Το BOOZE μας προσκαλεί στα εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας “UPPER” Contemporary Architecture in Athens του Άγγελου Κωνσταντινίδη, με την τεχνική Long Exposure [μεγάλος χρόνος έκθεσης με κλειστό διάφραγμα].

Η έκθεση εστιάζει-περιλαμβάνει έργα με οπτικό ερέθισμα τον συσχετισμό παραμέτρων όπως γωνίες, γραμμές, μεγέθη, ύψη, όγκοι, επιφάνειες, υλικά… ως σημείο αναφοράς.

Λειτουργεί ως θεματική εγκατάσταση με παραστατικό τρόπο frame by frame. Ένα συνεχές μονοπλάνο σε κοινή θέα… θέαση!

Εικόνες από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο, που κατά βάση κυριαρχούν στο αθηναικό μητροπολιτικό τοπίο, σε χρόνους, διαδρομές και πεδία με υψωμένο βλέμμα.

Επιμέλεια και Σχεδιασμός: Θοδωρής Κορέλης

Η αποτύπωση της αρχιτεκτονικής της πόλης είναι για τον Άγγελο Κωνσταντινίδη το ερέθισμα για μια σειρά εικόνων, στις οποίες ερμητικά κτίσματα συμμετέχουν σε μια ονειρική σκηνοθεσία μαζί με τους αθηναϊκούς ουρανούς.

O φωτογράφος επιλέγει ως θέματά του καινούργιες,απαστράπτουσες κατασκευές, γοητεύεται από την αιχμηρότητα της γεωμετρίας τους, από την αδρότητα ή τη στιλπνότητα των υλικών τους. Οργανώνοντας τα κάδρα του με βάση ισχυρούς κατακόρυφους ή διαγώνιους άξονες και δουλεύοντας με έντονα κοντράστ, χαμηλές οπτικές γωνίες που δημιουργούν προοπτικές παραμορφώσεις και υποφωτίζοντας συχνά το θέμα του, ο φωτογράφος επιμένει ιδιαίτερα στην αποτύπωση της υφής των επιδερμίδων και των μεταμορφώσεων που προκαλεί σ’ αυτές το φως και οι αντανακλάσεις του.

Ο Κωνσταντινίδης δεν κάνει αρχιτεκτονική φωτογραφία με την κλασική σημασία του όρου. Η δουλειά του, ενταγμένη στο ευρύτερο διεθνές ρεύμα της αστικής καλλιτεχνικής φωτογραφίας, δεν επιχειρεί να περιγράψει το κτίσμα, δεν ενδιαφέρεται να αναδείξει τις αρχιτεκτονικές του αρετές, τις αναλογίες του, την ένταξή του στο περιβάλλον – η πόλη στις φωτογραφίες του είναι ουσιαστικά απούσα. Η φωτογραφική του τεχνική, αντίθετα, ομογενοποιεί το αρχιτεκτονικό αντικείμενο, δημιουργώντας ουσιαστικά μια σειρά παραλλαγές στο ίδιο θέμα. Γνωστά κτίρια του αθηναϊκού αστικού τοπίου, ιδωμένα μέσα από το φακό του, αποτελούν μέρη της ίδιας γραμμικής σεκάνς εικόνων, στοιχεία της ίδιας δραματικής τοιχογραφίας, στην οποία η βαρειά υλικότητα του κτίσματος αντιπαρατίθεται στην ευμετάβλητη ροϊκότητα των νεφών.
 
Υπάρχει κάτι το αόριστα απειλητικό σ’ αυτές τις φωτογραφίες, στη δραματικότητα των ουρανών, στην ερμητικότητα των κτισμάτων, στις οξείες γωνίες, στην παγερότητα των αντανακλάσεων, στην αδυναμία μας να «δούμε ανάμεσα από τους τοίχους», στη σχεδόν παντελή έλλειψη της ανθρώπινης παρουσίας. O Άγγελος Κωνσταντινίδης σπάνια στρέφει το βλέμμα του στο οικείο και το γραφικό. Αδιαφορώντας για το ρομαντικό παρελθόν της πόλης, προτιμά να φωτογραφίζει το ανησυχητικό της μέλλον.
 
Παναγιώτης Τσακόπουλος

Αρχιτέκτονας

UPPER. Ο σύγχρονος άνθρωπος ζει βυθισμένος στο τυπικό της καθημερινότητάς του. Εντός της πόλης, ο ορίζοντας δεν υπάρχει όπως στη Φύση, το περιβάλλον οριοθετείται. Το βλέμμα ορίζεται από τα κτήρια, η κίνηση από τις λεωφόρους, η σκέψη από τη βουή.

Αναλογιζόμενοι τον άνθρωπο μέσα στην κοινωνία, η στροφή προς τα άνω αποκτά έναν ιδιαίτερο συμβολισμό.

Έκφραση ψυχικής ανάτασης, προβληματισμού και παράκλησης. Η ανάγκη του ανθρώπου να υψώσει το βλέμμα του, παραπέμπει στη μετάβαση από το θάνατο στη ζωή, από τη λήθη στη μνήμη.

Γιάννης Γιαννούτσος

Αρχιτέκτων Μηχανικός Ε.Μ.Π.
Εικαστικός Α.Σ.Κ.Τ.

www.giannisgiannoutsos.gr

Bio

O Άγγελος Κωνσταντινίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982. Ασχολείται με την φωτογραφία τα τελευταία 4 χρόνια. Mαθήτευσε κοντά στη βραβευμένη ελληνίδα αρχιτέκτονα και φωτογράφο Julia Anna Gospodarou,ειδικευμένη στην αστική καλλιτεχνική φωτογραφία. Έχει 3 ομαδικές εκθέσεις στο ενεργητικό του και συμμετοχή στο φεστιβάλ contrast και Fringe. Είναι μέλος στο ”Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας”και της φωτογραφικής λέσχης ”Σαν φως”. Συνεργάζεται με το Photo.gr Σε ειδική έκδοση του περιοδικού Camerapixo τιμήθηκε με to βραβείο συντακτών για 2 συνεχόμενες χρονιές. Επιλογή φωτογραφίας για εξώφυλλο του ειδικού τεύχους Fine Art 2 του Camerapixo.

https://www.facebook.com/aggelos.konstant