Σε μια χώρα που πάσχει, κάπου στο μέλλον, πρόσωπα βυθισμένα σε απάθεια και ψευδαισθήσεις, μέσα από συναντήσεις και άγριες συγκρούσεις, αφυπνίζονται και διεκδικούν μιαν άλλη ζωή. Η ταινία εκτυλίσσεται μετά από 2 – 3 δεκαετίες, σε ένα δυστοπικό μέλλον όπου κυριαρχούν μελανοχίτωνες, ξένοι επενδυτές και δημοσιογράφοι προσκολλούμενοι της εξουσίας.

Παρακολουθεί ετερόκλητους ανθρώπους, μια περιπλανώμενη περφόρμερ, ένα μυστηριώδες μικρό κορίτσι, έναν drag showman, έναν συνειδητό περιθωριακό, εκπροσώπους μιας ακαθόριστης εξουσίας, ομάδες αγροτών. Οι ιστορίες τους διασταυρώνονται και οι ζωές τους αλλάζουν. Μικροί θύλακες αντίστασης, αγωνίζονται για την αξιοπρέπειά τους, διαμορφώνοντας τους δικούς τους κώδικες επικοινωνίας και, το σημαντικότερο, τα δικά τους ιδανικά, δίνοντας τις δικές τους μάχες. Μπορεί κανείς μέσα σε ακραίες συνθήκες να διεκδικήσει μια ολοκληρωμένη ζωή και όχι μόνο την επιβίωσή του; Μήπως αυτό είναι ουτοπία; Και τι σημαίνει ουτοπία;

Σ’ αυτό το τελευταίο η ταινία απαντάει. Λέγεται κάπου στο τέλος της αφήγησης: “Ο ουτοπιστής, φίλε, είναι ο απόλυτος υλιστής”.

Στη βάση της ιστορίας η έννοια του σπόρου -με όποια μορφή κυριολεκτική, μεταφορική, συμβολική-μπορεί να τον σκεφτεί κανείς. Βαθιά πολιτική ταινία, σχόλιο των καιρών μας!

“Το σενάριο, στη διάρκεια της τετραετίας που γραφόταν, άρχισε από μυθοπλασία να μετατρέπεται σε ένα ιδιότυπο ντοκυμαντέρ. Καταστάσεις στο σενάριο που ανήκαν στη σφαίρα της φαντασίας, άρχισαν να συμβαίνουν στην πραγματικότητα! Έτσι λοιπόν, η δημιουργία της ταινίας έγινε επείγουσα”

Ο Κυριάκος Κατζουράκης έχει ζωγραφίσει όλες τις σκηνές του USSAK, φτιάχνοντας ένα ιδιόμορφο storyboard, το οποίο στέκεται σαν ολοκληρωμένο έργο. Το “ζωγράφισμα” της ταινίας δεν εμποδίζει την φαντασία των συντελεστών, αντίθετα τροφοδοτεί τον δημιουργικό διάλογο μεταξύ τους. Πριν από πέντε χρόνια ο Κυριάκος Κατζουράκης και η Κάτια Γέρου άρχισαν να γράφουν το σενάριο του USSAK εν μέσω της αναταραχής στη χώρα. Σημαντικό μέρος από τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας, που ο δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας θέλει να μετατρέψει σε χώρο πράσινου και αναψυχής. Η επιλογή αυτή από το σκηνοθέτη είναι μια μικρή συμβολή στον αγώνα  των κατοίκων της περιοχής για να διασωθεί ο χώρος από τους ιδιώτες.

“Σήμερα 15 χρόνια μετά από την πρώτη μας ταινία «Ο Δρόμος προς τη Δύση», που έχει θέμα τους πρόσφυγες, μιλάμε για τη δική μας πραγματικότητα σα να είμαστε πρόσφυγες στον τόπο μας.”

ΗΘΟΠΟΙΟΙ

ΤΣΙΧΛΑΣ – Θάνος Αλεξίου
ΙΩΑΝΝΑ – Κάτια Γέρου
ΜΑΡΙΑ – Νέλλη Θεοφιλοπούλου
ΝΤΑΦΤΗΣ – Καμίλο Μπετανκούρ
ΦΡΕΝΤΥ – Νίκος Νίκας
ΠΑΝΟΣ – Δημήτρης Πολύτιμος
ΣΩΚΡΑΤΗΣ – Δημήτρης Πουλικάκος
ΜΑΡΘΑ – Θεοδώρα Τζήμου
ΖΑΦΟΣ – Γιάννης Τσορτέκης
ADRIAN – Άντριαν Φρίλινγκ
ΝΤΑΝΥ – Τάσος Κονταράτος
ΑΓΟΡΙ – Σταύρος Μαρκουλάκης
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Α – Θανάσης Παπαγεωργίου
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Β – Ρήγας Αξελός
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Γ – Γιάγκος Ανδρεάδης
ΤΖΕΝΗ – Τζένη Σκαρλάτου
ΜΙΑ – Καλλιόπη Τακάκη
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ – Ευθύμιος Χρήστου
ΔΙΕΡΜΗΝΕΑΣ – Δάφνη Ζαχαριάδου
ΜΑΥΡΟΝΤΥΜΕΝΟΣ – Κωσταντίνος Μπάζας
ΝΕΟΣ – Σπύρος Μάστορας
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Γιάννης Σαβουιδάκης

Και οι εξαιρετικοί ερασιτέχνες ηθοποιοί της Καλαμάτας

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Παραγωγός – Γιάννης Σωτηρόπουλος
Βοηθός Παραγωγού – Χαρά Βλάχου
Σενάριο – Κάτια Γέρου, Κυριάκος</strong Κατζουράκης
ΣκηνοθεσίαΚυριάκος Κατζουράκης
Βοηθός ΣκηνοθέτηΔημήτρης Ζάχος
Β ́ Βοηθός ΣκηνοθέτηΣτεύη Παναγιωτάκη
Σκριπτ- Κατερίνα Ξυνή
Διευθυντής ΠαραγωγήςΓιώργος Ζέρβας
Βοηθός Διευθυντή ΠαραγωγήςΒαγγέλης Φακίνος
Βοηθός ΠαραγωγήςΑργύρης Στεργιόπουλος
Διευθυντής ΦωτογραφίαςΓιάννης Φώτου
Α’ Βοηθός ΚάμεραςΝίκος Καρανικόλας
B’ Βοηθός Κάμερας/DITMανώλης Περρίκος
ΗλεκτρολόγοςΓιάννης Μαραγκουδάκης
Ηλεκτρολόγος Στάθης Τσιάπας
Σκηνογράφος – Νίκος Πολίτης
Βοηθός Σκηνογράφου ΜαρίαΕύα Μαυρίδου
Φροντιστής – Αλέξανδρος Δημητρίου
ΕνδυματολόγοςΚατερίνα Παπαγεωργίου
Makeup / hairΑλεξάνδρα Μυτά
ΗχολήπτηςΔημήτρης Κανελλόπουλος
Boom OperatorΝίκος Έξαρχος