Η πραγματοποίηση ενός φωτογραφικού λευκώματος με κεντρικό θέμα το εργοστάσιο της Πυρκάλ με το βλέμμα στραμμένο στο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί σίγουρα ένα πολύτιμο τεκμήριο για την πρόσφατη ιστορία του τόπου της Ελευσίνας.

Το πόνημα του Βαγγέλη Γκίνη ξεκίνησε τον Μάιο του 2017 και μέσα από τη διαδικασία της φωτογράφισης και την αγωνία για την καλύτερη απόδοση της ατμόσφαιρας των μισο-εγκαταλελειμμένων χώρων ο καλλιτέχνης συνέλαβε την ιδέα να στραφεί προς τη φωτογραφική αποτύπωση ανθρώπων που βίωσαν αυτούς τους χώρους εργασίας.

Έτσι, η φωτογραφική καταγραφή έχει αποδώσει πέραν των υλικών τεκμηρίων και άυλα ανθρώπινα συναισθήματα και έχει μετατραπεί σε μια ζωντανή αφήγηση, χωρίς να μειωθεί η αισθητική αξία της φωτογραφίας. Αντιθέτως η φωτογραφική αποτύπωση προβάλλει δεξιοτεχνικά και μια άλλη διάσταση, αυτή του έμψυχου υλικού, με τα συναισθήματα και τις αναμνήσεις να αναβλύζουν πίσω από κάθε άψυχο αντικείμενο, γιατί ακριβώς δεν έχουν ξεκοπεί οι πράξεις και οι εμπειρίες από τον βιωματικό χώρο. Ο άνθρωπος, ουσιαστικός πρωταγωνιστής, πρωτοστατεί και η σιωπή των χώρων μετατρέπεται σε ιστόρηση, ενώ ο άδειος, εγκαταλελειμμένος χώρος σε λαλίστατη εικόνα.

Αυτή η στενή σχέση, που αναπτύχθηκε ανάμεσα στο δημιουργό- φωτογράφο και τους ανθρώπους της Πυρκάλ, παρότρυνε τον Βαγγέλη Γκίνη σε μία εκ των έσω καταγραφή, τον παρακίνησε να επιδείξει ακόμα μεγαλύτερο ζήλο και συνετέλεσε ουσιαστικά στην καλύτερη φωτογραφική ποιοτική απόδοση.

Επιμελήτρια Λουίζα Καραπιδάκη


Διαβάστε επίσης:

Φεστιβάλ Αισχύλεια 2018: Εκδηλώσεις υψηλής ποιότητας και αισθητικής στην Ελευσίνα