Η ανάπτυξη τεχνολογιών που έχουν εφαρμογές τόσο σε δυνάμει πολύτιμα για την ανθρωπότητα πεδία όπως η ωκεανογραφία ή η σεισμολογία όσο και σε εποικιστικές επιχειρήσεις που οδηγουν σε σάρωση καλλιεργειών και γενοκτονίες, φέρνει με έμφαση στο προσκήνιο το ερώτημα περί της ουδετερότητας ή μη των τεχνικών μέσων. Την ίδια στιγμή η διαχείριση των ροών της ενέργειας μέσω διακρατικών συμφωνιών, κυρώσεων ή στρατιωτικών επεμβάσεων, η επίθεση που δέχονται οικοσυστήματα και κοινότητες από τον αποικιοκρατικό εξορυκτισμό, καθώς και οι απόπειρες για green new deals μπορούν να αναδειχθούν ως κόμβοι για την κατανόηση φαινομένων όπως είναι το προσφυγικό, η αναδίπλωση σε εθνικούς προστατευτισμούς παλιότερων εποχών ή η σύνθλιψη μοντέλων κοινωνικής οργάνωσης που προτεραιοποιούν την οικολογική ισορροπία.

Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος σύγχρονων καλλιτεχνικών πρακτικών σε ένα τέτοιο ιστορικό συγκείμενο; Πού τέμνονται οι αναπαραστατικές με τις επιτελεστικές μεθόδους; Πώς μπορούμε να σταθούμε κριτικά προς εικονοποιίες που αναπαράγουν το βλέμμα του κυρίαρχου;

Ομιλήτριες/ες

  • Γιώργος Βελεγράκης | Διδάσκων στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο ΔΠΜΣ “Science, Technology, Society” του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Άντζελα Δημητρακάκη | Καθηγήτρια ιστορίας & θεωρίας της τέχνης (Πανεπιστήμιο Εδιμβούργου), συγγραφέας
  • Δάφνη Δραγώνα | Επιμελήτρια εκθέσεων, διδάσκουσα στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)

Photo credits: Video still από το έργο “No Traces of Life: Israel’s Ecocide in Gaza”, 2023-2024, των Forensic Architecture.
Η έκθεση «We can’t breathe», του MedPhoto Festival συνεχίζεται μέχρι τις 11 Μαΐου και είναι επισκέψιμη από Πέμπτη έως Σάββατο μεταξύ 18:00 και 21:00

Διαβάστε αυτό:

MedPhoto Festival: Η έκθεση “We Can’t Breathe” έρχεται στο Οχτώ