Πρόκειται για ένα σύνολο νεκρών φύσεων σε μικρή διάσταση σαν ιερές εικόνες όπου η μίμηση μοιάζει παράξενη, μυστηριώδης μέσα από την απομόνωση ενός αντικειμένου σε μαύρο φόντο. Το μαύρο χρώμα επενδύει την εικόνα με κάτι το θεατρικό. Το σκούρο φόντο έχει την δύναμη ενός αξεσουάρ το οποίο παρουσιάζεται υπό την μορφή μιας ελλειπτικότητας μέσα από το οποίο θα αναδυθούν οι μορφές. Οι εικόνες εκπέμπουν την αρετή της ταπεινοφροσύνης. Διαγράφεται μια σχέση ανάμεσα στο φόντο και την εικόνα. Ο καλλιτέχνης διαρκώς απλοποιεί τα ζωγραφικά του μέσα προσδίδοντας μια πλούσια νοηματοδότησή, ως προς το περιεχόμενό τους. Το δράμα απουσιάζει μέσα από την γοητεία της εικονογραφίας. Οι εικόνες πλέουν ανάμεσα στο φόντο και το μπροστινό μέρος σε μια διφορούμενη σχέση. Ο ζωγράφος σε καθένα του έργο δημιουργεί ένα πλαίσιο πολλαπλών δυνατοτήτων ως προς το περιεχόμενο τους στεκόμενος μακριά από την αναγνωσιμότητα της ιστορίας τους.

Ο Βασίλης Βασιλακάκης γνωρίζει πολύ καλά να δημιουργεί ένα σκηνικό με εικόνες που λειτουργούν μνημονικά. Τα χρώματα που επιλέγει απέχουν κατά πολύ από το να ανταποκρίνονται στην περιγραφικότητα ενός αντικειμένου. Οι μικροί αυτοί πίνακες παίζουν με την εγγύτητα της ανομοιομορφίας μέσα από μια οικονομία των μέσων που στηρίζεται στην απλότητα και την ταπεινότητα. Με αυτή την ενατένιση, ο χώρος και η μορφή των εικόνων χάνουν την συνοχή τους οδηγώντας μας σε μια σχέση εμβάθυνσης και μυστικιστικής ένωσης. Ο καλλιτέχνης μας τοποθετεί μπροστά σε απορίες όπως οι αινιγματικές αλλά γνώριμες εικόνες εισάγοντας μας σε μια ετερογένεια των μορφών οι οποίες βρίσκονται σε μια διαρκή μετατόπιση. Τέλος, από το αναπαραστατικό παιχνίδι πηγάζει ο πνευματικός χαρακτήρας των έργων δημιουργώντας έναν χώρο διφορούμενο όπου η λεπτομέρεια γενικεύεται έτσι ώστε να βρεθεί η μεταφυσική ουσία. Το αντίγραφο φέρει μια ευαισθησία ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται εν εξελίξει ο χαρακτήρας του με ένα μυστικιστικό νόημα χωρίς περιορισμούς. Το αόρατο βάζει σε κίνηση το ορατό όπου η καθαρότητα των μορφών είναι γλυκές απολαύσεις των ματιών για να εμπλακούν αβυσσαλέα σε έναν μεταφυσικό χώρο με τρόπο λακωνικό.

-Απόσπασμα από το κείμενο της Χριστίνας Πετρηνού για την έκθεση.

Βασίλης Βασιλακάκης

Γεννήθηκε το 1968 στην Αγγίστα Σερρών. Ζει στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Tεχνών του Α.Π.Θ στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή.

Εκπαίδευση

1995 – 1996 Universitat de Barcelona, Facultat de Belles Artes, MA Βαρκελώνη

1988 – 1994 Σχολή Καλών Τεχνών .Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων
Τεχνών ΑΠΘ

Ατομικές Εκθέσεις

2022 Ήσυχη Ζωή Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων Αθήνα
2016 Ατομική Έκθεση, ΑΝΑΝΤΙ, Τρίκαλα
2015 Εσωτερική εμπειρία του αντικειμένου,γκαλερί Ζουμπουλάκη,Αθήνα
2014 Στο χείλος μιας διπλής αβύσσου,γκαλερί 512,Πτολεμαϊδα
2013 (A)δύνατη συνθήκη (με το Β. Γκόκα), γκαλερί TinT, Θεσσαλονίκη
2011 Γκαλερί Μπαταγιάννη, Αθήνα
2007 Griffiths* (με το Β. Γκόκα), γκαλερί TinT, Θεσσαλονίκη
Nighthawks, γκαλερί Μπαταγιάννη, Αθήνα
2004 Δε θα δεις το πρόσωπό μου, γκαλερί Στίγμα, Αθήνα

Επιλεγμένες Ομαδικές Εκθέσεις

2018 Συμφωνία σε 20 μέρη,έργα από τις συλλογές του Κρατικού
και του Μακεδονικού Μουσείου, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης
Τέχνης,Θεσσαλονίκη
2018 ΑΣΚΤ,Η μνήμη της επανάστασης,Αθήνα,επιμέλεια Γ.Μπόλης
2017 ΝΙΣ και ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ
2017 Έκθεση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, Ινστιτούτο Γκαίτε,
Θεσσαλονίκη, Επιμέλεια:Χάρης Σαββόπουλος
2016 Κόδρα, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη
2015 Καθηγητές-Εικαστικοί: Έκθεση του διδακτικού-καλλιτεχνικού προσωπικού του Τμήματος Εικαστικών κι Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ.Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών).
2013 Painting Matters, Aθήνα,Έλικα gallery (Elika gallery).
2013 White House Biennial Αθήνα Επιμέλεια Ν. Χαραλαμπήδης
2013 Μικρογεωγραφίες, Αθήνα
2012 Μικρογεωγραφίες, Αθήνα
2012 Λέσχη Αλλόκοτων επαγγελμάτων Γκαλερί Μπαταγιάνη Αθήνα
2011 Art Athina 2011, γκαλερί TinT, Αθήνα
2011 Zωγραφική:Γκαλερί Μπαταγιάννη, Αθήνα
2010 Conversation Piece, γκαλερί TinT, Θεσσαλονίκη
Η τέχνη στην εποχή της κατάρρευσης, γκαλερί ΑΔ, Αθήνα
Μεσάνυχτα τον κήπο του καλού και του κακού, γκαλερί Elika, Αθήνα
2009 Πεδίο Δράσης 09, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη
Paint-id, στα πλαίσια της biennale:2 Θεσσαλονίκης, επιμέλεια: Σ. Μπαχτσετζής, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη
2008 Art athina ‘08, γκαλερί Tint, Αθήνα
Local heroes, Πεδίο δράσης Κόδρα 08, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη, επιμέλεια: Μ. Κενανίδου
2007 Τόποι. Mια έκθεση, μια προσέγγιση, ένα μουσείο, μια ιστορία. Η σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα μέσα από τις συλλογές του ΜΜΣΤ, Μουσείο Μπενάκη, Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, Ζάππειο Μέγαρο, Εργοστάσιο ΑΣΚΤ, Αθήνα, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, επιμέλεια: Ντ. Ζαχαρόπουλος
Στην εξοχή, Συλλογή Λ. Μπέλτσιου, Τρίκαλα, επιμέλεια:
Σ. Μπαχτσετζής
2005 Πεδίο Δράσης Κόδρα, Θεσσαλονίκη, επιμέλεια: Ξ. Καλπακτσόγλου,
Α. Ζενάκος
Κοινός τόπος, Επί Κολωνώ, Αθήνα, επιμέλεια: Μ. Λαγού
Πως μοιάζει η απειλή; Τρίκαλα, επιμέλεια: Λ. Τσίκουτα
2004 Art athina ‘04, γκαλερί Μπαταγιάννη, Αθήνα
Σχέδια, γκαλερί Μπαταγιάννη, Αθήνα
Art Now, γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη,
επιμέλεια: M. Αθανασιάδου
Images, γκαλερί Λόλα Νικολάου, Θεσσαλονίκη
2003 Σχέδια, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, επιμέλεια: Δ. Κοντελετζίδου
Noiseobsession, Λευκωσία, Κύπρος
Νέα Αποκτήματα, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη
2002 Φόρουμ Ουτοπία και Τέχνη, Θεσσαλονίκη
Πεδίο Δράσης Κόδρα, Θεσσαλονίκη, επιμέλεια: γκαλερί TinT
Μνήμη και απεικόνιση, γκαλερί Στίγμα, Αθήνα
2001 Πεδίο Δράσης Κόδρα, Θεσσαλονίκη
2000 Novipasar, Νόβισαντ, Σερβία
Υπάρχει κάτι που μας ενώνει; Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
1999 Μεταγραφές, παλιό εργοστάσιο Ήλιος, Θεσσαλονίκη
1996 Talliers Abierts, Poble Nou, Βαρκελώνη, Ισπανία
1995 Έκθεση αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, Αποθήκη Νο 1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης
1994 Art Heineken, Μύλος, Θεσσαλονίκη – Σταύλος, Αθήνα (2ο βραβείο)

1993 Έκθεση αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, Ιλεάνα Τούντα, Αθήνα
1992 Σιδηροδρομικός σταθμός Θεσσαλονίκης

Επιμέλειες

Αναφορά / Αναπαράσταση 2011 Θεσσαλονίκη Εβραϊκό Μουσείο

Κατάλογοι και Δημοσιεύσεις

ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΡΑΠΙΝΗΣ, ΑΔ.ΓΚΑΛΕΡΙ, ΑΘΗΝΑ, 3, 2010
Πεδίο δράσης ΚΟΔΡΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΚΕΝΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ, 20, 2009
Paint-id, Για την ταυτότητα της σύγχρονης ζωγραφικής, Σ.ΜΠΑΧΤΖΕΤΣΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 2009

Κεντρική εικόνα θέματος: Βασίλης Βασιλακάκης 27x25cm, Λάδι σε χαρτί, 2022. Λεπτομέρεια έργου.