Ένα καλλιτεχνικό και πολιτιστικό σταυροδρόμι, όπου δύο γυναίκες από διαφορετικές χώρες γεφυρώνουν την τέχνη και τη φιλία.

Δύο καταξιωμένες γυναίκες εικαστικοί –και οι δύο μέλη της Art Committee Board for the United States Sports Academy- η κάθε μία με τη δική της μοναδική καλλιτεχνική ταυτότητα, ξεκινούν έκαστη από την πλευρά της για να βρεθούν στη συνδετική στιγμή που ενώνει τους εσωτερικούς κόσμους και τις ζωγραφικές διαδρομές τους. Στιγμή που υπάρχει πέρα από το ορατό.

Πώς επιτυγχάνεται η προσέγγιση και πού γεφυρώνεται η απόλυτη μοναδικότητα δύο καλλιτεχνών των οποίων οι κόσμοι ορίζονται από διαφορετικές συντεταγμένες και το έργο μοιάζει ασύμβατο;

Μα φυσικά στην αρχή της δημιουργίας, στην Ιδέα που και οι δύο καλλιτέχνιδες εξωτερικεύουν με αυθεντικότητα και απόλυτα αναγνωρίσιμο προσωπικό ζωγραφικό ύφος. Αρπάζουν, τόσο η Μίνα όσο και η B΄Beth, την Ιδέα του αρχικού ερεθίσματός τους και τη μεταφέρουν στον καμβά δίχως καμία διάθεση μίμησης, παρά μόνο με τη δύναμη της προσωπικής τους έκφρασης, κατορθώνοντας να μεταδώσουν την αίσθηση που προκύπτει από την ατομική τους παρατήρηση και να αγγίξουν τις υποκειμενικές διαδρομές του θεατή.

Τα έργα της Μίνας εκφράζουν την παθιασμένη ιδιοσυγκρασία της και το απόλυτο δόσιμό της στη βαθιά ουσία του εκάστοτε ερεθίσματός της και διαπιστώνουμε σε αυτά την ύπαρξη της λεπτομέρειας-μικρόκοσμου κατ’ εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του συνόλου. Η ερμηνεία δίνεται απόλυτα από τον Ιταλό τεχνοκριτικό Giuliano Serafini  στο διάλογο που είχε με την καλλιτέχνη «Η λεπτομέρεια αναδεικνύει τη χειρονομία, τη ‘μνήμη’ των πράξεων σου, πράξεις που συνοψίζουν το χώρο και το χρόνο που απαιτούνται για τη δημιουργία. Κάθε πίνακας σου περιέχει μέσα του πολλούς άλλους πίνακες ζωγραφικής, ο καθένας από αυτούς μπορεί να έχει τη δική του αυτονομία, με αποτέλεσμα να είναι ένα ολοκληρωμένο έργο από μόνος του».

Έργο της B Beth Weldon

Τα έργα της Beth, κινούνται ανάμεσα στο αφηρημένο και το παραστατικό και μεταφέρουν την πραγματική υπόσταση του θέματος με όχημα την ιδιαίτερη προσωπική αφαιρετική εικαστική γραφή. «Ενυπάρχει  ένας ενστικτώδης παλμός  σε όλα τα έργα της Weldon ανεξάρτητα από τη φάση που διασχίζει, κάθε φορά. Ένας παλμός που καθώς ζωντανεύει εκ των ένδον τη σύνθεση, της χαρίζει έναν ιδιωματικό ρυθμό αποκλείοντας κάθε διακοσμητικότητα» γράφει η τεχνοκριτικός Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν για την καλλιτέχνη.

Το χρώμα είναι οργανικό στοιχείο και για τις δύο, ακόμα και εκεί όπου η Μίνα χρησιμοποιεί ηπιότερους από τους -κατά κανόνα γι΄αυτήν- εκρηκτικούς τόνους ή στην ενότητα Urban Series της B΄Beth όπου δεν κομπάζει, κάνοντας μία απόλυτα διακριτική παρουσία. Αποτελεί  γενεσιουργό αφορμή των έργων τους και δίνει, μαζί με το φως, τον παλμό και την αίσθηση της ισχυρής κίνησης.

Τόσο η Μίνα όσο και η Beth δημιουργούν  έργα που εκτείνονται σε τέσσερις κατευθύνσεις: το μήκος, το πλάτος, το βάθος και τη διάρκεια. Καταφέρνουν  να ενώσουν σε μία συνέχεια τις τρεις διαστάσεις του χώρου (το πλάτος και το ύψος που ορίζονται από την επιφάνεια του καμβά τους, και το μήκος ή αλλιώς βάθος που δημιουργεί η πινελιά τους) με τη διάσταση του χρόνου: η Μίνα με την ταχύτητα που εκπέμπει η θεματολογία της –η ταχύτητα ορίζεται από το διάστημα που διανύει ένα σώμα στη μονάδα χρόνου- και η B΄Beth με τις υπερβατικές εικόνες της.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα παρουσιαστούν κατ΄ αποκλειστικότητα τα μεταξωτά μαντίλια “Silk Scarves- Mina PV + TDS”  της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη, καθώς και εφαρμοσμένα έργα μικρών διαστάσεων των δύο καλλιτεχνών.


Φωτογραφία θέματος: Έργο της Μίνας Παπαθεοδώρου – Βαλυράκη