1721 – Ο Φίλιππος της Ορλεάνης, Αντιβασιλέας της Γαλλίας, έχει μια τολμηρή ιδέα… Ο εντεκάχρονος Λουδοβίκος ΙΕ’ πρόκειται να στεφθεί βασιλιάς και μια «πριγκιπική ανταλλαγή» θα επέτρεπε στη χώρα να διασφαλίσει την ειρήνη με την Ισπανία μετά από μακροχρόνιο πόλεμο, ο οποίος έπληξε οικονομικά και τα δύο βασίλεια. Ο Αντιβασιλέας προτείνει να παντρευτεί ο διάδοχος του Ισπανικού θρόνου την κόρη του, Δεσποινίδα του Μονπενσιέ, και σε αντάλλαγμα να παντρευτεί ο Λουδοβίκος ΙΕ’ την τετράχρονη πριγκίπισσα της Ισπανίας. Έτσι, οι μικροί μελλόνυμφοι θα γίνουν, παρά τη θέλησή τους, πιόνια στα παιχνίδια εξουσίας των ενηλίκων.

Σημείωμα του Σκηνοθέτη

Το συγκεκριμένο περιστατικό της πριγκιπικής ανταλλαγής είναι αξιοσημείωτο κυρίως λόγω  της σκληρής συμπεριφοράς απέναντι σε αυτά τα παιδιά αλλά και για τον τρόπο που επέλεξε το καθένα να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Τα παιδιά αυτά χειραγωγήθηκαν από ενήλικες που, ουσιαστικά, δε μεγάλωσαν ποτέ και βλέπουν τον πόλεμο σαν παιχνίδι. Αυτός υπήρξε ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν στην πτώση της μοναρχίας, την απαρχή της οποίας βλέπουμε στην ταινία.

Η Σαντάλ συμφώνησε με την δική μου εκδοχή του Λουδοβίκου ΙΕ’ κι εγώ προσπάθησα να σεβαστώ την δική της οπτική για την πριγκίπισσα της Ισπανίας. Ταυτόχρονα, προσπάθησα να μην «κλέψουν την παράσταση» από τους άλλους δύο παιδικούς χαρακτήρες γιατί με ενδιέφεραν εξίσου και τα τέσσερα παιδιά.

Υπάρχουν δύο τρόποι να προσεγγίσεις μια ιστορική ταινία:  είτε κινηματογραφείς την επίσημη εκδοχή χωρίς παρεκκλίσεις, είτε επιλέγεις μια πιο προσωποκεντρική αφήγηση. Εγώ διάλεξα τον δεύτερο γιατί ήθελα να επικεντρωθώ στα παιδιά, στις αντιδράσεις και τα συναισθήματά τους.

Ο παππούς μου παραμορφώθηκε στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτή η σύγκρουση της Ιστορίας με τη ζωή ενός ανθρώπου με οδήγησε στο συμπέρασμα πως τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα έχουν, συχνά, τεράστιες επιπτώσεις πάνω μας. Κάτι ανάλογο βλέπουμε και στην ταινία «Βασιλικοί Γάμοι»:  αυτοί που είναι στην εξουσία δε διστάζουν να μας χρησιμοποιήσουν και να μας οδηγήσουν στην καταστροφή.

Σημείωμα της Συγγραφέα & Συν-σεναριογράφου

Ο Μαρκ κι εγώ ήρθαμε πολύ γρήγορα σε συνεννόηση. Χωρίσαμε το βιβλίο σε σκηνές που ο καθένας μας θεωρούσε πως έπρεπε να μπουν στην ταινία. Διάβαζα κάποια κομμάτια δυνατά, ο Μαρκ τα μετέτρεπε επιτόπου σε διάλογο, κι εγώ τα ξαναδιάβαζα στην καινούρια τους μορφή.

Οι καταναγκαστικοί γάμοι επιτρέπονται ακόμα και σήμερα σε ολόκληρες ηπείρους. Πως γίνεται να αισθανόμαστε αποτροπιασμό όταν μαθαίνουμε για τέτοια περιστατικά τον 18ο αιώνα αλλά εκατομμύρια κορίτσια να εξαναγκάζονται σε γάμο σήμερα στην Ινδία, το Αφγανιστάν και σε Αφρικανικές χώρες; Είναι μια απεχθής πρακτική που εξακολουθεί να πλήττει την κοινωνία μας.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Μαρκ Ντουγκέν

Σενάριο: Μαρκ Ντουγκέν, Σαντάλ Τομά

Με τους: Λαμπέρ Ουίλσον, Αναμαρία Βαρτολομέι, Ολιβιέ Γκουρμέ, Κατρίν Μουσέ, Κέισι Μοτέ Κλάιν