Ανάμεσα στους καλλιτέχνες των οποίων το έργο αποτελεί αντικείμενο της έκθεσης «Ways of Freedom: Από τον Τζάκσον Πόλοκ στην Μαρία Λάσνιγκ» είναι οι Τζάκσον Πόλοκ, Σαμ Φράνσις, Λη Κράσνερ, Μπάρνετ Νιούμαν, Αντ Ράινχαρτ και πολλοί άλλοι.

Μετά το 1945 και το πέρας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η αφηρημένη ζωγραφική και το χρώμα στα έργα κυριάρχησαν στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην απελευθέρωση της τέχνης. Εκπρόσωποι αυτής της νέας ελευθερίας ήταν προσωπικότητες όπως οι Πόλοκ, Κλίφορντ Στιλ, Μαρκ Ρόθκο, Αντ Ράινχαρντ και Μπάρνετ Νιούμαν, στα έργα των οποίων αποτυπωνόταν η επανεφεύρεση της αμερικανικής αφηρημένης τέχνης.

Η έκθεση του Αλμπερτίνα επικεντρώνεται στη δημιουργική διάδραση μεταξύ αφηρημένου εξπρεσιονισμού και άμορφης τέχνης, σε έναν διατλαντικό διάλογο από τα μέσα του 1940 μέχρι και το τέλος του Ψυχρού Πολέμου.

Σε αντίθεση με την τέχνη των Ναζί και τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό, η αμερικάνικη αφαιρετική τέχνη –την οποία χαρακτήριζε η ελευθερία που την ωθούσε μακριά από τον ρεαλισμό- ενεπλάκη ακούσια στην ιδεολογική διαμάχη για το ποια καλλιτεχνική μορφή εκπροσωπούσε καλύτερα την κοινωνία εκείνης της εποχής. Τα δύο καλλιτεχνικά ρεύματα, η αφαιρετική ζωγραφική και ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός συναγωνίστηκαν στην Karlsplatz το 1959/60.

Στην έκθεση του Αλμπερτίνα, το μνημειώδες έργο του Ζορζ Ματιέ, το οποίο είχε παρουσιαστεί τελευταία φορά το 1959 στη Βιέννη και είχε δημιουργηθεί ως κομμάτι μιας ζωγραφικής περφόρμανς, παρουσιάζεται σε αντιπαραβολή με το πλάτους δέκα μέτρων έργο του Μάρκους Πρατσένσκι.

Οι επισκέπτες του μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έκθεση από τις 15 Οκτωβρίου έως τις 22 Ιανουαρίου 2023.

Πηγή: albertina.at

Κεντρική εικόνα θέματος: Maria Lassnig | Große Knödelfiguration, 1961/62 | Maria Lassnig Stiftung © Maria Lassnig Stiftung / Bildrecht, Wien 2022. Λεπτομέρεια του έργου.