Το Βυρσοδεψείο διοργανώνει workshop δραματουργίας για νέους θεατρικούς συγγραφείς από τις …

4 μέχρι τις 10 Απριλίου 2013.

ΣΤΟΧΟΣ:

 
Η συνδιαμόρφωση νέων έργων με τη σύμπραξη συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιών.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα εφαρμόζεται μια πρακτική που έχει δοκιμαστεί σε σημαντικά θέατρα στην Ευρώπη (Royal Court στην Αγγλία, Théâtre ouvert στη Γαλλία, κ.ά.) συμβάλλοντας ενεργά στην ανανέωση της σύγχρονης δραματουργίας και στην ανάδειξη νέων συγγραφέων.

 
Οι ενδιαφερόμενοι συγγραφείς καταθέτουν ένα πρόσφατο, ολοκληρωμένο έργο τους, ή του οποίου η συγγραφή βρίσκεται σε τελικό στάδιο. Τα έργα υποβάλλονται σε αναγνωστική επιτροπή, η οποία αφού τα διαβάσει, επιλέγει τα πιο αξιόλογα. 

 
Ακολουθεί 7ήμερο εργαστήριο σκηνικής δουλειάς πάνω στα επιλεγμένα κείμενα. Σ’ αυτά τα πλαίσια δίνεται η δυνατότητα στους συγγραφείς να «ξαναδιαβάσουν» τα έργα τους με τη συνεργασία μιας ομάδας ηθοποιών υπό την καθοδήγηση ενός σκηνοθέτη και /ή ενός δραματολόγου.

 
Δανείζοντας τη φωνή και το σώμα τους σε κείμενα που αποδεσμεύονται για πρώτη φορά από τη σιωπή της σελίδας, οι ηθοποιοί βοηθούν τους συγγραφείς να ελέγξουν με την απαιτούμενη απόσταση την αντοχή των έργων τους ως προς τον αρχικό τους στόχο και πάνω απ’ όλα, το σκηνικό τους ενδιαφέρον.

 
Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συγγραφείς θα έχουν επιβεβαιώσει το αρχικό τους γραπτό ή θα το έχουν αναθεωρήσει βελτιώνοντας το. Σε κάθε περίπτωση όμως θα έχουν ενδυναμώσει τη σχέση τους με την πρακτική της δραματουργίας μέσα από την επαφή με τη σκηνή.

 
 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Το εργαστήριο θα εξελιχθεί σε τρία στάδια:

1ον- Κατάθεση των έργων. Η πρόσκληση ενδιαφέροντος ανοίγει την 1η Φεβρουαρίου και παραμένει ανοιχτή για ενάμιση μήνα. Λήξη: 15 Μαρτίου. Δεν υπάρχει όριο ηλικίας στους ενδιαφερόμενους συγγραφείς. Έργα συγγραφέων καταξιωμένων σε άλλο λογοτεχνικό αντικείμενο, εκτός του θεάτρου, είναι καλοδεχούμενα. Τα έργα θα παραδίδονται ιδιοχείρως σε 2 αντίγραφα στο Βυρσοδεψείο, Ορφέως 174, Βοτανικός, και ώρες 14:00-16:00 με προηγούμενη τηλεφωνική συνεννόηση στο 2103453203. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να αποστέλλονται και ηλεκτρονικά στη ηλεκτρονική διεύθυνση: vyrsoplays@gmail.com
 
2ον- Ανάγνωση. H επιτροπή διαβάζει τα έργα και επιλέγει εκείνα που ενδείκνυνται περισσότερο για το 7ήμερο εργαστήριο που θα ακολουθήσει με κριτήρια: Πρώτον,  τη λογοτεχνική τους αξία, δεύτερον, την πρωτοτυπία τους ως προς τη φόρμα και τρίτον, το ενδιαφέρον της δόμησής τους ως εργαλείο για τη σκηνική πράξη. Σε κάθε συγγραφέα θα σταλεί κριτικό σημείωμα της αναγνωστικής επιτροπής  έως τις 30 Μαρτίου. Η αναγνωστική επιτροπή απαρτίζεται από τους: Στάθη Γραφανάκη, Τζωρτζίνα Κακουδάκη Δήμητρα Κονδυλάκη και Έλλη Παπακωνσταντίνου.

3ον- 7ήμερο workshop επί  σκηνής με καλλιτέχνες  του Βυρσοδεψείου: 4-10 Απριλίου, 3 ώρες / μέρα (18:00-21:00). Το εργαστήριο θα διεξαχθεί με άξονα τα κείμενα που θα επιλεγούν με τη συμμετοχή των συγγραφέων τους αλλά θα είναι ανοιχτό σε όλους όσους υπέβαλαν τα κείμενά τους προς ανάγνωση, ανεξάρτητα από το αν επιλέχθηκαν ή όχι. Επίσης το εργαστήριο αυτό μπορούν να παρακολουθήσουν σκηνοθέτες, θεατρολόγοι, ηθοποιοί , φοιτητές δραματικών σχολών, και εν γένει όλοι όσοι ενδιαφέρονται για στις δυνατότητες και τις προοπτικές της θεατρικής γραφής στην Ελλάδα σήμερα.

Σύλληψη και συντονισμός project:
Δήμητρα Κονδυλάκη-Έλλη Παπακωνσταντίνου

ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΝΔΥΛΑΚΗ

Η Δήμητρα Κονδυλάκη σπούδασε θέατρο στο Παρίσι (1997-2003). Δρ Συγκριτικής Λογοτεχνίας του Παν/μίου της Σορβόννης (PARIS IV, 2003) ειδικεύεται στη νεότερη και σύγχρονη δραματολογία. Από το 2004 διηύθυνε τη θεατρική σειρά των εκδόσεων Νεφέλη. Έχει διδάξει συστηματικά ως επιστημονική συνεργάτης στα ΤΘΣ των Παν/μίων Πατρών και Πελοποννήσου καθώς και στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, όπου είναι υπεύθυνη του εργαστηρίου θεατρικής μετάφρασης. Έχει μεταφράσει στα ελληνικά Τσβετάγεβα, Μωρίς Μαίτερλινκ, Ζενέ, Κλωντίν Γκαλεά, Φρεντερίκ Σοντάγκ και στα γαλλικά, Δημήτρη Δημητριάδη και Γιάννη Μαυριτσάκη (θέατρο). Πρόσφατες σκηνοθεσίες σε δική της δραματουργία: Σόνιετσκα της Μαρίνα Τσβετάγεβα (Θέατρο Φούρνος 2006) και Μάτση Χατζηλαζάρου, Σβήσε το πρόσωπό μου και ξαναρχίζουμε (Φεστιβάλ Φιλίππων, Θέατρο Νέου Κόσμου, Knot Gallery 2012-2013). Δραματοποιημένες αναγνώσεις: Τι συνέβη, αφότου η Νόρα εγκατέλειψε τον άντρα της ή Στηρίγματα των κοινωνιών της Ελφρίντε Γέλινεκ (2009), Η παγίδα της Ερωφίλης Λέκκα (Αναγνώσεις Εθνικού, 2008), Παγωμένος κήπος της Μαρίας Ευσταθιάδη, Liquid της Ερωφίλης Λέκκα, Wolfgang του Γιάννη Μαυριτσάκη (Θεσσαλονίκη, 2007).


ΕΛΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Είναι ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια της θεατρικής ομάδας “ODC” και καλλιτεχνική διευθύντρια του «ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟΥ». Δίδαξε στο Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών), Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Πανεπιστήμιο Princeton, «Θερινή Ακαδημία του Εθνικού Θεάτρου 2003» κ.α.
 Έχει τιμηθεί με το «Fullbright Artist’s Award 2004-2005» για τη συνεργασία της με το Music & Advanced Media Lab του Πανεπιστημίου του Princeton. Το 1997 με το 1o βραβείο Φεστιβάλ Εδιμβούργου. Με την ODC: /ΔΕΡΜΑ, «ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ» /ΜΕΤΑ, «ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ», 1st International Theatre Festival, Kurdistan /Στην Κουζίνα της Πλαθ, Ex-treame Festival, Artos Foundation, Κύπρος, Λιθογραφείο, Πάτρα, «ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ»/ OΔC (Ομήρου Οδύσσεια ι) ΧΙV Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών, Αισχύλεια 09, Ομήρεια 09, Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου του Καΐρου /ODC…After Homer, Όπερα του Καϊρου, Φεστιβάλ Εδιμβούργου 2002, LAMAMA Theatre, NY, Εγκαίνια της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, Θερινή Ακαδημία Εθνικού Θεάτρου, κ.α. Εκτός ΟDC έχει σκηνοθετήσει μεταξύ άλλων τις παραστάσεις: Βόυτσεκ του Μπύχνερ, Φεστιβάλ Αθηνών, Το Χειμωνιάτικο Παραμύθι, του Ο. Σαίξπηρ, Θ.Ο.Κ., Η Κραυγή του Τ. Ουίλλιαμς, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Η νύχτα των Μυστικών του Α. Δήμου, Εθνικό Θέατρο, Walking by, Chashama Theatre Broadway, Νέα Υόρκη, Ο Μυστηριώδης κύριος Love της Caroline Leich, Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης, Ντέστινυ του Άκη Δήμου, Θέατρο του Νέου Κόσμου και Θέατρο Τέχνης, Ατσάλι της Ρόνα Μάνρο, Απλό Θέατρο, Το Δεκαήμερο των Γυναικών της Julia Vosneseskaya, Θέατρο ΗΒΗ, The Suppliants after Aeshylus after Kossovo, της T. Hammershlag The Lion King Theatre, Λονδίνο και Φεστιβάλ του Εδιμβούργου 1999, Αίας, του Σοφοκλή, Jermyn Street Theatre, West End, Λονδίνο, Nine Lives, Ten Tales της L. Warren, BAC Theatre, Λονδίνο και Φεστιβάλ του Εδιμβούργου 1997.

ΣΤΑΘΗΣ ΓΡΑΦΑΝΑΚΗΣΓεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Παρακολουθεί μαθήματα πιάνου. Ακολουθούν μαθήματα μουσικής θεωρίας, λυρικού τραγουδιού. Δίπλωμα πιάνου 1999. Έπειτα σπούδασε σύνθεση (Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΣΚΤ ΑΠΘ), υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Αρχή» (δίπλωμα υποκριτικής, Υ.Π. Τμήμα Θεάτρου και Χορού), και τέλος σκηνοθεσία  Όπερας και Μουσικού θεάτρου στην Hochschule für Musik  “Hanns Eisler” Berlin (Master). Στη Γερμανία, κατά τη διάρκεια και μετά των σπουδών του, μαθήτευσε και εργάστηκε σε διάφορα πόστα (πρακτική σκηνοθεσίας, βοηθός δραματουργίας, δραματουργία, σκηνοθεσία, ηθοποιός) στη Volksbühne Berlin amRosa-Luxemburg-Platz, με τους Dimiter Gotscheff, Ralf Fiedler κ.α. Tη θεατρική περίοδο 2010-11 σκηνοθέτησε στη νεανική θεατρική σκηνή (P14 Jugendtheater) της VolksbühneBerlin τα έργα: “Die Ratten” (Αρουραίοι) του G. Hauptman και “2011, gab es noch keinenSonnenschein” (2011 ακόμη ο ήλιος να λάμψει) δικού του πρωτότυπου κειμένου. Ως ηθοποιός έπαιξε στις παραστάσεις “Der Fall des Hauses Usher” του Edgar Allan Poe σε σκην. Georg Schütky (HAU 2 Berlin, 2009), „One plus one” του Jean Luc Godard  σκην. Samuel Schwarz–400asa Theatergruppe (Volksbühne Berlin 2010) και „Macbeth“ (ως Macduff) σε σκηνοθεσία Silvia Rieger, Volksbühne Berlin θεατρική περίοδος 2012-13.Έχει γράψει τα σενάρια, και σκηνοθετήσει τις digital ταινίες μικρού μήκους ανεξάρτητης παραγωγής OST Ensemble Berlin: „Οκνηρία ή ηττοπάθεια στην εργασία“ (Faulheit oderDefätismus in der Arbeit), „Neid“ (Ζήλεια) και  „Gier“ (Απληστία) στα πλαίσια του Projekt„Εφτά ταινίες μικρού μήκους για κάθε αμάρτημα στην ύστερο-καπιταλιστική κοινωνία“. Πρώτη του επαγγελματική δουλειά στην Ελλάδα, ως δραματουργός, ήταν στην παράσταση „ΔΕΡΜΑ“ (Δεκ. 2012) σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου.   

ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ ΚΑΚΟΥΔΑΚΗΗ Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και σκηνοθέτης. Έχει διδάξει δραματουργία, ιστορία θεάτρου και δημιουργική γραφή για το θεάτρου σε δραματικές σχολές, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών , σε σεμινάρια εκπαιδευτικών και σε ελεύθερα εργαστήρια σπουδών. Έχει συνεργαστεί στη δραματουργική επεξεργασία πολλών παραστάσεων θεάτρου και χορού και σκηνοθετεί παραστάσεις στο θέατρο με τελευταίες φέτος τα Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, μια παράσταση για νέους (Θέατρο του Νέου Κόσμου) και Φ. Βέντεκιντ Spring Xpress/ Το ξύπνημα της Άνοιξης (Bios). Έχει διοργανώσει φεστιβάλ θεάτρου   (Νέων Δημιουργών/ Devised Θέατρο του Νέου Κόσμου 2010 και 2012 κ.ά.), διαγωνισμούς θεατρικής συγγραφής (Θεάτρο Χώρα 2009, Φεστιβάλ Θεατρικής Παράστασης Στούντιο Ιλίσια 2006) και συμμετείχε συστηματικά στα φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας του Δ.Ι.Θ.