκία, Νότιο Κορέα, Νιγηρία και Κύπρο), συνεργαζόμενος με σημαντικούς έλληνες και ξένους καλλιτέχνες και μουσικά σύνολα. Συνεργάζεται τακτικά με τους Μάιρα Μηλολιδάκη (σοπράνο), Άγγελο Λιακάκη (βιολοντσέλο) και Χαράλαμπο Αγγελόπουλο (πιάνο). Διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών και στο Ωδείο N. Μάντζαρος. Είναι συντάκτης των έντυπων προγραμμάτων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και έχει την καλλιτεχνική εποπτεία της Ακαδημίας Νέων Μουσικών της ΚΟΑ.

Το πρόγραμμα

Camille Saint-Saëns (1835-1921)

Παραλλαγές σε ένα θέμα του Μπετόβεν, για δύο πιάνα, έργο 35

Ludwig van Beethoven (1770-1825)

Συμφωνία αρ. 9 σε ρε ελάσσονα, έργο 125 (σε μεταγραφή του Franz Liszt για δύο πιάνα)